ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قربانیان رسوایی اخیر فیسبوک بیش تر از رقم گفته شده بوده اند

با وجود اینکه اخبار رسوایی فیسبوک این روزها کمتر از همیشه شنیده می شود ولی گزارشات جدید به دست آمده دوباره اشتباه بزرگ آمریکایی ها بر سر زبان ها انداخته اند. بعد از لو رفتن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

با وجود اینکه اخبار رسوایی فیسبوک این روزها کمتر از همیشه شنیده می شود ولی گزارشات جدید به دست آمده دوباره اشتباه بزرگ آمریکایی ها بر سر زبان ها انداخته اند. بعد از لو رفتن اطلاعات کاربران فیسبوک، دو روزنامه تخمین زدند که بیش از پنجاه میلیون نفر قربانی این حرکت شده اند.

از زمان رسانه ای شدن رسوایی کمبریج آنالیتیکا تاکنون، سهام فیسبوک بیش از 16 درصد کاهش یافته است

حالا مایک شروفر (Mike Schroepfer)، مدیر ارشد فناوی فیسبوک، در پست وبلاگی رقم دقیق تر کاربران را به اشتراک گذاشت. او تعداد قربانیان این اتفاق را حدود 87 تخمین زد و اعلام کرد که خیلی از آن ها در ایالات متحده زندگی می کنند. در رتبه های بعدی نیز کشورهای فیلیپین، اندونزی و انگلستان با اختلاف خیلی زیاد دیده می شوند.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) در روزهای پایانی اسفند ماه رسانه ای شد. این کمپانی تحلیل گر بدون اجازه کاربران به اطلاعات پنجاه میلیون عضو فیسبوک دسترسی پیدا کرد و از آن ها برای انتخابات 2016 آمریکا برای کمک به دونالد ترامپ استفاده نمود.

کمبریج آنالیتیکا
نمایی از کشورهایی که بیشترین سهم را در قربانیان اخیر فیسبوک شده اند؛ آمریکا با بیش از 70 میلیون پیشتاز است.

البته زمزمه لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک از ماه ها پیش بالا گرفته بود ولی فیسبوک تا قبل از آنکه این قضیه رسانه ای شود هیچ واکنشی نشان نداد. از زمان رسانه ای شدن رسوایی کمبریج آنالیتیکا تاکنون، سهام فیسبوک بیش از 16 درصد کاهش یافته است.

با این حال آمریکایی ها نیز بیکار ننشسته اند و طی این اتفاق، در طراحی تنظیمات حریم شخصی کاربران تغییراتی دادند و از آن مهم تر، تصمیم گرفتند تا برنامه را Partner Categories ببندند. بنابراین داده های شخص ثالث دیگر نقشی در تبلیغات هدفمند این کمپانی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی حال به هم زنی. میدونستی؟ اوایل فکر میکردم خود دیجیاتو امثال تو رو استخدام میکنن تا بحث پای پستا باشه چون تو یه دوره ای دیجیاتو اصلا کامنت نداشت، در حالیکه زومیت پر بود از بحث کاربراشو روز به روز کاربرا میگفتن ما رفتیم زومیت. تا اینکه امثال تو اومدن و پر شد از اراجیف سیاسی که همشم تأیید میشد برخلاف ماقبل. ولی الان میگم نه. حداقل تو یکی از همون علافایی هستی که تا یه نقد کوچیک به تفکرات مورد علاقت یه جا میشنوی یا میخونی میشینی صبح تا شب همه جا رو با اراجیفت پر میکنی. کم هم نیستین متأسفانه. من تو گروه تلگرامی "درسی" رشتم تو دانشگاه مدام میبینم تا یه خبری میشه پشت سر هم ۱۰۰ تا فوروارد میزنن مثل آدمای عقده ای و متعصب. لااقل یدونه پست بزنین شاید شاید شاید به فرض محال اگه درست میگین ما بخونیم از نادونی در بیایم. چیه یه دفتر صد برگ چرند ول میکنی هر جایی میری اعصاب همه رو میریزی به هم آخه؟

  • M
    M | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    ای کاش " حريم خصوصي" در ایران همین قدر معنا داشت.

  • M
    M | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    مفهوم "حریم خصوصی" در ایران کجا قرار دارد؟

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۶ فروردین ۱۳۹۷

    این فیس پوک از اولش هم چیزی نبود ..من که هیچوقت ازش استفاده نکردم ..یار قدیمی ما تو اون روزها خدا بیامرز یاهو مسنجر بود که بعدها به تلگرام نقل مکان کردیم خخ به شخصه به جز تلگرام هیچ برنامه ی ارتباطی استفاده نمی کنم ..

مطالب پیشنهادی