ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف ای‌نماد
تکنولوژی

مرکز تجارت الکترونیک: به جای اعطای درگاه پرداخت، برای تسهیل اخذ ای‌نماد راهکار بدهید

شنبه 8 اردیبهشت ماه بود که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در خبری ناگهانی اعلام کرد که به اعضای این سازمان حتی در صورت نداشتن ای‌نماد، درگاه پرداخت الکترونیکی اعطا خواهد کرد. مرکز تجارت توسعه الکترونیک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

شنبه 8 اردیبهشت ماه بود که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در خبری ناگهانی اعلام کرد که به اعضای این سازمان حتی در صورت نداشتن ای‌نماد، درگاه پرداخت الکترونیکی اعطا خواهد کرد. مرکز تجارت توسعه الکترونیک که متولی ای‌نماد است، تا کنون در قبال این خبر سکوت کرده بود اما اکنون خبر می‌دهدکه در جلسه‌ای به مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه قصد بررسی این موضوع را دارد.

«بهنام امیری»، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌گوید که ابهامات زیادی در خبر اعلام شده از سوی سازمان نصر وجود دارد که باید در جلسه‌ای دوجانبه درباره آنها صحبت شود:

«تمامی اعضای کنونی سازمان نظام صنفی در حال حاضر ای‌نماد هم دارند، اگر مصوبه اعلام شده مربوط به اعضای جدید این صنف باشد هم باز یک جای کار ایراد دارد چرا که امروزه برای هر کسب‌وکار اینترنتی جدید ما اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی را داریم. عضویت در این اتحادیه به صورت اتوماتیک‌وار داشتن ای‌نماد را هم به همراه خواهد داشت.»

حذف ای‌نماد

او اعتقاد دارد که با وجود اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی یک موازی‌کاری پیش می‌آید. امیری درباره ادعای سازمان نظام صنفی مبنی بر سخت بودن گرفتن مجوز ای‌نماد که به گفته آنها دلیل اصلی ورودشان به عرصه اعطای درگاه پرداخت بوده نیز به دیجیاتو می‌گوید:

«فرایند گرفتن ای‌نماد بدون هزینه است و برای همگان در هر شغلیست نه فقط کسب‌وکارهای اینترنتی. اینکه مراحل گرفتن ای‌نماد سختی‌هایی دارد را من رد نمی‌کنم، ولی معتقدم که سختی آن به همان اندازه عضویت در اتحادیه‌ها و سازمان نظام صنفی است. در نهایت اگر هم بر فرض سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تصور می‌کند که مراحل گرفتن ای‌نماد دردسر ساز شده، به‌نظرم می‌تواند به جای اعطای درگاه، پیشنهاداتی برای تسهیل این فرایند به ما ارائه دهند تا با کمک هم مساله را حل و فصل کنیم.»

حذف ای‌نماد

بهنام امیری معتقد است که خود مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سال جدید سعی کرده تا فرایند اخذ ای‌نماد را آسان‌تر و الکترونیکی‌تر کند تا چابکی در آن به‌وجود بیاید و خواهان ای‌نماد را راضی‌تر نگه دارد. او با اشاره به درگاه‌های الکترونیکی واسطی که هم‌اکنون نیز فعال هستند می‌گوید:

«درگاه‌های واسطی وجود دارند که با احراز هویت افراد حقیقی و حقوقی به آنها درگاه الکترونیکی می‌دهند. بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی بخشنامه‌ای برای همه فعالین این حوزه صادر کرده و داشتن مجوز شاپرک را بر آنها الزامی کرده است. کاربران در هنگام استفاده از این واسطه‌گرها به داشتن مجوز شاپرک باید توجه داشته باشند.»

پیش‌تر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده بود که با همکاری شرکتی به نام مبنا کارت آریا توانستند به تفاهمنامه‌ای دست پیدا کنند که به موجب آن تمامی اعضای حقیقی و حقوقی این سازمان می‌توانند درگاه پرداخت الکترونیکی داشته باشند آن هم بدون آنکه هیچ نیازی به ای‌نماد داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SM
    SM | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اصلا اعتباری به این سایت هایی که نماد دارن نیست، چندین مورد کلاهبرداری دیدم ازشون، تا از اعتبار سایت هایی که نماد دارن مطمئن نشدید خرید نکنید اگر هم قصد خرید داشتید فقط و فقط روش پرداخت در محل!

مطالب پیشنهادی