ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

دولت فرانسه با کنار گذاشتن تلگرام به پیام رسان داخلی روی می آورد

دولت فرانسه به دنبال رسوایی های اخیر فیسبوک که مالک پیام رسان واتس اپ محسوب می شود، به دنبال کنار گذاشتن پیام رسان های خارجی و استفاده از یک اپلیکیشن داخلی است. امانوئل ماکرون، رییس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

دولت فرانسه به دنبال رسوایی های اخیر فیسبوک که مالک پیام رسان واتس اپ محسوب می شود، به دنبال کنار گذاشتن پیام رسان های خارجی و استفاده از یک اپلیکیشن داخلی است.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در دوران رقابت های انتخاباتی در پی استفاده از پیام رسانی بود که رقبای دیگر امکان هک آن را نداشته باشند و در نهایت با توجه به قابلیت تلگرام در رمزنگاری دوسویه آن را انتخاب کرد.

ماکرون پس از برنده شدن در انتخابات نیز کماکان از این اپلیکیشن استفاده می کند که به روی آوردن دیگر مقامات به تلگرام نیز منجر شده است. برخی دیگر از مسئولان این کشور نیز از واتس اپ استفاده می کنند، با این حال هیچ از این پیام رسان ها فرانسوی نبوده و همین مساله نگرانی های را در مورد احتمال جاسوسی دولت های خارجی از گفتگوهای محرمانه مقامات به وجود آورده است.تلگرامسخنگوی دولت این کشور در این باره می گوید:

ما به سرویس پیام رسان ایمنی نیاز داریم که توسط آمریکا یا روسیه رمزنگاری نشده باشد. برنامه های فعلی مخاطراتی در مورد احتمال درز اطلاعات به همراه دارند که در مورد فیسبوک همگی شاهد آن بودیم.

این سخنگو اخیرا از توسعه اپلیکیشنی خبر داده که طراحی آن توسط یک سازمان داخلی صورت گرفته و حدود 20 نفر از مقامات در حال تست آن هستند. در صورت موفق بودن آزمایش این اپلیکیشن که بر پایه کدهای رایگان موجود در اینترنت توسعه یافته، استفاده از آن برای مقامات دولتی الزامی می شود و حتی شهروندان نیز از آن بهره خواهند برد.

علی رغم نگرانی هایی که در مورد تلگرام وجود دارد، مسئولان این کمپانی حاضر به ارائه اطلاعات به دولت روسیه نشده و مدعی شدند که کلیدهای رمزنگاری خود را در دیتاسنترهای جداگانه ای در اقصی نقاط دنیا قرار داده اند تا هیچ دولتی نتواند حریم خصوصی و آزادی بیان کاربرانش را نقض کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • milad357378
    milad357378 | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    من نمی دونم چرا مردم اول نمیان پیام رسان گپ رو نصب و یه امتحانی کنند واقعا متاسفم برای مردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی