ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

در پی تحویل اولین سری توسط کارمانیا؛ BYD F3 به خیابان‌ ها آمد

در مراسمی با حضور خبرنگاران حوزه خودرو، کارمانیا اولین سری بی‌ وای‌ دی F3 را به خریداران تحویل داد. تحویل اولین سری  بی‌ وای‌ دی F3  در حالی انجام شد که قرار بود بهمن ماه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

در مراسمی با حضور خبرنگاران حوزه خودرو، کارمانیا اولین سری بی‌ وای‌ دی F3 را به خریداران تحویل داد.

تحویل اولین سری  بی‌ وای‌ دی F3  در حالی انجام شد که قرار بود بهمن ماه 96 زمان تحویل اولین سری  F3 ها باشد. پس از برگزاری مراسم تحویل خودروها به مشتریان، خبرنگاران در نشست خبری با حضور پویا سالاری مدیر عامل کارمانیا حضور پیدا کردند.

در این نشست خبری مدیر عامل کارمانیا با اشاره به آغاز تحویل مدل F3 اعلام کرد که شرکت کارمانیا به ظرفیت تولید 20.000 دستگاه خودرو در سال رسیده است و پیش‌ بینی می‌ شود در سال جاری 10.000 خودرو در این شرکت به تولید برسد. وی همچنین اعلام کرد که علت تاخیر در تحویل F3، طولانی شدن زمان دریافت استانداردهای 85 گانه بوده و F3 اولین محصول کارمانیا است که با دریافت استانداردهای 85 گانه راهی بازار می‌ شود و به زودی تحویل‌ های این خودرو به روز می‌ شود.

همچنین این مدل با 20 درصد داخلی سازی روی خط تولید رفته است.
پویا سالاری در پاسخ به سوالی در مورد تحویل F3 عنوان کرد که باقی F3 های ثبت نام شده طی 2 تا 3 هفته آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد و علت افزایش قیمت F3 نسبت به قیمت اعلام شده در نمایشگاه مشهد افزایش قیمت دلار مبادله ‌ای تخصیص یافته به خودروسازان  تا 4200 تومان و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزدها بوده است و اگر نرخ دلار مبادله‌ ای فراتر از این رقم رود، روی قیمت خودروها تاثیر خواهد داشت.
در حاشیه این نشست، مدیر عامل کارمانیا در مورد محصول جدید این شرکت یعنی  مدلی‌ S7 و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اعلام کرد که محدوده قیمتی S7 از 130 میلیون تومان به 160 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.موتوری که کمپانی BYD برای این خودرو در نظر گرفته یک نمونه 1.5 لیتری چهار سیلندر است. این موتور که توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد، با یک گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه اتوماتیک 6 دنده با قابلیت تیپترونیک ترکیب شده و می تواند سدان چینی را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برساند.
با این پیشرانه بی وای دی F3 NEW از مصرف سوخت مناسبی برخوردار بوده و در هر صد کیلومتر ترکیبی به 5.9 لیتر سوخت نیاز دارد.لیست تجهیزات و امکانات Byd F3 نیز شامل مواردی مثل دو ایربگ، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به ABS و EBD، کلید هوشمند، سیستم ضد سرقت، دوربین دید عقب و دید جانبی، سانروف دو حالته، صفحه کیلومتر LED، تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر چند منظوره مرکزی می شود.همچنین نسخه اتوماتیک F3 در حال گذراندن مراحل تست در چین بوده و به درخواست کارمانیا در نسخه ‌ای که برای بازار ایران آماده می‌ شود، تغییراتی صورت خواهد گرفت تا با شرایط محیطی و سبک رانندگی مشتریان ایرانی سازگاری بیش ‌تری داشته باشد.

به احتمال زیاد یکی از این دو نسخه پس از تست در ایران برای عرضه به بازار انتخاب خواهند شد و نمونه اتوماتیک با پیشرانه ‌ای قوی‌ تر از نسخه دستی راهی بازار شود.مدیر عامل کارمانیا در مورد خودورهای برقی بی ‌وای ‌دی عنوان کرد که در حال حاضر مونتاژ و تولید خودروهای برقی در دستور کار این شرکت نیست و شرکت بر عرضه یک مدل هیبرید مصمم است. همچنین وی از گفت ‌و گوهای این شرکت با شهرداری برای عرضه اتوبوس برقی با همکاری یکی از تولیدکنندگان اتوبوس در ایران خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر مشکلات اقتصادی عاملی برای کند شدن این مذاکرات است. وی در ادامه بیش ‌تر تولید کارمانیا در سال جاری را مربوط به مدل F3 دانست و در پاسخ به سوالی در مورد خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن در روابط کارمانیا با بی ‌وای ‌دی چین ‌بیان کرد که در حال حاضر عزم بی ‌وای ‌دی بر ادامه فعالیت در بازار ایران است، اما در عین حال این شرکت تابع قوانین و مقررات دولت چین خواهد بود.
محسن برازوان، عضو هیات مدیره کارمانیا در مورد خدمات پس از فروش و افزایش شبکه نمایندگان فروش این شرکت نیز بیان کرد که تمام تلاش این شرکت افزایش کیفیت ارائه خدمات است و هدف کارمانیا وجود یک نمایندگی در هر مرکز استان و برای استان‌ های بزرگ ‌تر اختصاص نمایندگی بیش‌ تر برای ارائه خدمات به مشتریان خواهد بود. همچنین در این سال هفت نمایندگی این شرکت امداد جاده ‌ای ارائه می‌ دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    هرروز یه ماشین چینی وارد میشه بدون در نظر گرفتن پشتیبانیه قطعات فقط فکره جیبشونن مردمم که میخرن

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    این خیابونها چقدر ظرفیت داره که بدون خارج کردن خودروهای فرسوده هی ماشین جدید

مطالب پیشنهادی