ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

P20 Pro
تکنولوژی

هواوی احتمالا در مورد ویژگی های دوربین سه گانه P20 Pro کاملا صادق نبوده است

هواوی پس از معرفی P20 Pro روی توانایی های دوربین سه گانه این موبایل مانورهای تبلیغاتی زیادی را ترتیب داد، حالا اما به نظر می رسد این کمپانی در برخی موارد با مخاطبان صادق نبوده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۶

هواوی پس از معرفی P20 Pro روی توانایی های دوربین سه گانه این موبایل مانورهای تبلیغاتی زیادی را ترتیب داد، حالا اما به نظر می رسد این کمپانی در برخی موارد با مخاطبان صادق نبوده است.

این اسمارت فون دارای دوربین سه گانه متشکل از سنسورهای 40 مگاپیکسلی RGB با اندازه 1/1.73 اینچ و ضریب اف 1.8، سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و حسگر 8 مگاپیکسلی است تله فوتو است که زوم اپتیکال 3 برابری و زوم هیبریدی 5 برابری را میسر کرده است.P20 Pro کمپانی سازنده مدعی بود که در این پیکربندی تنها سنسور 8 مگاپیکسلی به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده و دو مورد دیگر به لطف واحد پردازش عصبی (NPU) چیپست کایرین 970 از لرزشگیر تصویر هوش مصنوعی بهره می برند.

با این حال کالبدشکافی P20 Pro توسط iFixit حاکی از این است که هر سه سنسور برای رفع لرزش ها و کاهش تاری تصویر به OIS متکی هستند و شناور بودن لنزها این مساله را اثبات می کند.

در سیستم OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر  با استفاده از فنرهای ظریف و آهنرباهای الکتریکی، ماژول لنز معلق نگه داشته شده و به صورت فیزیکی لرزش های وارده را خنثی می کند.

اگرچه سیستم پردازش عصبی با برخورداری از قابلیت هایی مانند پیش بینی فوکوس، اضافه کردن فیلترهایی نظیر بوکه و تنظیم خودکار صحنه های مختلف در افزایش کیفیت تصاویر تاثیر به سزایی دارد اما مشخص نیست چرا هواوی سعی داشته این قابلیت را مسئول حذف لرزش ها نشان دهد. P20 Pro

iFixit علاوه بر مساله فوق تاکید کرده تعویض نمایشگر P20 Pro مستلزم عبور از دولایه ای است که با چسب محکم شده اند. علاوه بر این پوشش شیشه ای پنل های پشت و رو تعویض باتری را بسیار مشکل ساخته است.

با این حال یکی از نکات مثبت، ماژولار بودن بسیاری از قطعات است که تعویض آنها را تسهیل می کند و از اینرو امتیاز تعمیر پذیری 4 از 10 را برای این اسمارت فون در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sammohtasham
    sammohtasham | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷


    سلام بچه هاااااااا
    گوشیه p20 pro یکی از بهترین گوشی های پرچم دار هواووی هستش ،با این که مدت زمان زیادی نیست که خریدمش اما واقعا از انتخابم راضیم.p20 pro یه گوشیه فوق العاده است .اگر از اون دسته افرادی هستید که بین خریدن یک گوشیه خوب و یا یک دوربین عکاسی حرفیه ای مردد شدید باید بگم که این گوشی یه دوربین عکاسی فوق حرفه ای هست ، که این امکان رو به کاربر میده تا حتی در شرایط کم نور هم عکس های با کیفیت و عالی ای بگیره.
    به جرئت میشه گفت با انتخاب p20 pro خیالتون از بابت کیفیت دوربین اصلی و دوربین سلفیه گوشی راحته و میتونید از عکاسی نهایت لذت رو ببرید.
    باتری به کار رفته توی این گوشی دوام شارژ خیلی خیلی خوووبی داره و شما می‌تونید به مدت چندین ساعت فقط با درصد کمی از شارژ این باتری، به فایل‌های صوتی خودتون گوش کنید یا توی یوتیوب فیلم ببینید. این باتری می‌تونه به راحتی با 40 درصد شارژ به مدت یک روز کامل همه‌ نیاز های روزانه شما رو انجام بده که این قابلیت بالای باتری گوشی p20 pro برای کسایی که در طول روز استفاده زیاد و مستمر دارن از گوشی شون یه انتخاب کارآمد هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی