ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن مناسب سفر و تعطیلات

کلمه تعطیلات معمولا با سفر گره خورده و برای کسانی که می‌خواهند مدتی از روزمرگی‌هایشان رها شوند، روزهای تعطیل فرصت مناسبی است تا ذهن‌شان را از دغدغه‌های مختلف آزاد کنند. اما هر کاری آداب و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کلمه تعطیلات معمولا با سفر گره خورده و برای کسانی که می‌خواهند مدتی از روزمرگی‌هایشان رها شوند، روزهای تعطیل فرصت مناسبی است تا ذهن‌شان را از دغدغه‌های مختلف آزاد کنند. اما هر کاری آداب و رسوم خاص خودش را دارد و برای سفر هم به ابزارهایی نیاز دارید تا شما را در داشتن یک سفر بی‌خطر همراهی نمایند: اپلیکیشن‌ گردشگری موبایل.

با پیشرفت تلفن‌های هوشمند و محبوبیت زیاد برنامه‌های گوشی، حالا جای اینکه از نقشه‌های فیزیکی کمک بگیرید، از دیگران آدرس بپرسید و ساعت‌ها به دنبال مکان مناسبی برای سکونت بگردید، کافیست اپلیکیشن مورد نیاز خود را نصب کرده و با آن در کمترین زمان ممکن نیازهای‌تان را برطرف کنید.

بنابراین اگر به دنبال یک راهنمای خوب در سفرها هستید و به زمان هم اهمیت می‌دهید، جعبه ابزار امروز را از دست ندهید. برای بازی‌های موبایل مناسب سفر و تعطیلات نیز می‌توانید سری مقالات «راهنمای بازی‌های موبایل» را مطالعه کنید. پیش از این مقدمه را طولانی نکنیم، با اپلیکیشن‌ گردشگری برای سفرها و تعطیلات آشنا شوید.

همگردی

ایران 1,648,195 کیلومتر مربع مساحت دارد و بدیهی است که برای یافتن نقطه مناسب برای سفر در این سرزمین پهناور، به یک راهنما احتیاج داریم. همگردی می‌تواند نقش همین راهنما را به عنوان اپلیکیشن‌ گردشگری داشته باشد. برنامه‌ای که هم نقطه‌های دیدنی شهرهای مختلف را نشان می‌دهد و هم به کمک آن نزدیک‌ترین رستوران‌ها یا مراکز فرهنگی را به همراه اطلاعاتی پیرامون آن‌ها و نظرات کاربران می‌توانید پیدا کنید. حتی اگر هنوز انتخاب نکردید که به کجا بروید، باز اپلیکیشن با فیلترهای جستجو و بخش «یه جای باحال» خود کمک‌تان می‌کند.

همگردی

همگردی

سازنده: همگردی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 90.2 / 3.4 مگابایت زبان:

تریپین

بیایید فرض کنیم که با اپلیکیشن‌های راهنما، مقصد را انتخاب کردید. در این مرحله یک چالش بزرگ دیگر همچنان وجود دارد؛ کجا اقامت کنیم؟ تریپین که استارت‌ اپی تازه کار است با ایده «رزرو آنلاین ویلا و بوم‌گردی» توانسته با یک دید متفاوت این مشکل را تا حدودی برطرف کند. در این اپلیکیشن می‌توانید از بین ویلاها، سوئیت‌ها و خانه‌های محلی ثبت شده در برنامه هر کدام را که خواستید، رزرو کرده و در سفر از آن‌ها استفاده کنید. اگر هم در ارتباط با خانه‌ای سوال داشتید، کافیست از میزبان بپرسید.

تریپین | Tripinn

تریپین | Tripinn

سازنده: تیم تریپین قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 10.2 مگابایت زبان:

دانرو

دانرو هم عملکردی شبیه به همگردی دارد، با این تفاوت که بیشتر روی نزدیک‌ترین نقاط تمرکز کرده و به‌همین خاطر برای کسانی که می‌خواهند بدانند در اطراف‌شان چه خبر است، دانرو با بیش از پانصد هزار مکان عمومی و خصوصی شهری ثبت شده یک اپلیکیشن‌ گردشگری خوب به شمار می‌رود. همچنین برنامه بخشی با نام بازارچه دارد که در آن با پرداخت سکه‌هایی، کوپن‌هایی برای تخفیف در رزرو هتل یا حتی کد هدیه کوییز آو کینگز دریافت خواهید کرد. با فعالیت در برنامه نیز می‌توانید سکه‌ها را به دست بیاورید.

دانرو - راهنمای شهر

دانرو - راهنمای شهر

سازنده: دانرو قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 17.3 / 34.57 مگابایت زبان:

141

قبل از سفر و برای اینکه غافل‌گیر نشوید، بهتر است چند موضوع را حتما چک کنید؛ وضعیت آب‌وهوا، ترافیک‌ راه، جزییات مربوط به تصادفات جاده‌ها و در حالت کلی‌ تمام چیزهایی که امکان دارد در طول سفر با آن‌ها مواجه گردید. خوشبختانه 141 که توسط «مرکز مدیریت راه‌های کشور» منتشر شده، همه این اطلاعات را در قالب یک اپلیکیشن جمع‌آوری کرده و لحظه به لحظه می‌توانید از جدیدترین اتفاقات و نکات مهم جاده‌ها با خبر شوید.

141

141

سازنده: مرکز مدیریت راه های کشور قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.5 مگابایت زبان:

امداد خودرو ایران

اپلیکیشن‌ گردشگری

از قدیم گفته‌اند «اتفاق است، پیش می‌آید» و چه بهتر که برای این پیشامدها خودمان را آماده کنیم. شرکت امداد خودرو برای راحتی بیشتر کاربران اپلیکیشنی ساخته که به واسطه آن نه تنها قابلیت ثبت درخواست امداد، پیگیری و دیدن صورت حساب‌ها را دارید بلکه به کمک بخش آموزش و راهنمای تعمیر خودرو نیز با بعضی نکات پایه‌ای که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست، آشنا می‌شوید. اما با تمام این ویژگی‌ها، نکته مثبت اپلیکیشن اینجاست که موقعیت‌یابی توسط خود برنامه انجام می‌شود. البته اگر اینترنت آنتن بدهد.

امدادخودروایران

امدادخودروایران

سازنده: شرکت امدادخودرو ایران قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.1 مگابایت زبان:

اپلیکیشن‌های مسیریاب

گوگل مپس

هرچند تقریبا تمام اپ‌های بالا خودشان نقشه دارند و با آن‌ها می‌توانید راه را بیابید اما برای داشتن یک تجربه بهتر، بد نیست اپلیکیشن مسیریاب جداگانه‌ای روی موبایل نصب داشته باشید. در این میان دو گزینه گوگل‌مپس و Sygic از همه مناسب‌تر هستند. به‌خصوص Sygic که آفلاین هم کار می‌کند و برخلاف خیلی از اپلیکیشن‌های مشابه، بدون نیاز به اینترنت می‌توانید مسیر را پیدا کنید. در میان نمونه‌های داخلی نیز «نشان» معروف‌ترین اپ‌ مسیریاب به شمار می‌رود و با جزییات بالای نقشه‌های خود، کارتان را راه می‌اندازد.

Foursquare

اپلیکیشن‌ گردشگری

هر چند این روزها اینستاگرام به آچار فرانسه کاربران ایرانی تبدیل شده و برای هر موضوعی، در آن پست می‌گذارند اما اگر به دنبال یک شبکه اجتماعی متمرکزتر برای یافتن مکان‌های مورد علاقه هستید، Foursquare با جامعه بزرگش بهترین گزینه ممکن است. در اینجا می‌توانید امتیازات کاربران به مکان‌های مختلف (مخصوصا رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودها) را ببینید، نظرات‌شان را بخوانید و با گرفتن راهنمایی از بقیه بهترین نقطه از شهر را برای رفتن انتخاب کنید. خوشبختانه کاربران ایرانی Foursquare نیز کم نیستند.

Foursquare

Foursquare

سازنده: Foursquare قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 76.4 / 15.9 / 10 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی