ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه از محتوای تلگرام به طور کامل پشتیبان بگیریم؟

به واسطه ذخیره ابری پیام های تلگرام، اگر اکانت تان را روی هر دیوایسی باز کنید همچنان تمام چت ها حضور خواهند داشت. با این حال به خاطر زمزمه هایی مبنی بر فیلترینگ تلگرام، احتمال ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

به واسطه ذخیره ابری پیام های تلگرام، اگر اکانت تان را روی هر دیوایسی باز کنید همچنان تمام چت ها حضور خواهند داشت. با این حال به خاطر زمزمه هایی مبنی بر فیلترینگ تلگرام، احتمال دارد دسترسی به محتویات این اپلیکیشن پیام رسان در آینده چالش های خودش را داشته باشد.

بنابراین گرفتن نسخه پشتیبان از قسمت های مهم این اپ می تواند نگرانی ها را کاهش دهد. در مطلب پیش رو به سراغ همین موضوع رفته ایم و نگاهی به نحوه گرفتن پشتیبان از محتوای تلگرام انداخته ایم. اگر می خواهید با روش های بکاپ گرفتن از محتویات این اپلیکیشن اجتماعی محبوب آشنا شوید، تا پایان همراه ما باشید.

راه اول: از افرونه Save Telegram Chat History استفاده کنید

گوگل کروم یک مزیت خیلی خوب دارد؛ برای هر چیزی می توانید افزونه بیابید و در این زمینه نیز مرورگر محبوب گوگل نا امیدتان نمی کند. برای استفاده از Save Telegram Chat History کافیست ابتدا به فروشگاه افزونه های گوگل رفته و سپس افزونه را دانلود کنید.

بعد از اینکار از طریق نسخه وب تلگرام (به آدرس https://web.telegram.org) وارد اکانت تان شوید. در این مرحله روی هر کانتکت یا گروهی که می خواهید تاریخچه چت هایش ذخیره شود، کلیک کرده و نهایت افزونه را باز کنید؛ بسته به تعداد پیامی که نگه می دارید، پروسه ذخیره کردن مدتی طول می کشد.

راه دوم: از چت ها پرینت بگیرید

در این روش به دو چیز نیاز دارید: یکی اینکه دوباره از طریق نسخه وب تلگرام وارد اکانت شوید و همچنین از مرورگری استفاده کنید که از فرمت پی دی اف (همانند گوگل کروم) پشتیبانی می کند:

1 - به هر مخاطب یا گروهی که می خواهید بروید و مکالمه ها را (مشابه اسکرین شات پایین) انتخاب کنید

2 - روی منو مرورگر (سه خط بالا، سمت راست) کلیک نمایید

3 - Print را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای تان باز شود

4 -  در این قسمت، بخش Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only را فعال کنید.

5 - در نهایت Save را بزنید تا چت ها در فرمت فایل پی دی اف ذخیره شوند

بد نیست بدانید از مرحله سه به بعد، احتمال دارد تفاوت هایی در بعضی مرورگرها وجود داشته باشد. همچنین این روش برای ذخیره گفت و گوهای مخفی (Secret Chat) نیز کاربرد زیادی دارد. چون برخلاف پیام های عمومی، سکرت چت ها فقط در همان دیوایسی که گفت و گو را آغاز کرده اید نمایش داده می شوند.

راه سوم: از مخاطبین تلگرام پشتیبان بگیرید

تلگرام حالا به یکی از اصلی ترین راه های برقراری ارتباط ایرانیان تبدیل شده و به همین خاطر احتمالا خیلی از مخاطبین تان در این اپلیکیشن پیام رسان حضور دارند. برای گرفتن پشتیبان از کانتکت های این سرویس می توانید از اپلیکیشن Contact to Excel استفاده کنید تا مخاطبین در قالب فایل اکسل ذخیره شوند.

در حالت عادی، Contact to Excel تمام مخاطبین موبایل را ذخیره می کند. اما اگر می خواهید تنها کانتکت های تلگرام را نگه دارید، راه خیلی سخت تری پیش رو خواهید داشت. در روش دوم ابتدا باید به آدرس contact/setting/export بروید، از مخاطبین خود یک نسخه پشتیبان بگیرید و سپس در موبایل آن ها را ذخیره کنید.

بسته به رابط کاربری موبایل ها، روش دوم روی بعضی تلفن های هوشمند متفاوت است

چون در مراحل بعدی مجبورید مخاطبین را پاک نمایید. حالا وارد قسمت contact/setting/contact to display شوید. در اینجا اگر مخاطبین تان در سیم کارت ذخیره شده بودند، تیک sim card را بزنید و در صورتی که آن را روی مموری سیو داشتید تیک device را بزنید. سپس به بخش مخاطبین برگردید و تمام کانکت ها را پاک کنید.

با توجه به اینکه قبلا از مخاطبین یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در واقع این کار را انجام می دهید تا مخاطبین شما پاک شوند و تنها کانتکت های برنامه هایی همانند تلگرام یا بقیه نرم افزارهای ارتباطی باقی بمانند. بنابراین حالا می توانید کانتکت های تلگرام را به عنوان مخاطبین پیش فرض انتخاب کنید.

اکنون به قسمت contact/setting/contact to display بازگردید و تلگرام را بزنید. دوباره به contact/setting/export رفته و از کانکت های تلگرام حالا یک نسخه پشتیبان بگیرید. به contact/setting/export and import بروید و روی گزینه import کلیک نمایید تا فایلی که از مخاطبین تلگرام پشتیبان گرفته بودید را برگردانید.

حالا برنامه Contact to Excel را باز کرده و از مخاطبین پشتیبان بگیرید. بعد از آنکه کارتان تمام شد، به contact/setting/export and import بروید و فایلی که از آن ابتدا بکاپ گرفتید را انتخاب کنید؛ همان مخاطبین اولیه باز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • M4M4D
    M4M4D | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    yosof نظراتت مصداق بارز ربط "باد معده

  • Web 724
    Web 724 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    اش از بیرون تحریم از داخل فیلتر.
    اصلا مفهوم حریم خصوصی رو میدونی ؟
    یعنی چی دولت بتونه استعلام کنه فلان شخص رو و اون شرکت صاف اطلاعاتش رو بده به مجاری قانون ؟
    چه کشکی چه ماستی آخه
    این همه از امریکا میگی چرا نتونست شرکت اپل رو مجبور کنه به باز کردن قفل گوشی هاش ؟
    همه بد و فقط آدم خوبه ماییم آره ؟
    نه داداش به جای فیلتر و وقت گذاشتن برای اینکه یه پیام رسان ساده رو اینطور خراب کردن برید فرهنگ سازی کنید که مردم هر نرم افزاری رو روی گوشی نصب نکنند ، اگر نصب کردن ریسک درز اطلاعاتشون رو داشته باشند ، یا حداقل بگید اطلاعات ضروری رو هیچ وقت روی گوشی ذخیره نکنند ، فکر کردید با فیلتر کردن و اینکه تلگرام ملزم به رعایت قوانین من درآوردی ما نشد درست میشه ؟
    برید کمی وقت بزارید برای فرهنگ سازی این موارد عزیزم .
    6 تا پیام رسان بومی آخه به کی بگی ...

  • yosof
    yosof | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

    تا کی میخواهیم احساسی عمل کنیم.این نتیجه احساساتمون توی انتخابات دیگه.اغلب فقط دنبال حالگیری از عرزشیها بودن، به تحقیق و مدارک و آمارها که کار نداشتن
    هسته ای رفت،ریال نابود شد،ارزش و عزت و کارخونه ها و… رفتن.دولت هم هرروز دروغ.درحالیکه همون موقع هم آمارها (نقدینگی،بدهی و‌.)از فاجعه نزدیک اقتصادی خبر میداد
    اینم مدارک:
    ‏ایران، آمریکا، روسیه، آلمان و هند، پنج کاربر بزرگ ‎تلگرام در دنیا هستند.

    ⚠️ می دانستید در این میان، ایران تنها کشوری است که هیچ اهرمی برای کنترل تلگرام ندارد و تلگرام خود را ملزم به رعایت قوانین آن نمیداند؟!

    در این مطلب به بررسی وضعیت این کشورها می پردازیم:
    ?? آمریکا
    ‏در آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر با تصویب قانون Total Information Awareness (TIA) که بروز رسانی قوانین قبلی در این زمینه بود تمامی ارائه دهندگان خدمات ارتباطی از جمله شبکه های_اجتماعی نظیر ‎#تلگرام موظف به ارائه کلیه دیتاها کاربران به آژانس امنیت ملی آمریکا NSA شدند.

    ‏همچنین در سال ۲۰۱۱ با تصویب قانون SOPA به بهانه مقابل با پایرسی دولت آمریکا اختیار بسیار زیادی در اعمال سانسور از طریق ارائه کنندگان خدمات تعاملی وب پیدا کرد. این قانون با مخالفت گسترده ارائه کنندگان خدمات وب آزاد نظیر بنیاد موزیلا، ویکی پدیا و … قرار گرفت اما در نهایت تصویب شد.

    ‏مقاله زیر از نیویورک تایمز با عنوان ” شما مظنون هستید“ ارائه مفیدی از قانون ITA است. همچنین با جستجو کلید واژه ها فوق در وب، اطلاعات نسبتا کاملی در این زمینه بدست می آورید.
    https://mobile.nytimes.com/2002/11/14/opinion/you-are-a-suspect.html

    ?? آلمان

    ‏در آلمان قانون Netzwerkdurchsetzungsgesetz یا به اختصار NetzDG، ‎#شبکه_های_اجتماعی را موظف میکند حداکثر ۲۴ساعت پس از گزارش محتوای نفرت انگیز یا خشونت طلبانه – به تشخیص دولت- اقدام به حذف محتوای گزارش شده نمایند. در غیر اینصورت جریمه ای تا ۵۰ میلیون یورو در انتظار شبکه خواهد بود.
    ‏در لینک زیر از بی بی سی می توانید مطالب بیشتری در مورد NetzDG بخوانید
    https://www.bbc.com/news/amp/blogs-trending-41042266

    ?? هند

    ‏در هند قانون IT Rules 2011 سرویس دهندگان را موظف می کند حداکثر پس از ۳۶ ساعت از گزارش محتوای غیر قانونی توسط دولت نسبت به حذف محتوا اشاره شده اقدام کنند. محتوا اشاره طیف‌وسیعی از محتویات را شامل شده و اختیارات وسیعی را به دولت میدهد. متن این قانون را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید.
    https://cis-india.org/internet-governance/blog/big-data-and-information-technology-rules-2011

    ?? روسیه
    ‏در روسیه نیز همانگونه که این روز ها شنیده اید، ‎#تلگرام موظف به ارائه دیتا مورد نیاز سرویس ها امنیتی شد. فرجام خواهی از دادگاه عالی روسیه نیز به نتیجه ای نرسید و در صورت عدم ارائه اطلاعات دسترسی به تلگرام قطع خواهد شد

    ?? ‏در چنین وضعیتی جالب است که شبکه ها اجتماعی خارجی در ایران
    آزادانه به فعالیت می پردازند و در عین حال خود را مقید به رعایت هیچ قانونی نمیدانند.

    • yosof
      yosof | ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

      خود وزیرارتباطات از دوروف خواست فلان کانال (باممبر بالای ۱ میلیون که آموزش قتل و اسلحه سازی میداد) رو ببنده
      اما دوروف بعد از مدتی که اینکارو کرد،گفت: این کانال قول داد که دیگه تکرارنکنه!! و ما ۸۰۰ کا از ممبرهاش رو بهش برگردوندیم!!
      آخه کجای جهان اینکارو میکنن؟!
      تحقیروزیرارتباطات
      الان همون کانال فعاله و تحریک به قتل و آموزش ساخت سلاح سرد میده
      یعنی باور کنیم دستهایی پشت پرده نیست؟!
      در لیبرالیزم، اصالت منفعت مطرح هست
      اگر به دوروف پول بدن، همه کار میکنه.جهان بینیش بهش میگه.مکتبش بهش میگه: منفعت اصل و پایه است

      • alimohammadi15
        alimohammadi15 | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

        میتونم بپرسم چه امتیازی به دورف دادید که انتظار داشتی بله قربان بگه؟!
        تحقیر وزیر ارتباطات؟! طوری حرف میزنی انگار مستقیما بهش n میلیارد دلار کمک کردیم که ازش طلبکاریم!
        ما هیچ کمکی، هیچ کمکی و هیچ کمکی نکردیم، و نباید هم انتظار اضافه داشته باشیم!

    • Ramin_Naderi
      Ramin_Naderi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

      چند میگیری ؟ قیمتت چقدره ؟ به چند خودت فروختی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی