ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Model 3
خودرو

نفسی راحت برای ایلان ماسک؛ انصراف حدود یک چهارم از خریداران تسلا مدل 3

حدود دو سال پیش بود که کمپانی تسلا پیش فروش سدان ارزان قیمت مدل 3 را آغاز کرد. با توجه به موفقیت هایی که این خودروساز کالیفرنیایی با مدل S و مدل X کسب کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

حدود دو سال پیش بود که کمپانی تسلا پیش فروش سدان ارزان قیمت مدل 3 را آغاز کرد. با توجه به موفقیت هایی که این خودروساز کالیفرنیایی با مدل S و مدل X کسب کرده بود، بسیاری از افراد با پرداخت مبلغ 1000 دلار برای خرید این خودرو ثبت نام کردند.

در آن زمان مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک قول داده بود که خودروهای ثبت نام شده را در سال ۲۰۱۸ تحویل می دهد؛ اما میزان استقبال از این مدل 3 به حدی بالا بود که تسلا با چالش‌ های زیادی مواجه شد و نتوانست به موقع سفارش ها را به دست مشتریان برساند.

در طول دو سال گذشته موانعی که بر سر راه تولید مدل 3 وجود داشته، همواره به یکی از مباحث اصلی رسانه ها تبدیل شده اند. با این حال با سیاست هایی که ایلان ماسک در ماه های گذشته اتخاذ کرده، تولید مدل 3 شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در حالی که بسیاری از خریداران این سدان برقی ۳۵ هزار دلاری امیدوار بودند با رشد شتاب تولید، بیش از این منتظر دریافت خودرو خود نمانند، آقای ماسک چندی پیش اعلام کرد که تولید یک نسخه قوی تر 87 هزار دلاری از مدل 3 را در اولویت قرار خواهد داد.

با توجه به این مساله به نظر می رسد که بخش قابل توجهی از خریداران این خودرو از تصمیم خود صرف نظر کرده و سفارششان را لغو کرده اند. بر اساس داده هایی که شرکت Second Measure در اختیار دارد، ۲۳ درصد از خریداران مدل 3 تا پایان ماه آوریل انصراف داده و پول خود را بازپس گرفته اند.

در فرایند خرید مدل 3، تا زمانی که مشتری با پرداخت 2500 دلار دیگر، مشخصات دلخواه خودروی خود را انتخاب نکرده باشد، می تواند نسبت به لغو سفارش اقدام کند. آنطور که Second Measure گزارش کرده، تا ماه آوریل تنها 8 درصد از خریداران آمریکایی با پرداخت مبلغ یاد شده و انتخاب مشخصات، این مرحله را پشت سر گذاشته اند.

البته در این بین تسلا داده های شرکت Second Measure را چندان صحیح ندانسته و آن را مغایر با داده های داخلی خود می داند. به هر ترتیب از آنجایی که تسلا 400 هزار سفارش از مدل 3 را هنوز باید تحویل دهد، شاید انصراف برخی از مشتریان باعث شود ایلان ماسک نفس راحتی بکشد.

گفتنی است تا پایان ماه میلادی کنونی تسلا تولید هر هفته 6000 دستگاه مدل 3 را هدفگذاری کرده است. برای دستیابی به این هدف، خطوط تولید تسلا به صورت 24 ساعته مشغول کار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    تصادفات خیلی از مدلهای ماشینهای انسانی که تو همین اندازه تولید میشن خیلی بیشتره. فقط انگشت گذاشتن روی این بدبخت.

  • Tiger
    Tiger | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    این که یعنی ضرر،کجاش موجب راحتی و خوشحالی ایلان ماسک میشه من نمفهمم،به جز اینکه سفارش کمتری داره و میتونه بیشتر وقت آزاد داشته باشه...

    • مجوری
      مجوری | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

      جساب کن که 3 چهارم مشتری های اولیه 86 هزار باکس بهت بدن بهتره یا
      4 چهارمشون 35 هزار باکس؟

      • Hadi.TJ
        Hadi.TJ | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

        واو، مال کدوم ایالتی شما، باکس باکس میکنی اینجا؟ واقعا بعضیا فکر میکنن اگر وسط حرفاشون دوتا تیکه خارجی که بلدن و تو فیلم ها دیدن بندازن خیلی باکلاس تر به نظر میرسن...ازون جالب تر که با نظری که گذاشتی نشون دادی هیچ چیزی از متن مقاله نفهمیدی و نظرت هیچ ارتباطی با متن نداشت...اون افرادی که ثبت نام کردن همون مدل 35 هزار دلاری رو با همون قیمت 35 هزار دلار تحویل میگیرن، و اون یک چهارمی هم که انصراف دادن به خاطر خلف وعده ماسک بوده و احتمالا دیگه اصلا سمت تسلا نیان...ماشین 85 هزار دلاری هم کلا داستانش جداس و هنوز هیچ پیش فروشی براش انجام نشده...در مورد اینکه چرا ماسک نفس راحت میکشه هم، کنایه به این داره که همه میگن این روزها فشار زیادی رو ماسک هست برای اینکه بتونه ماشین هارو با کمترین تاخیر تحویل بده، در نتیجه همین که یک مقدار سفارش ها کم بشن باعث میشه که تسلا شرکت خوش قول تری بشه تو تحویل سفارش ها، و این خوش قولی و اعتبار ارزشش خیلی بالاس برای اکثر شرکت ها...

مطالب پیشنهادی