ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گزارش بازدید از خط تولید، قیمت و شرایط فروش سیتروئن c3؛ اولین محصول سیتروئن در سایپا کاشان

سرمایه گذاری وسیع سیتروئن در سایپا کاشان از مهمترین قرارداد های پس از برجام بود که حالا به حاصل نشسته است و مدل هاچ بک سیتروئن c3 اولین خودرو این مشارکت که تحت یک قرار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

سرمایه گذاری وسیع سیتروئن در سایپا کاشان از مهمترین قرارداد های پس از برجام بود که حالا به حاصل نشسته است و مدل هاچ بک سیتروئن c3 اولین خودرو این مشارکت که تحت یک قرار داد جوینت ونچر به صورت 50 – 50 بین طرفین ایرانی و فرانسوی به حساب می آید.

در حاشیه اولین تست درایو این خودرو فرصت بازدید خبرنگاران از خط تولید شرکت در سایپا کاشان فراهم شد. به گفته مدیران شرکت تاکید فرانسوی ها بر تولید کیفی خودروها باعث شده تا در گام نخست تنها امکان تولید خودروهایی با رنگ سفید و سقف قرمز مهیا باشد.

این درشرایطی است که به دلیل شرایط خاص بازار ایران تصمیم بر آن گرفته شده که درخط تولید ایران برای نخستین بار در جهان از پیشرانه 1.6 لیتری و 163 اسب بخاری موسوم به THP استفاده شود و بدین ترتیب شاهد خلق قدرتمندترین نسخه سیتروئن C3 مخصوص بازار ایران هستیم.

بدین ترتیب می توان این هاچ بک ریز نقش را در زمره قدرتمند ترین خودروهای مونتاژی در کشور قلمداد کرد و از سوی دیگر به دلیل حضور مجدد سیتروئن در ایران، این شرکت خواهان عرض اندامی قدرتمند در اولین گام است و به همین دلیل حساسیت های زیادی برای تولید با کیفیت این محصول وجود دارد که زمینه نظارت دقیق و همه جانبه کارشناسان فرانسوی را در خط تولید سایپا سیتروئن به وجود آورده است.

در شرایط فعلی تولید آزمایشی این خودرو با ظرفیت روزی 3 دستگاه در خط تولید مشترک با چانگان CS35 در سایپا کاشان انجام می شود و قرار است رفته رفته با افزایش تولید و انتقال چانگان سی اس 35 به خطوط تولید داخلی سایپا، خطوط تولید کاشان به محصولات سیتروئن اختصاص یابد.

این شرکت در نظر دارد تا در سال 97 بیش از 11 هزار دستگاه از این خودرو را تولید کنن و پس از تیراژ تولید را افزایش دهد. برخلاف تصور اولیه بسیاری افراد، پروسه مونتاژ این محصول درون کشور انجام می شود.

در حال حاضر بدنه خودرو وارد ایران می شود و سپس در سایت تولیدی سایپا کاشان رنگ آمیزی و مونتاژ کامل قطعات اتاق و تریم داخلی آن انجام می شود. در حال حاضر رینگ ها، ایربامپر های رو درب ها داخلی سازی شده است و سایپا سیتروئن با بیش از 200 قطعه ساز مختلف برای تولید این خودرو قرار همکاری گذاشته اند و بناست تا در بلند مدت میزان داخلی سازی به 40 درصد  و پس از آن تا 70 درصد افزایش یابد.

از این رو می توان سیتروئن سی 3 را برخلاف بسیاری از خودروهای مونتاژی موجود در کشور، محصولی با ظرفیت تولید انبوه در داخل توصیف کرد و در صورت عدم تغییر در شرایط اقتصادی و سیاسی، امید است که عرضه این خودرو به سنگ بنایی برای حضور قدرتمند و متفاوت سیتروئن در بازار کشور تبدیل شود.

در خصوص قیمت و شرایط فروش سیتروئن C3 نیز باید گفت که با توجه اطلاعات اولیه فروش این خودرو از چهارشنبه صبح مورخ 26 اردیبهشت راس ساعت یازده به صورت اینترنتی در وب سایت ایرانی کار با پیش پرداخت حدود 60 میلیون تومان و موعد تحویل مرداد و شهریور ماه اعلام خواهد شد.

 به نظر می رسد که در شرایط فعلی سایپا سیتروئن قیمتی در حدود 120 الی 130میلیون تومان را برای این هاچ بک ریز نقش جذاب مد نظر قرار داده است.

بروزرسانی:

طبق اطلاع رسانی شرکت سایپا سیتروئن، C3 در روز چهارشنبه 26 اردیبهشت راس ساعت 11 به صورت اینترنتی با مبلغ پیش پرداخت 60 میلیون تومانی با سود مشارکت 15، سود انصراف 12 و موعد تحویل شهریور، مهر و آبان به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • morteza r11
    morteza r11 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خریدنش اشتباهه چون تحریم شدیم و قطعاتش دیگه نمیاد احتمالا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی