ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ساعت هوشمند VivoWatch BP را با قابلیت‌ سنجش فشار خون معرفی کرد

ایسوس پس از عرضه‌ی ZenWatch 3 در سال ۲۰۱۶ میلادی، دیگر سراغ این مدل پوشیدنی‌های هوشمند نرفت و به نظر می‌رسید که به کلی تولید ساعت‌های اندرویدی را کنار گذاشته باشد اما این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

ایسوس پس از عرضه‌ی ZenWatch 3 در سال ۲۰۱۶ میلادی، دیگر سراغ این مدل پوشیدنی‌های هوشمند نرفت و به نظر می‌رسید که به کلی تولید ساعت‌های اندرویدی را کنار گذاشته باشد اما این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس با رونمایی از یک ساعت اندرویدی جدید به نام VivoWatch BP کاربران را غافلگیر گرد.

این ساعت هوشمند در واقع نسل بعدی برای VivoWatch قدیمی و کم مصرفی است که همین شرکت سه سال پیش عرضه کرده بود. با این تفاوت که قابلیت‌ها و ویژگی ‌های جدیدی به این ساعت اضافه شده که می تواند آن را به یک گجت قدرتمند برای رقابت در بازار پوشیدنی‌ها بدل کند.

در این گجت، یک ابزار سنجش فشار خون تعبیه شده که جزو ویژگی‌هایی است که ساعت‌ها هوشمند کمتری از آن بهره مندند. شاید تنها ساعت دیگری که توانسته چنین ابزاری برای کاربران فراهم کند، Omron HeartGuide باشد که هنوز عرضه نشده و قرار است همین امسال به بازار عرضه شود.

با این حال VivoWatch BP بر خلاف رقبایش از ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده برخوردار نیست و بعید است کاربری به علت طراحی‌اش آن را خریداری کند. حاشیه‌های ضخیم و سنسور‌های اضافی تعبیه شده در جلوی این گجت، باعث شده که ساعت هوشمند ایسوس قدری بدقواره به نظر آید. از طرف دیگر محل قرارگیری صفحه نمایش موجب شده این مدل همانند ویوو واچ قبلی از دیگر ساعت‌ها سنگین‌تر شود.

ابزار سنجش بر فشار خون این گجت برخلاف مدل‌های دیگر، علاوه بر سنسور ECG (الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب)، سنسور دیگری هم دارد. این سنسور با روش فتوتلیسیموگرافی یا PPG سعی می‌کند که بر اندازه‌ و حجم اعضای بدن نیز نظارت کند.

دو عدد از سنسور‌های ECG و PPG در بدنه‌ی جلویی و پشتی این محصول تعبیه شده که می‌توانند اطلاعات درست و دقیقی از وضعیت سلامتی کاربر به او بدهد. کاربر برای مشاهده‌ی اطلاعات مربوط به فشار خونش می تواند با یک سوایپ، گجت را در حال آماده باش قرار داده و انگشت خود را روی نمایشگر قرار داده و بعد از ۱۵ تا ۲۰ ثانیه از فشار خون خود مطلع شوند.

علاوه بر این ساعت هوشمند یاد شده با استفاده از هوش مصنوعی سلامتی خود قادر است که ضربان قلب، کیفیت خواب، شاخص استرس و اطلاعات فعالیت بدنی کاربر را نیز اندازه گیری کند و توصیه‌های لازم را به کاربر ارائه دهد. ردیاب GPS، قابلیت اتصال به تلفن همراه و عمر باتری ۲۸ روزه از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات این ساعت هوشمند است.

VivoWatch BP قرار است اواسط تیرماه با قیمت ۱۶۹ دلار به بازار آسیا عرضه شود و ایسوس در حال گرفتن مجوز‌های لازم است تا این ساعت هوشمند اندوریدی منحصر به فرد را سال میلادی آینده نیز در ایالت متحده‌ی آمریکا عرضه کند.

 

تماشا کنید: معرفی لپ تاپ ZenBook S ایسوس با طراحی لولای منحصر به فرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی