ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متن شهادت نامه زاکربرگ در برابر کنگره آمریکا منتشر شد

پس از هفته ها انتقاد، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک عازم واشنگتن دی سی می شود تا به پرسش های اعضای کلیدی کنگره آمریکا در مورد مسائلی پاسخ دهد که این اواخر حریم خصوصی کاربران این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۲

پس از هفته ها انتقاد، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک عازم واشنگتن دی سی می شود تا به پرسش های اعضای کلیدی کنگره آمریکا در مورد مسائلی پاسخ دهد که این اواخر حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و رسوایی Cambridge Analytica را به بار آورد.

حالا اما به لطف متن شهادت نامه زاکربرگ که کمیته بازرگانی و انرژی آمریکا از اظهارات احتمالی وی پیش از جلسه رسمی این کمیته در روز چهارشنبه منتشر کرده تا حدودی می دانیم که این مدیرعامل جوان قرار است در دفاع از خود چه بگوید.

در متن شهادت نامه زاکربرگ آمده است:

فیسبوک شرکتی ایده آل گرا و مثبت نگر است. ما [نیز به همین خاطر] تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا روی تمامی برآیندهای مثبت متصل کردن مردم دنیا به یکدیگر کار کنیم. اما حالا روشن شده که تلاش ما برای پیشگیری از سوء استفاده غیر از این ابزارها کافی نبوده است.

زاکربرگ در روزهای اخیر تمام تمرکز خود را روی عذرخواهی از کاربرانش قرار داده تا به نحوی از آنها دلجویی کند و شهادت نامه ۲۸۰۰ کلمه ای که وی برای توضیح این اتفاقات منتشر کرده نیز در همین رابطه تدوین شده است.

در همین راستا نیز زاکربرگ جوان شخصا تمامی بررسی های انجام شده روی فیسبوک یا آپدیت های ارائه شده برای آن در هفته های اخیر را مورد بازنگری قرار داده تا از بروز مجدد رسوایی های مشابه پیشگیری کند.

مارک زاکربرگ

در ادامه این شهادت نامه می خوانیم:

اولویت اصلی من همواره ارتباط دادن مردم به یکدیگر، ایجاد جوامع کاربری و نزدیک کردن مردم در اقصی نقاط دنیا به یکدیگر بوده است. شرکت های تبلیغاتی و توسعه دهندگان تا زمانی که سکان هدایت فیسبوک در دستان من باشد هیچگاه این اولویت را زیر پا نمی گذارند.

با این حال اما به نظر می رسد که صرفا متصل کردن مردم به یکدیگر کافی نیست و ما باید مطمئن شویم که این ارتباطات مثبت هستند. ما باید مطمئن شویم که مردم از این امکان برای آسیب زدن به دیگران یا نشر اکاذیب استفاده نمی کنند. واگذاری کنترل ارتباطات به مردم نیز کافی نیست و ما باید مطمئن شویم توسعه دهندگان دست اندرکار نیز از آن اطلاعات حفاظت می کنند.

مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

بخش هایی از این شهادت نامه نیز به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا با کمک فیسبوک مربوط می شود.

او در اظهاراتش آورده است:

ما در تشخیص و واکنش به مداخله روسیه بسیار کند عمل کردیم و حالا با تمام توان کار می کنیم تا بهتر شویم. پیچیدگی مدیریت این تهدیدات نیز مرتبا در حال افزایش است و ما نیز به همین نسبت خود را بهبود می دهیم. ما همچنان به همکاری به دولت ادامه میدهیم تا درک بهتری از مداخله روسیه پیدا کنیم.

در ادامه نیز زاکربرگ به تبیین آنچه رخ داده و همچنین راهکارهای فیسبوک برای پیشگیری از وقوع دوباره این ماجرا پرداخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی