ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لگو
تکنولوژی

لگو هم به دنیای واقعیت افزوده اپل می‌پیوندد

با معرفی ARKit 2 در مراسم WWDC 2018 اپل، حالا توسعه دهندگان بیشتری متمایل هستند تا محتوای خود را بر بستر واقعیت افزوده پیاده سازی کنند. واقعیت مجازی لگو یا Lego AR یکی از این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۹

با معرفی ARKit 2 در مراسم WWDC 2018 اپل، حالا توسعه دهندگان بیشتری متمایل هستند تا محتوای خود را بر بستر واقعیت افزوده پیاده سازی کنند. واقعیت مجازی لگو یا Lego AR یکی از این تجربه‌های جدید است که لگوهای واقعی را با مناظری دیجیتالی ترکیب کرده و سرگرمی جدیدی پدید می‌آورد.

با ساختن یک لگو واقعی، مثل میدان اسمبلی که در جریان مراسم نمایش داده شد، و نگه داشتن تبلت یا موبایلی که اپلیکیشن واقعیت افزوده مورد نظر را اجرا می‌کند، کل صحنه لگویی شما جان می‌گیرد. کف اتاق شما جاده کشیده می‌شود، خیابان‌ها درخت‌دار می‌شوند و ساختمان‌های دیجیتالی دیگری هم کنار ساختمان اصلی شما شکل می‌گیرد. آدم‌های لگویی کوچک در خیابان راه می‌روند و ماشین‌ها هم به حرکت در می‌آیند.

لگو

در تجربه‌های واقعیت افزوده، کسانی که وارد بازی می‌شوند می‌توانند خانه و رستوران بسازند و حتی در اتاق نشیمن خود و حول اسباب بازی لگویی خود یک شهر مجازی کوچک خلق کنند. تا حداکثر چهار نفر می‌توانند از طریق موبایل یا تبلت خود بازی را تجربه کنند. در انتهای بازی نیز می‌توانید همه تغییرات اعمال شده روی شهر خود را ذخیره کنید و بعدا دوباره همه چیز را از سر بگیرید.

خبر هیجان‌انگیزتر اینکه لگو با شرکت‌ها و برندهای بسیاری مثل استار وارز، بتمن، هری پاتر و... قراردادهای تجاری دارد. بنابراین بعید نیست روزی که کف اتاق شما تبدیل به گاتام سیتی یا هاگوارتز شود.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی