ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: منعی برای فعالیت کانال‌ها در بستر تلگرام وجود ندارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی که این روزها به‌خاطر موضوع پیام‌رسان‌های بومی اظهار نظرات مختلفی از سمت او شنیده می‌شود، امروز از ورود 12 میلیون کاربر ایرانی و ثبت‌نامشان در پیام‌رسان‌های بومی خبر داده و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۳

دبیر شورای عالی فضای مجازی که این روزها به‌خاطر موضوع پیام‌رسان‌های بومی اظهار نظرات مختلفی از سمت او شنیده می‌شود، امروز از ورود 12 میلیون کاربر ایرانی و ثبت‌نامشان در پیام‌رسان‌های بومی خبر داده و درباره برخی دغدغه‌های افرادی که از طریق کانال تلگرامی خود کسب‌ در‌آمد دارند صحبت کرده است.

وی تاکید کرده که فعالیت کانال‌های تلگرامی دارای کد شامد فعلا در پیام‌رسان بین‌المللی تلگرام بلامانع و بدون اشکال است و مانند ادارات دولتی اجباری برای کوچ آنها وجود ندارد.

«ابوالحسن فیروزآبادی» تاکید کرده که شاید تمامی 12 میلیون نفری که در این روزها به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بومی کوچ کرده‌اند فعال نباشند ولی تعداد قابل توجهی از آنها نیز در بین کاربران فعال این برنامه‌ها قرار دارند:

«ضمن اینکه این حجم از استقبال در خلال فضاسازی های منفی به وجود آمده از داخل و خارج روی مبحث امنیت پیام‌رسان‌های بومی است که نشان می‌دهد مردم باوجود این جوسازی‌ها کماکان به پیام‌رسان‌های بومی روی نسبتا خوشی نشان داده‌اند.»

پیام‌رسان‌های بومی مورد تایید دولت

فیروزآبادی معتقد است که اگر حمله هکری به اکانت‌های تلگرامی مردم ایران و یا یوزرهای آنان در سایر برنامه‌های مشابه رخ دهد، نمی‌توان عاملان، نوع حمله و... را ردیابی کرد ولی اگر این حملات سایبری در بستر پیام‌رسان ملی رخ دهد، قابل ردگیری و شکایت است. او همچنین دغدغه افرادی که با تلگرام مشغول به کسب‌وکار هستند را درک کرده و از راه‌حل‌هایی که شورای عالی فضای مجازی برای این دسته از افراد تدارک دیده می‌گوید:

«کانال‌های تلگرامی دارای کد شامد می‌توانند با همان لینک شامد خود، نام کانالشان را در پیام‌رسان‌های بومی داشته باشند و بهتر است زودتر فعالیت خود را در این بسترها آغاز کنند، البته همچنان فعالیت آنها در پیام‌رسان بین‌المللی منعی ندارد.»

فیروزآبادی حالا از هفت پیام‌رسان مورد تایید شورای عالی فضای مجازی به جای 5 عدد نام می‌برد چرا که دو پیام‌رسان «بله» و «ایتا» نیز به لیست گذشته اضافه شده‌اند. او تاکید می‌کند که از این هفت پیام‌رسان حمایت می‌شود و روش‌های حمایت را اینچنین تعریف می‌کند:

«دولت در زمینه‌هایی چون تامین فضا، نگهداری داده، پهنای باند، تعرفه، وام بانکی به هفت پیام‌رسان مورد تایید خود کمک خواهد کرد تا بتوانند به مشکلات فائق شوند. برخی از این پیام‌رسان‌ها الان بات‌هایی در تلگرام دارند که می‌تواند تمامی آرشیو یک کانال را درجا به کانالی در پیام‌رسان بومی ارجاع دهد.»

فیروز آبادی از مردم خواسته تا مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی را به مرکز ملی فضای مجازی گزارش دهند تا با مسئولین آنها برای رفع این مشکلات صحبت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ارسل ارغوان
    ارسل ارغوان | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هیچ منعی نداره فقط مجبوریم توی مدارس، دانشگاه ها، ادارات، شرکت ها و همه جا از داخلی ها استفاده کنیم! خیلی خوبه که بهمون حق انتخاب دادن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی