ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت اندروید
تکنولوژی

گوگل بخش تبلت اندروید را از وبسایت خود حذف کرد [به روز رسانی: بازگشت بخش تبلت]

بسیاری از کمپانی ها، گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ تر از 6 اینچ را روانه بازار کرده اند. این سوال پیش می آید که آیا اصلاً نیازی به تبلت اندروید باقی می ماند؟ یکی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بسیاری از کمپانی ها، گوشی های هوشمند با نمایشگر بزرگ تر از 6 اینچ را روانه بازار کرده اند. این سوال پیش می آید که آیا اصلاً نیازی به تبلت اندروید باقی می ماند؟

یکی از دلایلی که موجب شده تبلت های اندرویدی کاهش فروش جهانی را تجربه کنند، به موضوع گوشی های هوشمند پرچمدار با نمایشگر بزرگ باز می گردد. علاوه بر این مالکان تبلت اندروید معمولاً عادت ندارند که هر 2 یا 3 سال یکبار این گجت خود را عوض کنند، بر خلاف گوشی های هوشمند که در بازه های زمانی کوتاه تر تعویض می شوند. این موضوع نیز موجب کاهش فروش تبلت ها شده است.

به نظر می رسد به همین دلیل باشد که گوگل به تازگی تصمیم گرفته بخش تبلت را از وبسایت اندروید حذف کند. از آنجایی که گوگل هیچ تبلت مبتنی بر اندروید پی را معرفی نکرده، به همین دلیل تصمیم اخیر گوگل قابل پیشبینی بود.

در ژانویه سال 2011 (دی تا بهمن سال 89) بود که گوگل برای اولین بار از نسخه 3.0 اندروید رونمایی کرد که به طور ویژه برای تبلت ها توسعه یافته بود. در همین زمان اولین آیپد اپل حتی یک سال هم نداشت. همچنین در همان دوران موتورولا اولین تبلت خود به نام «زوم» را معرفی کرد که با اندروید 3 روانه بازار شد.

تبلت اندروید
ظاهر صفحه مربوط به تبلت های اندروید که اکنون از وبسایت گوگل حذف شده است.

9 ماه بعد سامسونگ گوشی گلکسی نوت را معرفی کرد که از اولین موبایل هایی بود که از نمایشگر 5 اینچی بهره می برد. پس از آن مسابقه برای عرضه گوشی های با نمایشگرهای بزرگ و بزرگتر بین کمپانی های مختلف آغاز شد و این موضوع در بازار عرصه را بر تبلت ها تنگ تر کرد.

بدون پشتیبانی گوگل احتمالاً در آینده نزدیک شاهد تبلت اندرویدی جدید از تولید کننده های اصلی نخواهیم بود. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار IDC در سال 2017 به تعداد 163.5 میلیون دستگاه تبلت روانه بازار جهانی شده، در حالی که این میزان نسبت به سال 2016 کاهشی 6.5 درصدی را تجربه کرده است.

در بین سازنده ها اپل محبوب ترین تبلت ها را عرضه می کند. از سوی دیگر به نظر می رسد گوگل از عرضه نسخه اندرویدی تبلت های خود ناامید شده. در همین حال شنیده می شود که گوگل مایل است تولید کننده های بیشتری به سیستم عامل کروم برای تبلت ها روی بیاورند. فراموش نکنیم که پشتیبانی از اپ های اندرویدی اکنون در سیستم عامل کروم در نظر گرفته شده است.

 

به روز رسانی:

ساعاتی پس از این موضوع «هیروشی لاکهایمر» معاون ارشد پلتفرم و اکوسیستم های گوگل در توییتی اعلام کرده به علت یک باگ که در هنگام به روز رسانی سایت روی داده بود، این بخش حذف شد. اکنون این قسمت به وبسایت بازگشته است.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی دیجیاتو: بتای عمومی اندروید P

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    من تبلت رو به گوشی ترجیح میدم‌
    خیلی دلم میخواد‌ گلکسی تب اس ۴ داشته باشم
    ولی جایی پیدا‌ نکردم‌ که برای فروش آورده باشنش

مطالب پیشنهادی