ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هواوی پی 20 پرو؛ و حالا دوربین

آیفون با کمترین تلاش عکس های خوبی می گیرد و در این زمینه سابقه خوبی دارد، پیکسل گوگل با یک دوربین، بهتر از موبایل های مجهز به دوربین دوگانه زمینه ی سوژه را محو می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

آیفون با کمترین تلاش عکس های خوبی می گیرد و در این زمینه سابقه خوبی دارد، پیکسل گوگل با یک دوربین، بهتر از موبایل های مجهز به دوربین دوگانه زمینه ی سوژه را محو می کند و پرچمداران جدید سامسونگ، قادر هستند مثل دوربین عکاسی حرفه ای ضریب دیافراگم را بر اساس نور محیط تغییر دهند.

هواوی هم دومین تولید کننده بزرگ موبایل به حساب می آید و در سالهای اخیر، شانه به شانه ی رقبای اصلی خود حرکت کرده است. اما به نظر می رسد شرکت چینی این بار برای کسب عنوان بهترین دوربین موبایل با عزم کاملاً جدی وارد میدان شده باشد.

هواوی پی 20 پرو اولین تلفن هوشمند مجهز به دوربین سه گانه به شمار می رود و به اندازه بیش از یک نسل در زمینه دوربین پیشرفت داشته است. بر همین اساس به نظر می رسد این بار اپل و سامسونگ هستند که باید در نسل بعدی، عقب ماندگی خود را نسبت به رقیب چینی بر طرف نمایند.

در ادامه با بررسی هواوی P20 Pro همراه شوید تا ببینیم شرکت چینی با چه ترفندی گوی رقابت را از آن خود کرده است. ضمناً برای آشنایی بهتر با ویژگی های این محصول از شما دعوت می کنیم نسخه ویدیویی بررسی را هم اینجا تماشا کنید.

طراحی

تولید کنندگان موبایل برای اینکه در نمای جلوی دستگاه چیزی غیر از صفحه نمایش نباشد، مسیری نسبتاً طولانی را طی کرده اند. اول دکمه های فیزیکی ناوبری اندروید به دکمه های نرم افزاری تبدیل شد، بعد حسگر اثر انگشت به پشت بدنه رفت و در نهایت اسپیکرها از بالا و پایین صفحه نمایش، به بالا و پایین فریم بدنه منقل شدند. فقط اسپیکر مکالمه، دوربین جلو و تشکیلات مربوطه باقی ماند که سامسونگ سال گذشته آنها را در نوار باریکی بالای صفحه نمایش تعبیه کرد، اما اپل از این هم فراتر رفته و با ایجاد یک بریدگی یا ناچ در نمایشگر آیفون ۱۰ (بررسی دیجیاتو)، این قطعات را زائده ی سیاه رنگ بالای صفحه نمایش قرار داد.

اگر جزو کاربرانی هستید که اعتقاد دارید می شود پس از مدتی به این طراحی جدید عادت کرد به شما تبریک می گوییم، چون از موبایل های رونمایی شده در MWC 2018 و محصولات پس از آن مشخص بود که وجود بریدگی و بیرون زدگی فقط به پلتفرم اپل محدود نیست و دنیای اندروید را هم شامل می شود، از جمله پرچمدار تازه وارد هواوی که مبتنی بر همین رویه جدید متولد شده است.

بدنه ۲ رنگ هواوی ابتکار چشم نوازی است

هواوی در پی 20 پرو از طراحی مرسوم سال ۲۰۱۸ استفاده کرده و در مورد رنگ بدنه ابتکار به خرج داده است. رنگ مرکز بدنه با پایین و بالای پشت بدنه متفاوت است، حالتی که در طراحی گرافیک gradient نامیده می شود. نسخه صورتی/طلایی به این شکل ساخته شده که برای کاربران خانم مناسب است و نسخه دیگر با بدنه دورنگ Twilight یا «شفقی» نام دارد که دومی را در عکس های بررسی مشاهده می کنید. به شخصه ترکیب رنگ های این نسخه را بسیار پسندیدم و به نظر توجه زیادی جلب می کند. در کنار این ۲ نسخه، مدل های آبی و مشکی هم قابل خرید هستند که البته بدنه آنها به شکل تک رنگ ساخته شده است.

بهتر نبود هواوی حسگر اثر انگشت را پشت بدنه تعبیه کند؟

اما گذشته از ۲ رنگ بودن بدنه، ابتکار دیگری از سوی هواوی در بخش طراحی به چشم نمی خورد. پشت و جلوی بدنه دستگاه از گوریلا گلس با لبه های خمیده ساخته شده و پشت بدنه بسیار براق است، در نتیجه اثر انگشت زیادی هم به خود جذب می کند. در حالی که سامسونگ حسگر اثر انگشت را به پشت بدنه برده و اپل آن را به کلی حذف کرده است، هواوی گزینه سوم را انتخاب کرده و حسگر اثر انگشت را در پایین صفحه نمایش تعبیه کرده است. این موضوع باعث شده نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲ درصد باشد که کمی از آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ پلاس کمتر به حساب می آید.

اینکه هواوی خواسته حسگر اثر انگشت را حفظ کند جای تقدیر دارد، اما آیا بهتر نبود آن را مثل میت 10 پشت بدنه تعبیه کند؟ چون در حالت فعلی، پایین بدنه شاهد حاشیه نسبتاً زیادی هستیم که باعث می شود بپرسیم آیا تنها کمی باریک تر شدن حاشیه بالایی ارزش این را داشت که با بریدگی و بیرون زدگی مواجه باشیم؟

پشت بدنه پی 20 پرو مثل آیفون 10 لنز های دوربین به شکل عمودی طراحی شده است. با توجه به اینکه بیشتر کاربران حین عکاسی موبایل را افقی در دست می گیرند، این طراحی باعث می شود موقع عکس برداری لنز های دوربین به شکل افقی قرار گیرند. یک شباهت دیگر هم به آیفون و البته نسخه پرو از میت 10 هواوی اینکه شرکت چینی در پرچمدار جدید جک هدفون را کنار گذاشته است.

حالا هدفون پی 20 پرو از طریق درگاه USB-C به بدنه متصل می شود و یک تبدیل USB به جک ۳.۵ میلی متری هم برای اتصال هدفون های معمولی داخل جعبه قرار دارد. اما اگر می خواهید همزمان با گوش کردن موسیقی موبایل خود را شارژ کنید باید به فکر خرید دانگل مخصوص یا هدفون بی سیم باشید.

پایین بدنه دو سری سوراخ در دو طرف درگاه USB-C به چشم می خورند، اما فقط بخش سمت راست برای پخش صدای اسپیکر کاربرد دارد و سمت دیگر تزئینی است. البته اسپیکر مکالمه ی پی 20 پرو هنگام پخش موسیقی یا تماشای ویدیو به عنوان اسپیکر دوم وارد عمل می شود و دستگاه به شکل استریو صدا را پخش می کند.

کاهش ضخامت به قیمت بیرون زدگی دوربین

پی 20 پرو مثل آیفون 10 به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱ متری در برابر آب مقاوم است، هرچند این مقدار برای پرچمداران اخیر سامسونگ کمی بیشتر است و به ۱/۵ متر می رسد. ضخامت این تلفن هوشمند هم با آیفون برابری می کند و از گلکسی اس 9 پلاس کمتر است، اما در عوض لنز دوربین بیشتر از آیفون بیرون زدگی دارد. این موضوع باعث می شود دستگاه موقع کار کردن روی سطح میز لق بزند یا گرد و غبار زیادی اطراف بیرون زدگی لنز دوربین جمع شود.

پی 20 پرو ۲ گرم از میت 10 پرو سنگین تر است و ۱۸۰ گرم وزن دارد، بر همین اساس از نظر وزن سنگین تر از آیفون 10 و سبک تر از گلکسی اس 9 پلاس به حساب می آید. اما در مجموع با توجه به اندازه و سخت افزار خود سنگینی قابل قبولی دارد. جالب اینکه این تلفن هوشمند وجود ابعاد ۶.۱ اینچی، از نظر اندازه تقریباً با میت 10 پروی ۶ اینچی برابری می کند. به لطف وزن قابل قبول، خمیدگی های دلنشین پشت بدنه و حاشیه فیزیکی ناچیز صفحه نمایش، پی 20 پرو علارغم نمایشگر بزرگ خود ارگونومی مناسبی دارد و نمره قبولی را در این بخش دریافت می کند.

در پایان از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با طراحی دستگاه، بررسی ویدیویی پی 20 پرو را هم اینجا تماشا کنید.

  • طراحی در یک نگاه:
  • ارگونومی مناسب با وجود ابعاد ۶.۱ اینچی
  • وزن ۱۸۰ گرم
  • کیفیت ساخت بالا
  • جذب بالای اثر انگشت روی بدنه براق و آینه ای
  • دارای ۵ رنگ مشکی، آبی، طلایی، «صورتی/طلایی» و «شفقی»
  • عدم وجود جک هدفون
  • دارای حسگر اثر انگشت پایین صفحه نمایش
  • پخش صدای استریو به کمک اسپیکر مکالمه

نمایشگر

هواوی که در میت 10 از صفحه نمایش کم حاشیه با نام Full View رونمایی کرده بود، حالا صفحه نمایش جدید را با طراحی دارای بریدگی، نمایشگر Full View نسخه دوم نامیده است. این صفحه نمایش ۶.‍۱ اینچی است، یعنی بزرگتر از آیفون ۱۰ با ابعاد ۵.۸ اینچ و اندکی کوچکتر از اس 9 پلاس با ابعاد ۶.۲ اینچ. پنل صفحه نمایش مثل هر دو رقیب و میت 10 پرو، از نوع OLED ساخته شده و بر همین اساس رنگ های گرم و مشکی عمیقی دارد، بر خلاف P20 معمولی که به صفحه نمایش IPS مجهز است.

اما اگر رنگ های اغراق شده برای شما مناسب نیست، می توانید با مراجعه به تنظیمات صفحه نمایش شخصی سازی کنید. در این بخش ۲ حالت پیش فرض معمولی و Vivid یا زنده وجود دارند. علاوه بر این می توانید با استفاده از نمودار پایین صفحه دمای رنگ ها را با دقت نسبتاً بالایی مطابق با سلیقه خودتان گرم یا سرد تر کنید.

در این بخش گزینه Eye comfort هم وجود دارد که با فیلتر کردن نور آبی، باعث کاهش خستگی چشم کاربر می شود. البته این ویژگی بر خلاف رقبا هنوز هم نمی تواند بر اساس ساعت به شکل خودکار فعال شود (مثلا از اواخر شب تا اول صبح).

نمایشگر هواوی هم مثل آیفون نور محیط را مد نظر می گیرد

دو قابلیت هم در منوی تنظیمات صفحه نمایش به چشم می خورند که در میت 10 وجود نداشتند. گزینه اول Natural tone نام دارد که مثل True Tone در آیفون یا آیپد عمل می کند. وقتی این حالت فعال باشد، دستگاه تلاش می کند دمای رنگ های صفحه نمایش را بر اساس نور محیط تنظیم کند، مثل کاغذ که در هر شرایطی به آن نگاه کنید، رنگ هایی با دمای یکسان نمایش می دهد. مورد بعدی هم امکان نمایش ساعت، تقویم و درصد باتری روی نمایشگر-همیشه-روشن دستگاه است.

هواوی با وجود ابعاد ۶.۱ اینچی پی 20 پرو به جای صفحه نمایش QHD که بین پرچمداران مرسوم است از رزولوشن +FHD استفاده کرده است. هواوی می گوید به دلیل مصرف باتری پایین تر این رقم را انتخاب کرده است. رزولوشن پایینتر موجب شده هر اینچ از صفحه نمایش دستگاه ۴۰۸ پیکسل داشته باشد، در حالی که تراکم پیکسل ها در پرچمداران اخیر سامسونگ و اپل به ترتیب ۵۳۱ و ۴۵۹ پیکسل است. با این وجود در مجموع می توان گفت میزان جزئیات و کیفیت تصویر در پی 20 پرو مناسب است و کمبودی از این نظر مشاهده نمی شود.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش دستگاه نیز به ۵۸۲ نیت می رسد که با پرچمداران هم رده مثل آیفون 10 و گلکسی اس 9 پلاس فاصله چندانی ندارد، در نتیجه کار کردن با دستگاه زیر تابش مستقیم نور خورشید به راحتی امکان پذیر است.

فقدان HDR

تقریباً همه رقبای پی 20 پرو به صفحه نمایش HDR مجهز هستند

امروز تقریباً همه رقبای پی 20 پرو به صفحه نمایش HDR مجهز هستند، از جمله آیفون 10، آیفون 8 و 8 پلاس، سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، سونی اکسپریا اکس زد 1، 2 و 2 کامپکت، ال جی وی 30 و حتی محصول قدیمی تری مثل جی 6. حتی میت 10 پرو هم از این قابلیت پشتیبانی می کند، اما پی 20 پرو صفحه نمایش HDR ندارد. احتمالاً نظر هواوی این بوده که هنوز محتوای ویدیویی HDR آنقدر فراگیر نیست که لازم باشد همه ی پرچمدارانش به این ویژگی مجهز باشند و اگر هم کسی آن را بخواهد، فبلت سری Mate را به جای پرچمداران سری P تهیه می کند.

پی 20 پرو در مجموع از نظر کیفیت، جزئیات و رنگ های صفحه نمایش نمره قبولی را دریافت می کند. اگر به رنگ های غیر اغراق شده عادت داشته باشید می توانید دمای رنگ ها را از منوی تنظیمات بر اساس سلیقه ی خودتان شخصی سازی کنید. در این تلفن هوشمند ضمناً وقتی از زاویه های غیر مستقیم به صفحه نمایش نگاه کنید رنگ ها تغییر نمی کنند، مشکلی که در بسیاری از موبایل های مجهز به به پنل OLED وجود دارد حتی در آیفون 10 و میت 10 پرو.

  • نمایشگر در یک نگاه:
  • صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با پنل OLED
  • رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ یا +FHD
  • تراکم ۴۰۸ پیکسل در هر اینچ
  • نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۲ درصد
  • امکان شخصی سازی رنگ های نمایشگر
  • عدم پشتیانی از ویدیوهای HDR

نرم افزار

قبل از هرچیز موقع استفاده از پی 20 پرو باید توجه داشته باشید که هواوی در این تلفن هوشمند از صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹ استفاده کرده است، در نتیجه موقع اجرای اپلیکیشن ها یا پخش ویدیوهایی که با نسبت تصویر استاندارد ۱۶ به ۹ ساخته شده اند، یک نوار مشکی در اطراف تصویر شکل می گیرد. البته در تنظیمات دستگاه گزینه ای وجود دارد که وقتی فعال باشد اپلیکیشن ها را در حالت تمام صفحه اجرا می کند. برای پخش ویدیوها هم به شکل تمام صفحه می توانید کمی روی آنها زوم کنید.

حتی موقع نمایش عکسهایی که با دوربین خود دستگاه گرفته اید هم این حاشیه های سیاه رنگ وجود دارند، اما دستگاه خودش به شکل خودکار بریدگی صفحه نمایش را حذف می کند و به شکل یک نوار کامل سیاه رنگ در می آورد.

پی 20 پرو به رابط کاربری EMUI 8.1 و نسخه ۸.۱ از اندروید اوریو مجهز است که جدیدترین نسخه به حساب می آید. هواوی معمولاً در رابط کاربری خود تغییرات چشمگیری ایجاد نمی کند. اینجا هم اگر قبلاً کاربر هواوی بوده باشید حس آشنایی خواهید داشت و تغییرات به اضافه شدن قابلیت های جدید منحصر است.

باز کردن قفل با چهره

یک قابلیت جدید این است که پرچمدار هواوی حالا می تواند قفل دستگاه را با اسکن چهره شما باز کند، اما این کار بر خلاف آیفون با تجهیزات مادون قرمز انجام نمی شود و به سادگی با تصویر چهره صورت می گیرد. در مقایسه ای که برای بررسی انجام دادیم روش هواوی سریع تر است و در کمتر از نیم ثانیه شما را به صفحه خانگی می رساند، اما در عین حال نسبت به روش اپل دقت پایین تری هم دارد.

مثلاً اگر موقع باز کردن قفل به صفحه ی آیفون نگاه نکنید، دستگاه متوجه می شود و جلوی باز شدن قفل را می گیرد، اما پی 20 پرو سخت گیری کمتری به خرج می دهد. در شرایط عادی دستگاه تقریباً همیشه می تواند چهره شما را به درستی شناسایی کند حتی اگر عینک داشته باشید یا نور محیط کم باشد، اما شرایط بسیار کم نور یا در حال حرکت سریع ممکن است گاهی دستگاه در شناسایی شما ناتوان باشد.

باهوش تر از همیشه

هواوی در سالهای اخیر سعی کرده هر بار رابط کاربری خود را کمی باهوش تر کند. حالا پی 20 پرو می تواند به شکل خودکار عکس های شما را بر اساس موضوع در حدود ۱۰۰ گروه مختلف دسته بندی کند. با مراجعه به اپلیکیشن گالری می توانید تصاویر را در دسته هایی بر اساس مکان، افراد، اشیاء و اسناد مشاهده کنید.

هواوی می گوید EMUI 8.1 به شما امکان می دهد بدون نیاز به هیچ نرم افزاری فایل های خود را به شکل بی سیم به PC یا مک انتقال دهید، اما توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نمی کند و ما هم گزینه خاصی برای این کار در پی 20 پرو مشاهده نکردیم.

فروشگاه نرم افزاری اختصاصی

هواوی تا امروز تنها تولید کننده بزرگ دنیای موبایل بود که فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی برای خودش نداشت. حالا در پی 20 و پی 20 پرو شاهد اضافه شدن App gallery هستیم که اخیرا شاهد معرفی آن بودیم. برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه می توانید خبر معرفی آن را در دیجیاتو مطالعه کنید. این فروشگاه نرم افزاری به زودی برای موبایل های دیگر هواوی هم عرضه می شود، اما برای دانلود کردن اپلیکیشن ها از آن لازم است به شکل رایگان یک حساب موسوم به Huawei ID باز کنید.

بریدگی بدون کاربرد

ناگفته نماند که در آیفون ۱۰ سوایپ کردن روی بریدگی سمت راست نمایشگر کنترل سنتر را ظاهر می کند و بریدگی سمت چپ برای منوی نوتیفیکیشن ها کاربرد دارد، اما در پی 20 پرو از هر طرف که سوایپ کنید، منوی نوتیفیکیشن ها ظاهر می شود. اگر تمایلی به وجود این حالت در بالای صفحه نمایش نداشته باشید با مراجعه به تنظیمات صفحه نمایش بریدگی یا Notch را غیر فعال کنید. دستگاه در این حالت بریدگی را زیر یک نوار سیاه رنگ مخفی می کند.

هواوی در مجموع موبایل های با کیفیتی تولید می کند که از نظر امکانات هم حسابی قابل هستند، اما به شخصه از طراحی ظاهری رابط کاربری این شرکت لذت نمی برم، خصوصاً حالا که رقبایی مثل سامسونگ و اپل حسابی روی بهبود ظاهر نرم افزار خود کار کرده اند. در سال ۲۰۱۸ و زمانی که همه چیز به سمت مینیمالیسم پیش رفته است، طراحی رابط شرکت هایی مثل هواوی یا ال جی بیش از حد رنگارنگ و کارتونی به نظر می آید.

چنین نرم افزاری حتی با ظاهر فیزیکی یک محصول چندین میلیون تومانی هم سنخیت ندارد و به نظر می رسد زمان برای ایجاد تغییرات کلی در آن فرا رسیده باشد. اما از نظر امکانات EMUI نسبت به رقبا کمبود چشمگیری ندارد و می تواند نیازهای کاربر یک موبایل پرچمدار را به شکل مناسبی بر طرف کند. خصوصاً با توجه به قدرت سخت افزاری بالای دستگاه که اجرای روان رابط کاربری را امکان پذیر کرده است.

برای مشاهده تصاویر بیشتری از رابط کاربری پی 20 پرو بررسی ویدیویی دستگاه را اینجا تماشا کنید.

  • رابط کاربری در یک نگاه:
  • مجهز به اندروید اوریو نسخه ۸.۱ (جدیدترین در حال حاضر)
  • مجهز به نسخه ۸.۱ از رابط کاربری EMUI هواوی
  • قابلیت پنهان کردن بریدگی نمایشگر زیر نوار مشکی
  • قابلیت باز کردن قفل با چهره ی کاربر از طریق دوربین جلو
  • قابلیت دسته بندی عکس های گالری به شکل خودکار بر اساس سوژه یا مکان

سخت افزار

چیپست ۱۰ نانومتری کایرین ۹۷۰ با توان ۲.۳۶ گیگاهرتز،پردازشگر گرافیکی Mali G72-MP12، حافظه رم ۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بدون پشتیبانی از کارت حافظه. اینها مشخصات سخت افزاری پی 20 پرو و میت 10 پرو هستند. پس تعجبی ندارد که امتیاز بنچمارک های سخت افزاری پرچمدار جدید هم تقریباً با پرچمدار قبلی یکسان است.

در نرم افزار گیک بنچ نیز شاهد امتیاز ۱۸۷۷ به شکل تک هسته ای و ۶۶۸۵ به شکل چند هسته ای هستیم که با میت ۱۰ پرو برابری می کند. آنتوتو در نسخه جدید خود فرمول امتیاز دهی را تغییر داده است، اما می توانیم امتیاز کسب شده توسط میت 10 پرو را به عنوان نتیجه پی 20 پرو در نظر بگیریم.

(از راست به چپ امتیاز Geekbench، آنتوتو و Basemark)

بر اساس این بنچمارک ها می توان گفت که پی 20 پرو بعد از پرچمداران اخیر سونی، سامسونگ و اپل از نظر توان سخت افزاری در رتبه چهارم قرار می گیرد، اما این موضوع به معنای کمبود قدرت دستگاه نیست. رابط کاربری پی 20 پرو به روان ترین شکل اجرا می شود و اطمینان داشته باشید که این تلفن هوشمند تا چند سال به خوبی می تواند نیاز های شما را بر طرف کند.

نکته ی جالب در بنچمارک 3DMark Slingshot Extreme به چشم می خورد، جایی که پی 20 پرو موفق شده روی حالت استفاده از رابط گرافیکی ولکان امتیاز ۳۳۶۹ را کسب کند. میت 10 پرو با سخت افزار مشابه در همین تست امتیاز ۲۹۳۱ را کسب کرده و Razer Phone که یک تلفن هوشمند مخصوص بازی به حساب می آید، هرچند کمی قدیمی تر است اما برای مقایسه به امتیاز ۲۸۹۲ دست یافته است.

تنها تفاوتی که بین میت 10 پرو و پی 20 پرو به چشم می خورد این است که پرچمدار جدیدتر به اندروید ۸ مجهز است. یا اینکه واسط گرافیکی ولکان در اندروید ۸ بهتر عمل می کند یا بهینه سازی های نرم افزاری انجام گرفته در رابط کاربری هواوی به این اختلاف عملکرد منجر شده است. در هر صورت هنگام اجرای بازی های روز بازار هیچگونه تاخیر و افت فریم روی پی 20 پرو مشاهده نمی شود.

بلوتوث قدیمی

هواوی در پی 20 پرو هم مثل میت 10 پرو به جای بلوتوث ۵ از نسخه ۴.۲ استفاده کرده است. به همین دلیل پی 20 پرو یکی از معدود پرچمداران اخیر است که نمی تواند به شکل همزمان صدا را به ۲ ابزار مختلف ارسال کند، در حالی که حتی میان رده جدید هواوی یعنی Nova 3e هم چنین قابلیتی را دارد.

پخش صدای با کیفیت و استریو

هنگام پخش موسیقی اسپیکر مکالمه که در بالای نمایشگر تعبیه شده فعال می شود و پخش صدای استریو را ممکن می کند، رویه ای که از میت 9 به این طرف ادامه داشته است. البته بخش اصلی صدا خصوصاً فرکانس های بیس از اسپیکر اصلی پخش می شوند که در پایین بدنه کنار درگاه USB-C قرار دارد، اما اسپیکر بالایی کمک می کند صدا فراگیر تر باشد.

پی ۲۰ پرو از نظر کیفیت پخش صدا یکی از خوب های بازار است و به راحتی نمره قبولی را در این بخش دریافت می کند. بلندی صدا و قدرت بیس هم کاملاً برای یک تلفن هوشمند قابل قبول هستند، فقط باید توجه داشته باشید که وقتی صدا را تا آخرین درجه بلند کنید فرکانس های زیر کمی دیستورت می شوند، چون اسپیکر بالای نمایشگر که وظیفه پخش آنها را بر عهده دارد از اسپیکر اصلی دستگاه کوچک و ضعیف تر است.

هدفون دستگاه هم نسبت به پرچمداران اخیر هواوی بدون تغییر است و کیفیت قابل قبولی دارد، اما شرکت چینی مثل اپل به ساخت هدفون با بدنه سخت ادامه می دهد. به شخصه به هیچ عنوان هنگام استفاده از چنین هدفون هایی احساس راحتی ندارم و مدل های مجهز به سرگوشی های نرم را ترجیح می دهم. اگر می خواهید به جای هدفون پی 20 پرو از هدفون خودتان استفاده کنید شرکت سازنده یک تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی متری داخل بسته بندی دستگاه قرار داده است.

عمر باتری بالا

گلکسی اس ۹ پلاس با ابعاد ۶/۲ اینچ یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد، در حالی که پی 20 با ابعاد کمی کوچکتر به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. علاوه بر این باید در نظر داشت که هواوی برای کاهش مصرف باتری به جای رزولوشن QHD که بین پرچمداران مرسوم است، در پی 20 پرو از نمایشگری با رزولوشن +FHD استفاده کرده است.

پی 20 پرو هم مثل پرچمداران اخیر هواوی باتری بسیار خوبی دارد

پرچمدار جدید هواوی به لطف این ترکیب از نظر عمر باتری یکی از بهترین پرچمداران بازار است. ۹۰ دقیقه پخش ممتد ویدیو با حداکثر روشنایی فقط ۹ درصد از شارژ باتری دستگاه را مصرف می کند. حتی ممکن است بعد از یک روز پر کار که به منزل بر می گردید هنوز ۴۰ درصد از ظرفیت باتری باقی مانده باشد، در نتیجه تا ۲ روز استفاده از پی 20 پرو با هر شارژ کاملاً محتمل به نظر می رسد.

عملکرد خوب هواوی در زمینه باتری به همینجا ختم نمی شود. با وجود ظرفیت بالا، باتری پی 20 پرو ظرف تنها ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه به شکل کامل شارژ می شود. اگر ۴۵ دقیقه هم دستگاه را به شارژر متصل کنید، برای پر شدن ۸۰ درصد از ظرفیت باتری کفایت می کند.

هواوی در چند پرچمدار اخیر خود در زمینه باتری عملکرد بسیار خوبی داشته و پی 20 پرو هم از این قاعده مستثنی نیست. تنها نقطه ضعف دستگاه در این بخش به عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم باز می گردد، هرچند این ویژگی برای برخی از خریداران مهم نیست.

  • سخت افزار در یک نگاه:
  • چیپست ۱۰ نانومتری کایرین ۹۷۰ با توان ۲/۳۶ گیگاهرتز
  • ۶ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از ۲ سیم کارت
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • بلوتوث نسخه ۴.۲ به جای ۵ که بین پرچمداران اخیر مرسوم است
  • قدرت سخت افزاری کافی برای کاربران سطح پرچمدار
  • در رده چهارم بعد از پرچمداران اخیر سونی، سامسونگ و اپل
  • سرعت بالای حسگر اثر انگشت
  • عمر باتری ۱.۵ تا ۲ روز
  • شارژ سریع ظرف ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم

دوربین

و حالا دوربین، همان جایی که هواوی گوی رقابت را از رقبای قدیمی می رباید. اینکه پی 20 پرو اولین دوربین مجهز به دوربین ۳ گانه به حساب می آید صرفاً یک لفظ تبلیغاتی نیست و واقعاً ابتکار شرکت چینی عکاسی با موبایل را یک قدم جلوتر برده است. جزئیات سخت افزاری ۳ دوربین پی 20 پرو به شرح زیر است:

  • حسگر رنگی ۴۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱.۷۳ اینچی مجهز به لنز ۲۷ میلی متری با ضریب اف ۱.۸
  • حسگر سیاه سفید ۲۰ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۲.۷۸ اینچی مجهز به لنز ۲۷ میلی متری
  • حسگر ۸ مگاپیکسلی رنگی مجهز به لنز تله فوتو با ابعاد ۱/۴.۴ اینچی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، ۳ برابر بزرگنمایی اپتیکال و لنز ۸۰ میلی متری با ضریب اف ۲.۴

(فاصله کانونی لنزهای فوق طبق فرمول خاصی بر مبنای استاندارد ۳۵ میلی متری محاسبه شده است)

ترکیب نزدیک به این را قبلاً فقط در لومیا 1020 و لومیا 808 مشاهده کرده بودیم، موبایل های پر سر و صدایی که به دوربین PureView مجهز بودند و توسط نوکیا به بازار عرضه شدند. جالب اینکه هواوی هم برای اضافه کردن ۶۸ مگاپیکسل به پرچمدار جدید خود سراغ Eero Salmelin رفته که یکی از اعضای اصلی تیم توسعه دهنده دوربین های PureView به حساب می آید.

هواوی برای محقق کردن این رزولوشن حسگری با ابعاد ۱/۱.۷ اینچ را در بدنه پی 20 برو تعبیه کرده است یعنی بیشتر از ۲ برابر بزرگتر از گلکسی اس 9 و آیفون 10. نکته ی دیگر اینکه اندازه ی هر پیکسل از حسگر دوربین دستگاه به ۲ میکرون می رسد، یعنی تقریباً ۲ برابر پیکسل های ۱.۴ میکرونی در موبایل Pixel 2 گوگل.

پیکسل های بزرگتر یعنی نور بیشتر. علاوه بر این در ساخت حسگر دوربین از فناوری Pixel Fusion استفاده شده که نور دریافتی را تا ۴ برابر افزایش می دهد و دوربین از هر ۳ لنز برای دستیابی به بالاترین کیفیت استفاده می کند.

در پی ۲۰ پرو رقم ایزو تا ۱۰۲۴۰۰ بالا می رود و این مقدار فقط در دوربین های پرچمدار بسیار حرفه ای و گران قیمت مثل 5D Mark IV قابل دستیابی است. این حساسیت بالا به پرچمدار جدید هواوی امکان می دهد در تاریک ترین محیط ها، باکیفیت تر از انتظار ظاهر شود.

این ترکیب، همان چیزی است که گرفتن عکس هایی عالی را در شب ممکن می کند:

وقتی روی حالت Night عکاسی می کنید، دستگاه به شما امکان می دهد که دیافراگم را چندین ثانیه باز نگه دارید و نور بیشتری جذب کنید، بدون اینکه نویز افزایش یابد. در عکس اول بدون استفاده از حالت Night عکس را ثبت کرده ایم. تصویر دوم برای بهبود نور و کنتراست با حالت Night گرفته شده و چند ثانیه ای دوربین بدون تحرک بوده است.

image

در این حالت استفاده از سه پایه به نتیجه بهتری منجر می شود، اما روی دست هم ممکن است. هواوی می گوید در پی 20 پرو هوش مصنوعی برای حذف لرزش از دوربین وارد عمل می شود، ادعایی که البته اخیراً با پرسش هایی همراه شده است.

پردازش های ثانویه باعث شده در برش ۱۰۰ درصد جزئیات تصویر آنقدری نباشند که از حسگر یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی توقع می رود.

اما طرز کار هواوی هرچه بوده است، روی نمایشگر خود دستگاه آنقدر عالی جواب داده که مدتها شما را مشغول تماشا کردن شاهکارهایی که خلق کرده اید نگاه می دارد.

با این جذب نور عالی حالا حالت Light Painting یا نقاشی با نور پرچمداران هواوی بیشتر از هر زمان دیگری به کار می آید. اگر یک ۳ پایه محکم داشته باشید، عکس های بسیار زیبایی می توانید خلق کنید. عکس های گرفته شده با این حالت از نور کافی و نویز ناچیزی برخوردار هستند و به عکس های ثبت شده با دوربین های حرفه ای شباهت دارند.

چرا حسگر سیاه و سفید؟

حسگر دوربین دوم پرچمداران هواوی Monochrome یا سیاه و سفید است، چون حسگرهای سیاه و سفید جزئیات بیشتری ثبت می کنند و حسگر RGB برای اضافه کردن رنگ ها وارد عمل می شود. حسگر سیاه و سفید فقط جاهایی که نور هست را ثبت می کند و کاری ندارد که نور چه رنگی است. اما حسگر رنگی باید اطلاعات مربوط به رنگ را هم ثبت کند که در ازای از دست دادن بخشی از داده های مربوط به جزئیات ممکن می شود. هواوی ضمناً با این روش می تواند مقدار جذب نور در سنسورهای خود را نسبت به رقبا بیشتر کند.

چرا لنز سوم؟

و اما دوربین ۸ مگاپیکسلی سوم که لنز تله فوتو دارد و ۳ برابر زوم اپتیکال را ممکن ساخته است. این لنز ضمناً تنها لنز مجهز به لرزشگیر اپتیکال است، چون با بزرگنمایی بیشتر مقدار لرزش هم بیشتر می شود و دیگر هوش مصنوعی به تنهایی برای حذف لرزش کافی نخواهد بود. نکته ی دیگر اینکه هنگام استفاده از رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی امکان بزرگنمایی اپتیکال و هیبریدی وجود ندارد. برای این منظور لازم است از منوی تنظیمات رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل را انتخاب کنید.

image

دستگاه با کمی دستکاری دیجیتالی در بزرگنمایی ۳ برابر، امکان بزرگنمایی ۵ برابر را به شکل هیبریدی ممکن می کند هرچند از دست رفتن بخشی از جزئیات در بزرگنمایی بیشتر، اجتناب ناپذیر است. در ادامه مقایسه برش ۱۰۰ درصد بزرگنمایی ۳ برابر اپتیکال را با ۵ برابر هیبریدی مقایسه کنید.

image

نباید فراموش کنیم که این چهارمین دور همکاری هواوی با لایکا به حساب می آید و لنزهای دوربین پرچمدار جدید هم تحت نظارت شرکت آلمانی فراهم شده است. در اهمیت همکاری با لایکا بد نیست اشاره کنیم که فقط بدنه هر دوربین ساخت این شرکت حدود ۷ هزار دلار به فروش می رود. هواوی برای عکاسی به شکل همزمان از اطلاعات هر ۳ لنز استفاده می کند.

رابط کاربری و امکانات

هواوی رابط کاربری دوربین را هم در همکاری با لایکا طراحی کرده است. در این رابط کاربری حرکت بین حالت های مختلف عکاسی با سوایپ انجام می شود.

به لطف سرعت پردازش بالای دستگاه، وقتی دوبار دکمه کم کردن صدا را فشار دهید، ظرف ۰/۳ ثانیه اپلیکیشن دوربین باز شده و پی 20 پرو آماده تصویربرداری خواهد بود. تنها نکته منفی رابط کاربری هواوی در نحوه ارائه کردن حالت HDR است. تقریباً در همه پرچمداران امروزی حالت HDR به شکل خودکار وارد عمل می شود و نیازی به کاربر ندارد. اما در رابط کاربری دوربین هواوی اگر بخواهید برای نور بهتر عکس را با حالت HDR ثبت کنید لازم است با مراجعه به منوی نرم افزاری ابتدا این حالت را فعال نمایید.

اگر روی حالت Aperture عکاسی کنید، می توانید میزان محو بودن زمینه را تعیین کنید یا نقطه فوکوس را پس از عکاسی تغییر دهید.

image

وقتی روی حالت حرفه ای عکاسی می کنید، دستگاه با توصیه هایی شما را در رسیدن به عکسی حرفه ای تر کمک می کند. مثلا اگر کادر کج باشد، توصیه می کند دوربین را نسبت به خط افق مستقیم نگه دارید.

در این حالت ضمناً می توانید ایزو را تا ۶۴۰۰، سرعت شاتر را بین ۱/۴۰۰۰ تا ۳۰ ثانیه و جزئیات اینچنینی را تغییر دهید یا با فرمت RAW عکاسی کنید.

با استفاده از حالت Portrait می توانید پرتره هایی با پس زمینه محو ثبت کنید. این حالت هم برای دوربین اصلی دستگاه کاربرد دارد و هم دوربین ۲۴ مگاپیکسلی جلوی بدنه. اگر دکمه پایین صفحه را بزنید زمینه محو می شود و با استفاده از دکمه بالایی در گوشه تصویر می توانید چهره خود را به شکل خودکار با ۱۰ درجه مختلف روتوش کنید.

 

گزینه دیگری در وسط وجود دارد که قبلا مشابه آن را در آیفون 10 مشاهده کرده بودیم. با استفاده از این دکمه می توانید نور پردازی استودیویی را به شکل ۳ بعدی روی پرتره اعمال کنید. نکته اینجاست که حالت 3D Lighting عملکرد چندان دقیقی ندارد و به سختی می توانید تفاوتی بین حالت های مختلف نورپردازی مشاهده کنید. حتی یک حالت وجود دارد که زمینه پرتره را محو می کند و درست مثل آیفون 10 بخشی از صورت یا موهای شما را اضافی تشخیص داده و از پرتره حذف می کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی علاوه بر حذف لرزش یک کارایی دیگر هم دارد. پی 20 پرو هم مثل پرچمدار قبلی می تواند ۵۰۰ سوژه مختلف را در ۱۹ زمینه مختلف شناسایی و بهترین تنظیمات دوربین را بر اساس آن اعمال نماید. این کار در بخش مربوط به پردازش عصبی در چیپست دستگاه انجام می شود و قادر است نور یا رنگ های عکس را بر اساس اینکه از چه عکس می گیرید، بهتر کند، خصوصاً اگر در حال عکاسی از آسمان باشید.

image

 

عموماً در زندگی روزمره با افکت هایی مثل سرسبزی، گل و سگ و گربه مواجه می شوید. اما این حالت به حدی سریع صحنه را شناسایی و افکت را اعمال می کند که این موضوع گرفتن یک عکس بدون افکت به کمک هوش مصنوعی را غیر ممکن کرده بود. هربار افکت اعمال شده را غیر فعال می کردم دستگاه مجدداً با شناسایی صحنه به سرعت افکت را وارد عمل می کرد.

۹۶۰ فریم در هر ثانیه

بعد از پرچمداران اخیر سونی و گلکسی اس 9، حالا هواوی پی 20 پرو هم می تواند ویدیوهای فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. این قابلیت ۰/۲ ثانیه در دنیای واقعی را به ویدیویی چند ثانیه ای تبدیل می کند.

البته این بار هم مقدار نور در عملکرد دستگاه تاثیر زیادی دارد و اگر نتیجه بهتری می خواهید توصیه می کنیم از ثبت ویدیوی فوق آهسته در نور شب صرف نظر کنید.

خصوصاً که در پرچمداران هواوی و سامسونگ رزولوشن ویدیوهای فوق آهسته 720p است و از رزولوشن 1080p در Xperia ZX2 سونی جزئیات کمتری دارد. در نور شب با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه کیفیت تصویر قابل قبول است اما با توجه به سنسور بزرگ و عملکرد خوب پی 20 پرو در جذب نور، میزان نویز خصوصاً در بخش آسمان قابل توجه به نظر می رسد.

طبعاً انتظار می رود کیفیت تصویر در روز هم حسابی خوب باشد که پی 20 پرو هم نا امیدتان نمی کند. صدای ویدیو واضح به گوش می رسد و لرزشگیر دیجیتالی به خوبی لرزش حاصل از قدم زدن را حذف کرده است.

البته رزولوشن 4K هم وجود دارد که اگر از آن استفاده کنید لرزشگیر خاموش می شود و کیفیت تصویر هنگام حرکت پایین می آید، اما ما این رزولوشن را امتحان نکردیم چون نمی خواستیم شما را مجبور کنیم برای دیدنش روی سایت های خارجی، از نرم افزار فیلتر شکن استفاده کنید!

دوربین پی 20 پرو ضمناً هنگام فیلمبرداری می تواند با استفاده از قابلیت 4D Predictive Focus مسیر حرکت سوژه را تشخیص داده و آن را در فوکوس حفظ کند.

ناگفته نماند که بر اساس آزمایش های تخصصی وبسایت DxOMark پی 20 پرو موفق شده با کسب امتیاز ۱۰۹ بالاتر از رقبایی مثل گلکسی اس 9 پلاس (۹۹ امتیاز)، گوگل پیکسل 2 (۹۸ امتیاز) و آیفون 10 (۹۷ امتیاز) در مقام اول قرار گیرد.

در گالری زیر نمونه عکس های بیشتری از دوربین پی 20 پرو مشاهده کنید.

  • دوربین در یک نگاه
  • حسگر رنگی ۴۰ مگاپیکسلی، حسگر سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی و حسگر ۸ مگاپیکسلی که آخری به لنز تله فوتو با بزرگنمایی ۳ برابر مجهز است
  • قابلیت بزرگنمایی هیبریدی تا ۵ برابر
  • دوربین جلو با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی
  • قابلیت تشخیص خودکار سوژه و اعمال بهترین تنظیمات بر مبنای آن
  • قابلیت ثبت پرتره هایی با زمینه محو و شبیه سازی نور استودیو
  • قابلیت روتوش خودکار چهره
  • قابلیت تغییر فوکوس در عکس هایی که روی حالت Aperture گرفته شده اند
  • قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه با رزولوشن 720p
  • قابلیت ثبت ویدیوهای Full HD با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه
  • قابلیت فیلمبرداری 4K بدون لرزشگیر

جمع بندی

هواوی در P9 (بررسی دیجیاتو) با همکاری شرکت لایکا دستی به نرم افزار و رابط کاربری دوربین خود کشید، در P10 (بررسی دیجیاتو) شاهد طراحی زیباتری بودیم و در میت 10 (بررسی دوربین) هوش مصنوعی به دوربین اضافه شد. حالا هواوی در پی 20 پرو کیفیت ساخت بالا، بدنه زیبا، نمایشگر با کیفیت و قدرت سخت افزاری را به عنوان اجزای اصلی یک پرچمدار سرآمد در اختیار دارد و می تواند برای عبور از رقبا، روی توسعه یک دوربین عالی تمرکز کند.

هواوی نه تنها در انجام این کار موفق بوده، بلکه به جای قدم های کوچکی برای بهبود کیفیت دوربین، با یک جهش بلند به اندازه دو نسل پیشرفت داشته است و این موضوع پی 20 پرو را در لیست انتخاب کاربرانی قرار می دهد که در بازار به دنبال بهترین ها می گردند. از اینجا به بعد دیگر به سلیقه شما مربوط می شود که دوربین بهتر، طراحی بدنه و رابط کاربری هواوی را ترجیح می دهید یا قلم و خصوصیات در پرچمدار سامسونگ، یا حتی ویژگی های پلتفرم اپل. تا جایی که به هواوی مربوط می شود، این شرکت پرچمداری به بازار عرضه کرده که می تواند در ازای پرداخت هزار دلار خریدار خود را کاملاً راضی روانه ی خانه کند. در پایان اگر می خواهید از پی 20 پرو بیشتر ببینید، بررسی ویدیویی دستگاه را هم اینجا تماشا کنید.

مزایا
  • کیفیت دوربین
  • باتری پر ظرفیت با سرعت شارژ بالا
  • کیفیت ساخت بدنه و ارگونومی
  • قدرت سخت افزاری
  • کیفیت صفحه نمایش
  • پخش صدای استریو
معایب
  • فاقد جک هدفون
  • جذب اثر انگشت روی بدنه
  • عدم پشتیبانی صفحه نمایش از ویدیوهای HDR
  • استفاده از بلوتوث ۴.۲ به جای نسخه ۵
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • طراحی ظاهری رابط کابری
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • farid 888
    farid 888 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به موارد اشاره شده باید این را هم اشاره کرد که هواوی P20 پرو در شرایطی که نور پس‌زمینه‌ محیط زیاد بوده، عملکرد عالی داشته است. آیفون ۱۰، نوردهی روی سوژه خوب انجام شده، اما پس‌زمینه‌ی پر نور تصویر تقریبا محو شده است. گوگل پیکسل ۲ نیز در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته، اما همچنان با پرچم‌دار هواوی فاصله‌ی معناداری دارد. به خوبی می‌توان دید که این دوربین در شرایط نوری شدید فضای باز، نور محیط‌های بسته و حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف که دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند در پردازش رنگ‌ها دچار چالش می‌شوند، آن‌ها را خیلی خوب پردازش می‌کند. فوکوس خودکار P20 پرو در کمترین زمان نتایج بسیار دقیقی ارائه می‌دهد، حتی در شرایط نوری بسیار ضعیف (۲۰ لوکس نور) این نتایج هم برای وقفه‌ی کوتاه و هم برای وقفه‌ی بلند صادق است. در عین حال که نویز تصاویر را به حداقل می‌رساند، قادر است بافت تصویر را نیز به خوبی پردازش کند. عملکرد فلش دوربین این دستگاه تاثیر چندانی بر انحراف نوری، تعادل نور سفید، پردازش رنگی و وضوح سوژه ندارد. به علاوه، نویز عکس ها و جزئیات تصویر نیز در زمان استفاده از فلاش به خوبی کنترل می شوند.

  • nioosha movaseghi
    nioosha movaseghi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به لطف سنسور غیرمعمول و بزرگ دوربین اصلی Huawei P20 Pro که پیش از این نیز در مورد آن صحبت کردیم، نویز تصاویر ثبت شده با دوربین این دستگاه فوق‌العاده پایین بوده و به همین دلیل این گوشی هوشمند بهترین گزینه‌ی شما برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط نور ضعیف و در محیط‌های در بسته است. حتی با بررسی تصاویری که با پرچم‌دار هواوی در کنار آیفون ۱۰ و گوگل پیکسل ۲ صورت گرفته، می توان دید که P20 پرو در نور شب جزئیات بسیار بیشتری را ثبت کرده و همچنین این تصویر، نویز کمتری در مقایسه با دو تصویر دیگر دارد. استفاده از فلش دوربین هنگام عکاسی با گوشی‌های هوشمند، عموما نتیجه‌ خوبی به همراه ندارد، اما متخصصین DxOMark معتقدند که دوربین هواوی P20 پرو در این زمینه نیز بهترین است. ی‌توان به خوبی می‌توان دریافت که زوم یا بزرگنمایی آن را به محصولی کاملا بی‌رقیب تبدیل کرده است. جزئیات تصاویر ثبت شده با زوم دوربین این دستگاه برای یک گوشی هوشمند بی‌نظیر است.

  • mishkavoo
    mishkavoo | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هواوی P20 Pro در مجموع ۱۱۴ امتیاز در بخش عکس به دست آورده که بالاترین امتیاز دوربین یک تلفن هوشمند است.
    1. ثبت تصویر ( Exposure ) و کنتراست ( امتیاز ۹۳ ) : ثبت سوژه حتی در نور کم هم به خوبی انجام می‌شود و رنج داینامیک آن هم از بسیاری از دوربین‌های رقیب بهتر است. دوربین P20 Pro به خصوص در موقعیت‌هایی که نور از پشت سوژه بتابد هم بسیار خوب عمل می‌کند و تصویر سوژه بسیار خوب صورت می‌گیرد ضمن اینکه جزییات پس زمینه روشن‌تر ( نسبت به سوژه) هم حفظ می‌شود.
    2.رنگ ( امتیاز۸۵ )
    3. فوکوس خودکار ( امتیاز ۹۸ )
    4. تکسچر ( امتیاز ۷۲ ) و نویز ( امتیاز ۷۹ ) : و طبیعتا این به خاطر سنسور بزرگتر از حد معمول این موبایل است. این دوربین در حال حاضر بهترین دوربین از نظر ثبت جزییات ( تکسچر) و کاهش دادن نویز در بازار تلفن های هوشمند است.
    5. زوم ( امتیاز ۷۳ ) بوکه ( ۷۰ )
    6. فلاش ( امتیاز ۹۲ )

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی