ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Waymo minivan (2)
خودرو

ویمو با خرید 62 هزار مینی ون جدید گامی بلند در راستای تاکسی های خودران بر می دارد

پنجشنبه گذشته کمپانی فیات کرایسلر اعلام کرد که 62 هزار دستگاه خودروی دیگر به ویمو (Waymo) تحویل خواهد داد. ویمو که یکی از زیرمجموعه های متعدد آلفابت محسوب می شود، در نظر دارد تا اواخر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

پنجشنبه گذشته کمپانی فیات کرایسلر اعلام کرد که 62 هزار دستگاه خودروی دیگر به ویمو (Waymo) تحویل خواهد داد. ویمو که یکی از زیرمجموعه های متعدد آلفابت محسوب می شود، در نظر دارد تا اواخر امسال سرویس تاکسی های خودکار خود را در ایالات متحده راه اندازی کند.

waymo minivan

این اتفاق در حالی رخ می دهد که کمپانی ژاپنی سافت بنک (SoftBank) اخیرا از سرمایه گذاری 2.25 میلیارد دلاری خود در بخش خودران جنرال موتورز خبر داده است.

با گرم شدن تنور رقابت در عرصه فناوری خودران، بسیاری از شرکت های تکنولوژی، خودروسازان با سابقه و استارتاپ های ثروتمند مثل اوبر و تسلا تمامی تلاش های خود را به کار بسته اند تا در این عرصه خود را به عنوان طلایه دار مطرح کنند.

self driving technology

آقای جان کرافکیک (John Krafcik) مدیر ارشد اجرایی ویمو درباره همکاری جدید این شرکت با فیات کرایسلر گفته:

ما مفتخریم که روابط خود را با گروه فیات کرایسلر گسترده تر می کنیم. این گروه از راه اندازی سرویس بدون راننده ما پشتیبانی نموده و درباره محصولات آتی که با ماموریت ویمو همخوانی دارند، تحقیق می کند.

chrysler pacifica

همانطور که اشاره شد، طبق قرارداد جدید فیات کرایسلر 62 هزار دستگاه مینی ون هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا را به ناوگان کنونی ویمو اضافه خواهد کرد. انتظار می رود تحویل این مینی ون ها از اواخر سال 2018 آغاز شود. در حال حاضر 600 دستگاه پاسیفیکا در ناوگان ویمو حضور دارند.

Waymo minivan (3)

در کنار این همکاری، دو کمپانی مورد بحث مذاکراتی را در راستای نصب تکنولوژی ویمو بر روی خودروهای فیات کرایسلر بصورت پیشفرض آغاز کرده اند. در صورت به ثمر رسیدن این مذاکرات، محصولات فیات کرایسلر با فناوری خودران ویمو خطوط تولید را ترک خواهند کرد.

ویمو در ماه مارس نیز از برنامه های خود برای خرید 20 هزار دستگاه کراس اوور الکتریکی I-Pace از گروه جگوار لندرور خبر داده بود. بد نیست اشاره کنیم محصولات این کمپانی تاکنون 6 میلیون مایل را در معابر عمومی بصورت خودران پشت سر گذاشته اند.

jaguar i pace

با راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران تا اواخر امسال، مشتریان ویمو خواهند توانست با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی یک اتومبیل بدون راننده را برای انجام سفرهای خود فرا بخوانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی