ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

5 برتر: بهترین بازیکنان ایران در بازی های آنلاین [قسمت اول: کانتر استرایک]

بازی های آنلاین در ایران مشتری های فراوانی دارند ولی به ندرت خبری از صحنه رقابتی این بازی های آنلاین و چند نفره به گوش گیمرهای معمولی می رسد. قبل از بهتر شدن شرایط اینترنت ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

بازی های آنلاین در ایران مشتری های فراوانی دارند ولی به ندرت خبری از صحنه رقابتی این بازی های آنلاین و چند نفره به گوش گیمرهای معمولی می رسد. قبل از بهتر شدن شرایط اینترنت و فراهم شدن قابلیت آنلاین بازی کردن بازی های دوتا و کانتر استرایک 1.6 نان و کره گیم نت ها و گیمرهای ایرانی بودند. بازیکنان از هر گروه سنی به گیم نت ها می آمدند؛ بعضی ها برای پول و بعضی دیگر نیز برای خوشگذرانی با هم بازی می کردند.

بعد از آمدن اینترنت طیف انتخاب گیمرها برای بازی های چند نفره وسیع تر شد ولی تاثیر دیگر اینترنت قرار گرفتن در یک صحنه رقابتی بود که گیمرها از آن بی خبر بودند. ورزش های الکترونیکی در ایران یک مسیر بسیار فراز و نشیب و پردردسر را طی کرده است و درگیری های سازمان در کنار فقدان ساختار، مدیریت، برنامه ریزی و حمایت مناسب تا حدود زیادی استعدادهای درون کشور را محدود کرده و این محدودیت باعث شده این شاخه از بازی های ویدیویی به خوبی تحت پوشش خبری قرار نگیرد.

در همین راستا قصد داریم در یک مجموعه مقاله بازیکن های موفق کشورمان در محبوب ترین رشته های ورزش الکترونیکی را معرفی کنیم. البته باید به این نکته توجه کرد که برای تهیه لیست برترین بازیکن ها همیشه باید یک عده به صورت ناعادلانه خط بخورند. مشخصا تعداد بازیکنان بااستعداد در بازی های مختلف بسیار زیاد است ولی به دلایل مشخص ناچاریم با توجه به آمار بازی، دستاوردها و سابقه برخی از بازیکنان را حذف کنیم.

 5.

  • پارسا حسینی پور
  • نیک نیم : RobbeR
  • تیم : For Glory
  • سن : 19

پارسا حسینی پور یکی از بازیکنان جوان و بسیار با استعداد کشور است. او در دوره های آخر کانتر 1.6 بازی کردن را شروع کرد و به همین دلیل در نسخه قبلی بازی فرصتی برای نمایش مهارتش نداشت اما در CS:GO سریعا به یکی از بازیکنان بسیار خوب تبدیل شد.

او نسبت به بازیکنان دیگر بیشتر و سریع تر تیم خود را عوض کرده است ولی همیشه در جمع تیم های برتر بوده و در موفقیت این تیم ها نقش بسزایی داشته است. او در آغاز در تیم MTG در کنار امیر x1ron بازی می کرد و سپس به GEx رفت. او پس از مدتی از GEx جدا شد و بعد از یک وقفه کوتاه به تیم LT ملحق شد ولی باز هم LT را ترک کرد و بعدا به تیم For Glory پیوست.

توانایی های او به عنوان یک بازیکن تیمی قابل اعتماد او را به مهره ای ارزشمند در میان تیم های ایرانی تبدیل کرده. با وجود سن کم خود، پارسا حسینی پور در جمع دو تیم اعزام شده از کشور در مسابقات ESWC 2016 و WESG 2017 بود. البته باید گفت او در چین فرصت بازی کردن پیدا نکرد.

4.

  • فرشید خارند
  • نیک نیم : Dant1k
  • تیم : Leopard
  • سن : 26

فرشید خارند هم یکی دیگر از بازیکنان بسیار باتجربه و قوی کانتر از مشهد است. در دوران کانتر 1.6 مشهد بازیکنان بسیار خوبی داشت و بازی در گیم نت های آن شهر با جدیت پیگیری می شد. با این حال نسخه جدید بازی یعنی CS:GO آنقدر طرفدار نداشت.

فرشید Dant1k بعد از موفقیت در مسابقات شهری و کشوری در کانتر 1.6 به CS:GO آمد. مهارت او با سلاح AWP (اسنایپر یا دوربین دار) مثال زدنی بود و این او را از دیگر بازیکنان متمایز می کرد. او در آغاز در تیم Run Away به دیگر هم شهری های خود ملحق شد. ولی دوران موفقیت اصلی او بعد از آن و با تیم های Hateful Five، Strong Way و در نهایت Leopard است.

او طی سال گذشته به دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانسته به اندازه کافی روی بازی زمان بگذارد و به همین دلیل مسابقات WESG 2017 چین را از دست داد. با این حال او هنوز هم اسنایپر بسیار خوب و بازیکن باتجربه ای است.

 3.

  • معین فقیهی
  • نیک نیم : frost
  • تیم : For Glory
  • سن : 26

معین frost هم یکی دیگر از بازیکنان قدیمی نام آشنای صحنه رقابتی کانتر است. او با تیم کرجی GG در جمع سه تیم برتر کانتر 1.6 قرار داشتند. تجربه بسیار بالای معین باعث شد که او به سرعت به یکی از بهترین بازیکن های ایران تبدیل شود. اولین تجربه معین در مسابقات لن CS:GO با تیم ریج متشکل از بازیکنان تهران و مشهد بود و معین با این ترکیب به مقام قهرمانی دوره دوم مسابقات PGC دست یابد.

پس از این او هم به یکی از اعضای تیم For Glory تبدیل شد و از آن زمان با این تیم نتایج خوبی کسب کرده است.

 2.

  • آرش سروش
  • نیک نیم : RASHNESS
  • تیم : For Glory
  • سن : 26

آرش RASHNESS هم یکی از بازیکنان بسیار خوب دیگر کشور است. او در دوران کانتر 1.6 با تیم FTW نتایج خوبی کسب کرده بود ولی پس از مدتی کانتر 1.6 را کنار گذاشت و CS:GO را شروع کرد. او با اولین تیم خود به نام Convicted موفق به کسب مقام اولی در مسابقات IeSF شد.

پس از مدتی کوتاه او به تیم GEx پیوست و با این تیم موفق شد به مسابقات ESWC 2016 فرانسه صعود کند. البته این تیم نتایج خوبی کسب نکرد و از دور مسابقات حذف شد. او در تابستان گذشته هم در کنار امیر x1ron در مسابقات WESG 2017 در چین شرکت کرد و عملکرد خوبی از خود نشان داد.

آرش در حال حاضر کاپیتان تیم For Glory است و خود را برای فصل جدید لیگ ESEA آماده می کند.

 1.

  • امیرعطا بافنده
  • نیک نیم : x1ron
  • تیم : Oyun Hizmetleri
  • سن : 18

می توان گفت امیر بافنده یا امیر x1ron معروف ترین بازیکن کشور در رشته کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو است. او مدت کوتاهی پس از عرضه شدن بازی جزو اولین کسانی بود که از کانتر 1.6 به CS:GO آمد. در آن زمان، به دلیل افزایش سن بازیکنان کانتر و داغ بودن صحنه رقابتی کانتر 1.6 تعداد کمتری از بازیکنان حاضر بودند از بازی دست بکشند و به نسخه جدیدتر کوچ کنند.

امیر طی همان ماه های اول توان و مهارت خود را در بازی ثابت کرد، او در اولین مسابقات لن (LAN، مسابقاتی که به صورت حضوری برگزار می شوند و آنلاین نیستند) برگزار شده در اصفهان شرکت کرد و به مقام سومی دست یافت امیر مهارت انفرادی خود را به بقیه بازیکنان ثابت کرد.

به همین ترتیب او پله پله پیشرفت کرد و در تیم های بهتری بازی کرد. در سال گذشته او تصمیم گرفت شانس خود را در صحنه رقابت اروپایی امتحان کند و به همراه تیم جدید خود یعنی For Glory در لیگ ESEA شرکت کرد. در کنار لیگ تیمی او در لیگ بازی انفرادی هم شرکت کرد و در پلتفرم ESEA به سطح Rank G رسید. رسیدن به این سطح بسیار سخت است و تعداد زیادی از بازیکنان نیمه حرفه ای در این سطح بازی می کنند.

امیر در تابستان گذشته به چین رفت تا در مسابقات انتخابی WESG 2017 شرکت کند. تیم LEOPARD توانست در برابر برخی از رقیبان خود از استرالیا و چین نتایج خوبی کسب کند ولی متاسفانه موفق به صعود نشد. با این حال امیر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

امیر اولین لژیونر صحنه رقابتی کانتر استرایک است و در ماه گذشته به ترکیه رفته و به تیم Oyun Hizmetleri ملحق شد. OHM یکی از تیم های جدید متشکل از بازیکنان قدیمی ترکیه است و در حال حاضر در استانبول مشغول تمرین برای مسابقات آینده هستند.

امیر در حال حاضر به صورت روزانه در پلتفرم توییچ استریم می کند.


زیر رادار

همانطور که گفتیم، انتخاب 5 نفر از میان بهترین بازیکنان کانتر کار بسیار سختی است و مجبور شدیم با در نظر گرفتن موفقیت های اخیر و آمار کلی برخی از بازیکنان را انتخاب کنیم. در ادامه از برخی از بازیکنان بااستعداد و موفق کشور صحبت خواهیم کرد.

محراب حسن بیگی (h0ffman) یکی از بااستعدادترین بازیکنان حال حاضر صحنه CS:GO است. او به تیم Leopard کمک کرد که به مسابقات انتخابی WESG صعود کند و در تیم Rage هم عملکرد خوبی داشت. او هم مانند امیر x1ron در ESEA به RANK G رسیده و در ماه گذشته با یک تیم اروپایی در یک تورنمنت کوچک به مقام اولی رسید. با این حال باید دید که او در تیم ثابت چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

مسعود نصیری (mRmN) یکی دیگر از بازیکنان مشهدی و نفر آخر تیم اعزام شده به چین است. او در آغاز کار خود را در تیم Immortals آغاز کرد ولی در نهایت در تیم Leopard به دیگر بازیکنان مشهدی ملحق شد. او هم جزو استعدادهای بسیار جوان صحنه کانتر است.

پوریا صفار (Rado) هم یکی از بازیکنان بسیار خوب دیگر از مشهد است. او هم مانند فرشید Dant1k کار خود را در Run Away آعاز کرد. او سپس به تیم Rage رفت ولی حالا دوباره با فرشید و چند عدد از بازیکنان دیگر از مشهد تیم Leopard را تشکیل داده اند. او هم در جمع بازیکنان اعزامی به چین برای مسابقات WESG 2017 بود.

به نظر شما بهترین بازیکنان حال حاضر CS:GO چه کسانی هستند؟ در قسمت نظرات لیست خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • morteza
    morteza | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    بهترین بازیکن ?
    خوب معلومه خودم???

  • yas yp
    yas yp | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    یه زمانی کال آف ۲ بازی میکردم درحد لالیگا...واقعا جای تاسف داره که شرایط برای عده ای جوری رقم میخوره که اینجوری با این چیزا هم پیشرفت میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی