ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اختلاف شهرداری و وزارت صمت برای هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو

قرار بود هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو بعد از 14 سال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول برگزار شود اما شورای شهر تهران هنوز به برپایی آن در نمایشگاه قدیمی تهران رضایت ندارد ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

قرار بود هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو بعد از 14 سال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول برگزار شود اما شورای شهر تهران هنوز به برپایی آن در نمایشگاه قدیمی تهران رضایت ندارد و از ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌‌های اطراف نمایشگاه نگران و معتقد است نمایشگاه بین‌المللی خودرو باید در شهر آفتاب برگزار شود. به همین دلیل برگزاری نمایشگاه فعلا تا بعد از ماه رمضان به تعویق افتاده است.

اصرار شورای شهر به لغو نمایشگاه

در دو سال گذشته شهر آفتاب میزبان برگزاری دو دوره نمایشگاه خودرو و کتاب بود اما امسال نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شد و شهرداری تهران با همکاری پلیس راهور تلاش کردند تا برگزاری نمایشگاه با مشکل ترافیکی همراه نشود.

این در حالی‌ست که شورای اسلامی شهر تهران با برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه سئول تهران مخالف است. «احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر تهران گفته بود:

«برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی تهران بر خلاف مصوبه شورا است و باید طبق قانون در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.»

او همچنین به اعتراض شهروندان برای اختلالات ترافیکی اشاره کرده بود و شهرداری را مکلف به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در محل‌هایی دانست که موجب ترافیک می‌شود.

بله خودروسازان به نمایشگاه بین‌المللی تهران

29 اردیبهشت تا 3 خرداد زمان برگزاری هفتمین نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران بود که برگزاری آن به تعویق افتاد. یکی از منابع آگاه شرکت بانیان امید که مجری برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه سئول است در مورد اخذ مجوز برای برپایی نمایشگاه به دیجیاتو گفت:

«ما برای انجام این کار تمامی مجوزهای لازم را از نهادهای مسئول مانند وزارت صنعت و معدن و تجارت اخذ کرده‌ایم و برگزاری نمایشگاه کاملا قانونی‌ست.

تاکنون بیشتر خودروسازان داخلی و خارجی برای حضور در نمایشگاه ثبت نام و پیش پرداخت کرده‌اند. منتها آغاز کار نمایشگاه به دلیل افزایش ترافیک و همزمان شدن با ماه رمضان فعلا به تعویق افتاده و احتمالا نمایشگاه در اواخر خرداد ماه، بعد از ماه رمضان آغاز به کار خواهد کرد.»

تقابل نمایشگاه شهرداری و خصوصی

احداث مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در حاشیه بزرگراه خلیج فارس در سال 1384 توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب و شهرداری تهران مامور تهیه طرح احداث این مجموعه شد. عملیات احداث این مجموعه در سال 1390 پس از تائید طرح و تامین مالی آغاز و در نهایت، فاز اول مجموعه در سال 1395 همزمان با افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بهره برداری رسید.

در واقع نمایشگاه شهرآفتاب توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران احداث شد و زیرمجموعه‌ آنهاست. درحالیکه نمایشگاه بین‌المللی تهران مجموعه‌ای مجزا است که مدیریت آن برعهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است و برگزار کننده آن شرکتی خصوصی است.

چند سال قبل زمین وقفی نمایشگاه‌ بین‌المللی چهار مالک مدعی داشت و همین موضوع باعث شد که هیچ تصمیمی درباره مالکیت زمین آن گرفته نشود. شهرداری تهران، آستان قدس رضوی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وارث مرحوم مستوفی مدعیان مالکیت زمین نمایشگاه بین‌المللی بودند. سرپرستی و مدیریت نمایشگاه هم مشکل دیگری بود که اتاق بازرگانی ایران با آن مواجه بود که در نهایت به وزارت صنعت و معدن و تجارت واگذار و دست شهرداری از این مجموعه کوتاه شد.

اینطور که مشخص است شورای شهر و شهرداری تهران با برگزاری نمایشگاه در داخل شهر و افزایش ترافیک مشکلی ندارند، چنانکه نمایشگاه کتاب در مصلی تهران و در مسیری پرترافیک برگزار شد؛ اما برگزاری نمایشگاه در محلی غیر از مجموعه‌های شهرداری را نمی‌پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وزارت صمت ? وزارت صمد آقا ?
    والا اگه صمد آقا توی این مملکت وزارت خونه داشت الان وضعمون این نبود !

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وزارت «صمت» جدیده؟

مطالب پیشنهادی