ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

توضیحات بیشتر وزیر ارتباطات در مورد دلایل اعمال محدودیت در فیلترشکن‌ها

آذری جهرمی ظهر امروز پس از مراسم همراه اول در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل اعمال محدودیت بر فیلترشکن‌ها اظهار نظر کرد و عصر امروز در مراسم ایرانسل، توضیحات تکمیلی در این باره ارائه داد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آذری جهرمی ظهر امروز پس از مراسم همراه اول در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل اعمال محدودیت بر فیلترشکن‌ها اظهار نظر کرد و عصر امروز در مراسم ایرانسل، توضیحات تکمیلی در این باره ارائه داد.

او در شرکت ایرانسل اشاره کرد که پس از یک سال تلاش، رتبه شاخص امنیت فضای مجازی ایران از ۹۰ به ۶۰ رسیده است: «می‌خواستیم با افتخار این موضوع را اعلام کنیم اما نمی‌دانم پس از اتفاقاتی که رخ داد و ترویج بدافزارها و جاسوس‌افزارها تحت عنوان فیلترشکن در گوشی‌های موبایل، ما چه شاخص امنیتی داریم.»

جهرمی گفت پاسخ به این پرسش که چرا فیلترشکن‌ها بسته شده‌اند، روشن است: «ما از یک تهدید امنیتی اولیه حالا درون یک تهدید امنیتی کامل هستیم. اگر یک پیام‌رسان وابستگی به سرویس اطلاعاتی دارد، پروژه سایفون مورد حمایت مالی مستقیم وزارت خارجه آمریکاست.»

وزیر ارتباطات عقیده دارد که در موضوع امنیت مردم و فضای مجازی کشور، نباید اجازه گسترش ضربه را داد و اگر مسئله داخلی و اعتراضاتی وجود دارد، باید در داخل گفتگو و اعتمادسازی شود. جهرمی همچنین از وابستگی به پیام رسان‌های خارجی که از یک سرویس به سرویس‌ دیگری منتقل می‌شود گفت: «باید اعتماد درونی را افزایش دهیم. تصمیم مردم بر اساس رفتارهای ماست نه حرف‌های ما. دولت نه دولت مماشات کاری بود و نه غرب‌زده و نه چشمش را بر اتفاقات بدی که در این فضا می‌افتاد بسته بود. تصمیمی گرفته شد و مسئولینش هم با اطلاع کامل از جوانب آن، مسئله را پیش بردند. اما این نباید باعث نا امیدی ما که در این فضا تلاش می‌کنیم شود.»

جهرمی می‌گوید باید اصول و چارچوب‌های اصلی در برخورد با رسانه‌های نوین تبیین شود چرا که این مسئله ربطی به پیام‌رسان‌های مختلف ندارد و باید نگاهی به تاریخچه پیام‌رسان‌ها در ایران از اورکات، فیسبوک، وی‌چت و وایبر تا تلگرام داشت: «تا زمانی که تبیین سیاست نکنیم، در برخورد با رسانه‌های نوین دچار مشکل می‌شویم. هر روز مسئولان یک اظهارنظر می‌کنند. همه‌ی ما مسئول هستیم. تکلیف مردم چیست. به ما نمی‌گویند اول تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید؟ باید یک استراتژی واحد در بحث رسانه تبیین شود.»

او می‌گوید که در عصر فناوری، اقتصاد و فرهنگ و سیاست و همه موضوعات را در هم تنیده و در نتیجه ایجاد محدودیت در فضای مجازی اثر اقتصادی خواهد داشت. جهرمی پس از سخنرانی‌اش در ایرانسل، در اینستاگرام دیدگاهش را نیز در مورد فیلترینگ و فیلترشکن‌ها به شکل کامل نوشته است:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Heh
    Heh | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حاضرم فیلتر شکن (به قول شما 'باج افزار') نصب کنم و د‌شمنان اطلاعاتمو رصد کنن اما هرگز به اجبار سروش نصب نکنم. اعتمادمون به باج افزار بیشتر از سروش و امثال‌شه.

  • Bad Boy 666
    Bad Boy 666 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اره همه چی درست میشه ولی وقتی که عمر جوونی ما رفته

  • E.A
    E.A | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینا خودشون مشکل دارن اگر نگران این هستن که روی گوشی مردم باج افزار نیفته فیلترینگی که الکی وضع کردن وردارن تا مردم گوشیاشون الوده نشه واقعا مسخرس خودشون هی مشکل ایجاد میکنن بعد میگن ن باید این اتفاق بی افته فلانه بیساره.....

  • ناصر
    ناصر | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تلگرام غیر رسمی نصب کنید بدون فیلترشکن کار میکنه هر چقدر هم جاسوسی باشه بهتر از پیامرسانهای ایرانیه

    • ناصر
      ناصر | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      شاید دست ایران توش باشه ولی باز هم تلگرامه

  • Mahtab Jahandar
    Mahtab Jahandar | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    گند زدین که نمیتونید جمع کنید برید دنبال کاراتون

  • rad
    rad | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من راحت با فیلتر شکن وصل هستم . گوشیمم آیفونه . خیلی از فیلتر شکنها کار میکنن . راه به جایی نمیبرن فقط با این کارا در کل اینترنت اختلال ایجاد میکنن و مردم هم بیشتر ازشون متنفر میشن

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چطوری نظر های عادی ثبت نمیشه ولی نظر توهبن مثل بالا که میگه احمق ووووو به راحتی تو هر پستی هست خود اینجا هم مشکل داره .

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مثلا آمریکا می خواد اطاعات بانکی من رو بدست بیار که ۵هزار تومان کلا دارم با اون اطاعات می خواد یارانه ام رو قطع کنه

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینم از وزیر قطع ارتباطات. همون که پارسال قربونش می‌رفتین. تحویل بگیرین ملت. همشون یکین پیر و جوون نداره از دم همینطورن.

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چی داره میگه دقیقا این اقا؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی