ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
تکنولوژی

قابلیت Usage Insights جلوی اعتیاد به اینستاگرام را خواهد گرفت

چه بخواهیم یا نه، بسیاری از ما به وقت گذرانی در اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده و زمان زیادی از روزمان را به فعالیت در این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهیم. اما سازنده این اپلیکیشن برای جلوگیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

چه بخواهیم یا نه، بسیاری از ما به وقت گذرانی در اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده و زمان زیادی از روزمان را به فعالیت در این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهیم. اما سازنده این اپلیکیشن برای جلوگیری از همین اعتیاد، خود به فکر چاره افتاده و می‌خواهد در آینده با ابزاری به نام Usage Insights کاربر را به میزان استفاده‌اش از اینستاگرام آگاه سازد.

قابلیت مذکور که هم‌اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد، ساعاتی پیش توسط یک دانشجوی علوم کامپیوتر به نام Jane Manchun Wong کشف شده. او با انتشار توییتی Usage Insights را این گونه توصیف کرده است:

برای مشاهده در ابعاد کامل کلیک کنید

اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیتی به نام “Usage Insights” است تا به کاربران نشان دهد که چقدر از زمان خود را به این اپلیکیشن اختصاص می‌دهند. آماده و هشیار باشید که بابت اعتیادتان به اینستاگرام خجالت زده شوید.

به گفته این کاربر، Usage Insights به شکل یک قابلیت مجزا و در سایدبار اینستاگرام ظاهر خواهد شد. اگر نام و چهره این فرد برایتان آشناست خیلی تعجب نکنید، چرا که او یکی از نخستین افرادی است که از رمزنگاری سرتاسری در پیام‌های دایرکت توییتر و آواتارهای بیت‌موجی شکل در اپلیکیشن فیسبوک پرده برداشت.

همانطور که می‌دانید، اعتیاد به اپلیکیشن‌ها یکی از جدی‌ترین موضوعات این روزهاست. برای همین شرکت‌های بزرگ فناوری در جستجوی راهی برای جلوگیری از اعتیاد افراطی به این محصولات هستند. در همین راستا بلومبرگ چندی پیش گزارش داد که اپل مشغول کار روی ابزاری برای «سلامت دیجیتال» است که والدین فرزندان را از میزان استفاده کودک‌شان از اپلیکیشن‌ها آگاه می‌سازد.

همچنین در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مثل Moment و Circle هم وجود دارند که میزان وقت گذرانی شما در اپلیکیشن‌ها را می‌سنجند و می‌توانند در کاهش اعتیاد به آن‌ها بسیار مؤثر باشند.

اینستاگرام هنوز به طور رسمی زمان انتشار قابلیت Usage Insights برای عموم کاربران را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من که خدا رو شکر مدتیه دیگه زیاد نمیرم اینستا. خیلی وقت رو حروم میکنه. آخرشم میبینی هیچی به هیچی. هرچند کاربرد یوتوب و اینستا با هم متفاوته ولی به نظرم یوتوب بهتره. چون هر از گاهی بین کلیپ‌های یوتوب چندتا کلیپ مفید و آموزشی هم پیدا میشه. ولی تو اینستا باید مسخره‌ بازی‌های یه عده رو تماشا کنیم و از 100% محتواش تقریبا 98% بیهوده هست.

  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    قراره با نشون دادن میزان مصرفشون خجالت زدشون کنن،الان فردا برا بعضیا افتخار میشه ک هر چی بیشتر توش باشن

مطالب پیشنهادی