ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درگذشت تد دابنی هم موسس آتاری در 80 سالگی

صنعت گیم به تازگی یکی از افراد تأثیر گذار خود را از دست داد. «تد دابنی»، هم-بنیانگذار آتاری در 5 خرداد ماه در سن 80 سالگی در گذشت. دابنی زمانی که سرباز نیروی دریایی آمریکا بود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

صنعت گیم به تازگی یکی از افراد تأثیر گذار خود را از دست داد. «تد دابنی»، هم-بنیانگذار آتاری در 5 خرداد ماه در سن 80 سالگی در گذشت.

دابنی زمانی که سرباز نیروی دریایی آمریکا بود درباره الکترونیک آموخت و پس از ترک ارتش در «Bank of America» و اچ پی در زمینه فناوری مشغول شد. یکی از اتفاقاتی که سرنوشت آتی او را رقم زد، پیوستن به کمپانی «Ampex» در سال 1969 بود که زمینه کسب تجربه در حوزه فناوری نمایشگرها و نیز آشنایی او با «نولان بوشنل» را فراهم کرد.

درگذشت تد دانبی

این دو قصد داشتند یک پیتزا فروشی تأسیس کنند و در آن بازی های کامپیوتری سکه ای قرار دهند. دابنی در کنار بوشنل پس از تأسیس «Syzygy»، در سال 1972 آتاری را پایه گذاری کردند. آتاری در ادامه بازی «Pong» را عرضه کرد که بدل به اولین بازی ویدیوی موفق این کمپانی شد.

دابنی بعدها در همان دهه 70 با بوشنل در زمینه تصمیمات مدیریتی به مشکل برخورد و راه خود را از آتاری جدا کرد. در ادامه او در کمپانی هایی از جمله فوجیتسو مشغول به کار شد.

دابنی اخیراً به سرطان مری مبتلا شده بود و از درمان خودداری کرده بود. بدون شک می توان گفت که تد دابنی نقشی اساسی در بازار بازی های ویدیویی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میلاد ترابی
    میلاد ترابی | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    روحش شاد یادش گرامی

مطالب پیشنهادی