ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسپرسکی
تکنولوژی

منع کسپرسکی از تبلیغات در توییتر به بهانه همکاری با دولت روسیه

در حالی که چند ماه قبل دونالد ترامپ استفاده از محصولات کمپانی کسپرسکی را در ادارات دولتی آمریکا ممنوع اعلام کرد، اکنون توییتر نیز ممنوعیت هایی را بر این کمپانی اهل روسیه اعمال کرده است. سخنگوی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳

در حالی که چند ماه قبل دونالد ترامپ استفاده از محصولات کمپانی کسپرسکی را در ادارات دولتی آمریکا ممنوع اعلام کرد، اکنون توییتر نیز ممنوعیت هایی را بر این کمپانی اهل روسیه اعمال کرده است.

سخنگوی توییتر در این باره به وبسایت گیزمودو اعلام کرده که کسپرسکی بر مبنای مدل کسب و کاری فعالیت می کند که ذاتاً با شیوه های مناسب کسب و کار تبلیغات توییتر در تضاد است. با این حال از سوی توییتر گفته شده که بر اساس قوانین این شبکه اجتماعی، کسپرسکی همچنان می تواند به عنوان یک عضو عادی به فعالیت خود در توییتر ادامه دهد.

یوجین کسپرسکی، بنیانگذار شرکت امنیتی کسپرسکی در این باره پاسخ داده:

«این مورد را با اطمینان می توانم بگویم: ما هیچ قانون نوشته شده [یا نا نوشته ای] را نقض نکردیم و شیوه کسب و کار ما به همان سادگی است که تمام شرکت های حوزه امنیت سایبری از آن بهره می برند: ما به کاربران محصولات و خدماتمان را ارائه می دهیم و آنها برای این موارد به ما هزینه می پردازند».

بنا بر گفته های آقای کسپرسکی، توییتر تصمیم گرفته امکان تبلیغات را از کسپرسکی سلب کند. او در این باره اعتقاد دارد که مهم نیست این تصمیم چگونه گرفته شده، در هر حال کمپانی او در سال جاری قصد ارائه هیچ آگهی تبلیغاتی را در توییتر ندارد.

یوجین کسپرسکی
یوجین کسپرسکی

توییتر در ادامه به موضوع اطمینان داشتن دولت ایالات متحده در مورد همکاری برخی از مسئولان کمپانی کسپرسکی با آژانس های دولتی و سازمان های اطلاعاتی دولت روسیه اشاره کرده است. در این مورد اعلام شده که بر اساس قوانین روسیه آژانس های اطلاعاتی روسیه می توانند کسپرسکی را مجبور کنند که ارتباطات رد و بدل شده در شبکه های روسیه را ردگیری کند.

با این حال موسس کسپرسکی، هرگونه استفاده از پلتفرم شرکتش برای خدمات رسانی ابزاری برای سازمان های اطلاعاتی روسیه جهت رهگیری ارتباطات و داده های آمریکا را رد کرده است.

یاد آوری می کنیم که در سال گذشته میلادی مشخص شده بود که هکرهای اهل روسیه توانسته اند با استفاده از نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی اطلاعات فوق حساسی از جمله ابزارهای هک را از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) سرقت کنند.

کسپرسکی

کسپرسکی در نهایت اعلام کرده که قصد دارد هزینه ای که قرار بود برای تبلیغات در توییتر صرف شود را به گروه حمایت از حقوق دیجیتال «بنیاد مرزهای الکترونیکی» اهدا نماید. این بنیاد در زمینه های گوناگونی از جمله دفاع از افراد و فناوری‌ های نو در برابر تهدیدهای قانونی‌ بی‌ پایه یا گمراه‌کننده و تلاش برای افشای اعمال خلاف قانون دولت فعالیت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حال این روس ها رو باید گرفت. روشون زیاد شده

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    توییتر هم با دولت آمریکا همکاری میکنه خو

مطالب پیشنهادی