ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توشیبا
تکنولوژی

پایان یکی دیگر از غول های صنعت PC: شارپ کسب و کار کامپیوترهای شخصی توشیبا را خرید

توشیبا در نظر دارد با فروش بخش پی سی خود به شارپ (که این روزها در زمره دارایی های غول تولیدی تایوان یعنی فاکسکان قرار دارد) از کسب و کار کامپیوترهای شخصی خارج شود. در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

توشیبا در نظر دارد با فروش بخش پی سی خود به شارپ (که این روزها در زمره دارایی های غول تولیدی تایوان یعنی فاکسکان قرار دارد) از کسب و کار کامپیوترهای شخصی خارج شود.

در این قرارداد، شارپ تنها ۳۶ میلیون دلار را بابت در اختیار گرفتن ۸۰.۱ درصد از سهام توشیا پرداخت می کند. در نظر داشته باشید که اولین تولید انبوه لپ تاپ های توشیا در سال ۱۹۸۵ میلادی اتفاق افتاد و در آن دوران این شرکت حضوری پررنگ در بازار کامپیوتر دنیا پیدا کرد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی نیز سلطه آن بر این بازار کاملا محرز بود.

اولین حضور توشیبا در بازار کامپیوترهای شخصی در سال ۱۹۸۵ رخ داد

از آن زمان اما توشیبا در سراشیبی سقوط قرار گرفت و سال گذشته این شرکت تنها توانست ۱.۴ میلیون کامپیوتر را به سر تاسر دنیا عرضه نماید. البته این افول را نمی توان صرفا منحصر به توشیبا دانست و آنطور که کارشناسان گفته اند تغییر گرایش کاربران از پی سی به دستگاه های موبایل اصلی ترین عامل آن است.کاربران موبایل

حدودا هشت سال پیش شارپ از کسب و کار پی سی کنار گذاشته شد و حالا این فاکسکان است که به عنوان اصلی ترین پیمانکار این صنعت شناخته می شود. لذا انتظار می رود که این کمپانی تایوانی همچنان بتواند پی سی های شارپ را با قیمتی نسبتا پایین در مقایسه با خود آن به دست مشتریانش برساند. طبق اعلام طرفین قرارداد برند لپ تاپ های Dynabook توشیبا همچنان حفظ خواهد شد و تحت تاثیر این خرید قرار نمی گیرد.

شارپ هم که دو سال پیش با عقد قراردادی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار به فاکسکان فروخته شد. این شرکت همچنین روز پنجشنبه گذشته از صدور ۱.۸ میلیارد دلار سهام جدید خبر داد که در راستای بازخرید مقدار سهامی انجام می گیرد که پیشتر از سوی برخی بانک ها خریداری شده است.

توشیبا که حالا سایه ای بیشتر از آن باقی نمانده چند ماهی می شود که تلاش دارد زیان های وارده به خاطر ورشکستگی زیرشاخه هسته ای خود در آمریکا را جبران نماید. در همین راستا نیز این شرکت تاسیسات موسوم به وستینگهاوس را به کمپانی دیگری فروخت و در نهایت قرارداد فروش ۱۸ میلیارد دلاری کسب و کار میکرو پردازنده هایش به Bain Capital را امضا کرد. بخش تلویزیون هایش را به هایسنس فروخت و واحد کسب و کارهای مصرفی اش را به گروه میدیا واگذار کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza
    mohammad reza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

    سلام ، در حال حاضر کدوم قسمت های توشیبا هنوز فعالیت میکنند و فروخته نشدن ؟!

مطالب پیشنهادی