ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل اقتصادی هواوی Y7 Prime 2018 با نمایشگر FullView و دوربین دوگانه معرفی شد

هواوی که با P20 و P20 Pro (بررسی دیجیاتو) سر و صدای زیادی در دنیای پرچمداران راه انداخته بود، حالا با فاصله کوتاهی از یک موبایل اقتصادی جدید هم پرده برداشته است. Y7 Prime 2018 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

هواوی که با P20 و P20 Pro (بررسی دیجیاتو) سر و صدای زیادی در دنیای پرچمداران راه انداخته بود، حالا با فاصله کوتاهی از یک موبایل اقتصادی جدید هم پرده برداشته است. Y7 Prime 2018 محصول جدید سری Y و نسخه بروزرسانی شده از نسل سال گذشته به حساب می آید. اولین چیزی که هنگام مواجه شدن با این تلفن هوشمند ارزان قیمت به چشم می آید حاشیه نه چندان ضخیم صفحه نمایش دستگاه است.

پشت بدنه هم دوربین دوگانه ۱۳+۲ مگاپیکسلی به چشم می خورد که برای رقابت در این سطح قیمت قابل توجه به حساب می آید. دوربین دوم به دستگاه امکان می دهد هنگام عکاسی زمینه تصویر را محو کند و پرتره هایی چشم نواز خلق نماید.

هواوی در حقیقت فرمولی که قبلاً در پی اسمارت (بررسی دیجیاتو) و آنر 7x (بررسی دیجیاتو) پیاده سازی کرده بود را در موبایل جدید هم به کار گرفته است، یعنی فراهم کردن برخی ویژگی های پرچمداران مثل دوربین دوگانه و نمایشگر کم حاشیه با قیمت به مراتب پایین تر در یک محصول اقتصادی. پشت بدنه دستگاه پلاستیکی است و در ۳ رنگ آبی، مشکی و طلایی عرضه می شود، اما فریم فلزی بدنه خیال کاربر را در مورد استحکام دستگاه آسوده می کند.

صفحه نمایش ۶ اینچی دستگاه Fullview نام دارد که به معنای حاشیه ناچیز فیزیکی است. این صفحه نمایش با نسبت ۱۸ به ۹ ساخته شده و کمی از ابعاد معمول موبایل های اقتصادی کشیده تر است. رزولوشن صفحه نمایش نیز ۷۲۰ در ۱۴۴۰ در نظر گرفته شده که در حقیقت نسخه کشیده تر از HD به حساب می آید.

پرچمدار جدید هواوی با EMUI 8.0 و اندروید ۸ اوریو عرضه می شود که نسخه جدید از سیستم عامل گوگل به حساب می آید. این تلفن هوشمند به اسنپدراگون ۴۳۰ مجهز است و با ۸ هسته Cortex A53 از نظر توان پردازش جایی در حد و اندازه موبایل های اقتصادی قرار می گیرد، هرچند از قدرت کافی برای اجرای روان رابط کاربری دستگاه برخوردار است. از دیگر ویژگی های سخت افزاری دستگاه نیز می توان به ۳ گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقاء تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر و ۳ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد.

هرچند باتری دستگاه نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده است، اما باز هم رقم ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با توجه به رزولوشن و توان پردازش این موبایل اقتصادی رقمی قابل قبول به حساب می آید. هواوی می گوید Y7 Prime 2018 با هر شارژ تا ۲۰ روز روی حالت استند بای روشن می ماند و قادر است تا ۵۸ ساعت به پخش موسیقی ادامه دهد. به زودی صحت این ادعا را در بررسی کامل دستگاه آزمایش می کنیم.

 

خوشبختانه هواوی در موبایل جدید این امکان را برای کاربر فراهم کرده که ۲ سیم کارت و ۱ کارت حافظه را به شکل همزمان مورد استفاده قرار دهد، بر خلاف بسیاری از موبایل اخیر که در آنها جایگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه یکی است و باید برای استفاده یکی از آنها را انتخاب کنید. ضمناً قفل این تلفن هوشمند مثل پرچمداران روز بازار با اسکن کردن چهره کاربر باز می شود. البته حسگر اثر انگشت هم پشت بدنه تعبیه شده تا خودتان روشی که برای شما ساده تر است را برای باز کردن قفل انتخاب کنید.

رقابت در دنیای موبایل های اقتصادی سنگین است و هواوی برای راضی کردن خریداران در این سطح کار سختی در پیش دارد. به زودی در بررسی Huawei Y7 Prime 2018 شما را با ویژگی های کامل و عملکرد دستگاه در دنیای واقعی آشنا می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • kamirajabi
    kamirajabi | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    وای ۷ پرایم از معدود گوشی‌های پایین‌رده‌ای است که با جدیدترین نسخه‌ی در دسترس از سیستم‌عامل اندروید روانه‌ی بازار می‌شود. اندروید ۸.۰ اوریو در کنار EMUI 8.0 و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری هواوی باعث می‌شوند تا وای ۷ پرایم جدید با وجود بهره‌گیری از سخت‌افزاری نسبتا قوی، در کاربری‌های روزمره، عملکرد قابل احترامی ارائه دهد. ضمن اینکه نمایشگر ۵.۹۹ اینچی و رزولوشن اچ‌دی پلاس این محصول می‌تواند در تماشای ویدیو یا مالتی تسکینگ، تجربه‌ی خوبی را برای کاربر به ارمغان آورد؛مرز میان گوشی‌‌های میان‌رده و پایین‌رده در حال کم‌رنگ شدن است و شاید یکی از بارزترین مصادیق این گزاره، هواوی Y7 Prime 2018 باشد. گوشی اقتصادی هواوی در نگاه اول با ظاهر خوشایند و مدرن خود، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در گذشته‌‌ای نه‌چندان دور، واژه‌ی «پایین‌رده»، محصولی بی‌کیفیت با بدنه‌ی پلاستیکی و ساختاری سست به ذهن متبادر می‌شد؛ اما به‌نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۸ باید کم‌کم با این باور خداحافظی کنیم، وای ۷ پرایم ۲۰۱۸، پایین‌رده‌ای خوش‌ساخت و زیبا است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت و طبیعتا چند نقص را در بر دارد. دوربین دوگانه‌ی این محصول، صرف‌نظر از برچسب قیمتی پایین آن، در شرایط نوری مناسب، عکس‌هایی با جزئیات قابل قبول را ثبت می‌کند و می‌تواند عطش نوظهور تصاویر پرتره را تا حدود زیادی در کلاس اقتصادی نیز برطرف کند.

  • Mohsaadat
    Mohsaadat | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    در قاب جلو Y7 Prime 2018 صفحه‌نمایش 5.99 اینچی فضای زیادی در حدود 76.3 درصد را به خودش اختصاص داده است. حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش به‌خصوص در بالا و پایین سبب شده بتوانیم طراحی صفحه‌نمایش را تمام صفحه بنامیم. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسورها و البته فلاش مخصوص دوربین سلفی قرار دارند درحالی‌که پایین صفحه‌نمایش تنها نام هوآوی حک شده است و خبری از هیچ کلیدی در قاب جلو نیست و همین امر سبب شده طراحی دستگاه بسیار به‌روز و مدرن به نظر برسد. در قاب پشتی گزینه‌ای به چشم می‌خورد که برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه شما را شگفت‌زده می‌کند. هوآوی از دو دوربین در قاب پشتی بهره برده است و این یکی دیگر نشانه‌های نگاه خاص این کمپانی به Y7 Prime 2018 است. دو دوربین در قابی جدا از قاب پشتی قرار دارند که فلاش هم کنارشان در همین قاب قرار گرفته است. قاب دو دوربین کمی بیرون‌زدگی دارد اما نه در حد گوشی‌های دو دوربینه که امروزه در بازار می‌بینیم و به همین سبب هیچ مشکلی بابت صاف قرار گرفتن دستگاه روی میز ندارید.

  • Pedirosh
    Pedirosh | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هوآوی برای Y7 Prime 2018 از چیپست کوالکام بهره برده و مدل اسنپدراگون 430 در قلب آن می تپد. حافظه رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت است. خوشبختانه این دستگاه 3 ورودی دارد و می توانید همزمان از دو سیم کارت به همراه مموری استفاده نمایید.معماری این پردازنده 28 نانومتری است و روی چیپ آن حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار دارد. اجرای بازی‌های سنگینی مانند آسفالت 8 هیچ مشکلی برای گوشی به همراه نمی‌آورد و می‌توانید درنهایت کیفیت و جزئیات بازی‌هایی از این دست را روی گوشی اجرا کنید و از اجرای روان و بدون لگ آن‌ها لذت ببرید. هواوی Y7 پرایم از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌عنوان منبع تأمین انرژی خود بهره می‌برد که ممکن است روی کاغذ، چنین ظرفیتی چندان شگفت‌انگیز به‌ نظر نرسد؛ اما مواردی مانند رزولوشن +HD نمایشگر و فرکانس پایین پردازنده باعث می‌شوندمصرف انرژی محصول اقتصادی جدید هواوی بهینه باشد. هواوی مدعی است که وای ۷ پرایم به‌ لطف باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به‌ مدت ۱۳ ساعت فیلم پخش کند و برای پخش ۵۸ ساعت موسیقی، همراه کاربر باشد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی