ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول در ایمنی؛ کاملترین تکنولوژی ها برای محصولات استاندارد هوندا

اکثر شرکت های خودروسازی علاقه مند هستند که تکنولوژی های ایمنی خود را تحت عناوین و پکیج های نام گذاری شده عرضه کنند. شاید با این کار توجه بیشتری را جلب کنند. و یا شاید ...

سبحان نظری
نوشته شده توسط سبحان نظری | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اکثر شرکت های خودروسازی علاقه مند هستند که تکنولوژی های ایمنی خود را تحت عناوین و پکیج های نام گذاری شده عرضه کنند. شاید با این کار توجه بیشتری را جلب کنند. و یا شاید هم تنها برای تاکید بیشتر بر متفاوت بودن، چنین راهکاری از سوی بخش تبلیغات پیشنهاد می شود.

در هر صورت EyeSight که برای سوبارو در نظر گرفته شده دقیقا همان مفهوم Safety Sense برای تویوتا و یا Honda Sensing برای هوندا را تداعی می کند. اما این بسته های ایمنی دقیقا شامل چه چیزی می شوند؟

به عنوان مثال Honda Sensing به مجموعه ای از تجهیزات و تکنولوژی های ایمنی شرکت هوندا تلقی می شود که مهم ترین آن ها سیستم ترمز اتومات و کاهش تصادف به همراه پیشبینی و هشدار تصادف در جلو، دستیار حفظ لاین، کاهش انحراف از مسیر، هشدار انحراف از لاین و کروز کنترل انطباقی و ... است.

این سیستم تحت عنوان سِنسینگ یک آپشن قابل خرید بر روی محصولات هوندا است که در بررسی  سیویک 2017 در مناطق آزاد  هم به امکان خرید و جزئیاتش پرداخته شد. اما آنچه قرار است اتفاق بیفتد پیاده سازی این تجهیزات به صورت پیش فرض بر روی همه محصولات شرکت هوندا است که در سال 4 سال آینده لازم به پرداخت بهای اضافه برای آن ها نخواهد بود.

هوندا در سالی که گذشت (2017) نسبت به سال 2016 توانست تعداد دو برابری از بسته سنسینگ را بفروشد و تاکنون بیش از یک میلیون خودرو از محصولات این خودروساز ژاپنی، از  تکنولوژی سنسینگ برخوردارند.

اهمیت این خبر زمانی قابل توجه است که بدانید در سال 2018، 69 درصد از محصولات تولید شده هوندا به شکل پیش فرض این تکنولوژی ایمنی را دارند. در نتیجه اگر اظهار نظر هوندا هم نبود، خیلی بدیهی به نظر می رسید که این عدد در 4 سال آینده به 100 برسد.

مسئله قابل توجه اینجاست که طبق ادعای هوندا برای اعمال این تکنولوژی ها به شکل پیش فرض و بدون بهای اضافه، در بعضی محصولات مانند هوندا فیت و سایر محصولات کوچک و شهری، ماجرا خیلی متفاوت تر می شود و نیاز به تامل بیشتری دارد. به عنوان مثال آکورد 2018 همه ی تجهیزات سِنسینگ را در مدل پایه دارد که با توجه به قیمت و امکانات لوکس و رفاهی آکورد امری کاملا طبیعی است، اما هوندا فیت در "اقتصادی ترین کلاس بازار" عرضه می شود.

شاید فیت توانسته باشد با کف قیمت بازار خودروهای مطرح، در بسیاری از لیست ها و بررسی ها جزو ماندگارترین و مناسب ترین گزینه خرید موجود تعریف شود اما اینبار که قرار است با تکنولوژی های سینسینگ همراه شود، ماجرا دیگر فقط به هوندا مربوط نیست بلکه زنگ خطر بزرگی است برای سایر خودروسازان. چرا که بدون این برنامه جدید نیز، همچنان، هوندا از اصلی ترین مبادیان کیفیت و ماندگاری و ایمنی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی