ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ به کوک قول داد که افزایش تعرفه‌ واردات شامل آیفون نخواهد شد

به تازگی دونالد ترامپ به تیم کوک مدیر عامل اپل اطمینان خاطر داد افزایش تعرفه‌ واردات جدیدی که دولت آمریکا برای محصولات چینی تعیین کرده شامل حال آیفون‌ها نخواهد شد. ماه گذشته مدیر عامل اپل طی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به تازگی دونالد ترامپ به تیم کوک مدیر عامل اپل اطمینان خاطر داد افزایش تعرفه‌ واردات جدیدی که دولت آمریکا برای محصولات چینی تعیین کرده شامل حال آیفون‌ها نخواهد شد.

ماه گذشته مدیر عامل اپل طی ملاقاتی که با رییس جمهور داشت به او متذکر شد که تغییر سیاست‌ در حوزه‌ی تجارت با چین می‌تواند تاثیر منفی بسیار زیادی بر تعرفه‌های مالیاتی بگذارد. افزایش این تعرفه‌ها نیز قیمت تمام شده‌ی آیفون‌ها را برای مشتریان بالا خواهد برد چرا که گوشی‌های برند معروف آمریکایی در کشور چین ساخته می‌شوند.

پس از آن دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ارزش کالاهای‌ تکنولوژیک چینی که به آمریکا وارد می شوند، سالانه چیزی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار است.

به همین دلیل رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفت که دولتش از ماه آینده تعرفه ۲۵ درصدی برای این قبیل کالاها در نظر بگیرد.

این مسئله موجب می‌شود تعرفه واردات بیش از ۱۱۰۰ نوع محصول تغییر یابد. اکنون رییس جمهور آمریکا به محصولاتی نظیر تلفن همراه و تلویزیون اشاره کرد و اعلام نمود که افزایش تعرفه شامل اجناسی که توسط مصرف کنند‌گان آمریکایی خریداری می‌شود، نخواهد شد.

افزایش تعرفه‌ واردات

تصمیم رییس جمهوری آمریکا در مورد افزایش تعرفه‌ واردات از چین، آتش اختلاف میان واشینگتن و پکن را دوباره شعله ور کرده است چرا که چند وقت پیش و با اعلام تخفیف هایی از طرف دولت آمریکا برای ورود مجدد کمپانی بزرگ ZTE به بازار این کشور، تصور می شد که تنش ها در حال فرونشستن است.

گفتنی است که افزایش تعرفه‌ واردات ، در واقع عکس العمل آمریکا در برابر سیاست‌ها‌ی چین است. چند وقتی است که چین از کمپانی‌های خارجی درخواست کرده که اطلاعات محرمانه‌ی کسب و کارهای حوزه‌ی تکنولوژی، اختراعات و مالکیت فکری را به دولت این کشور تحویل دهند.

 

تماشا کنید:نگاهی به عملکرد Daisy، ربات جدید بازیافت کننده آیفون ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

    اصلا اپل چرا باید گوشی های خودش رو داخل چین تولید کنه که الان از افزایش تعرفه بترسه تیم کوک بره از ایلان ماسک یاد بگیره

    • noisymind
      noisymind | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

      یک سرچ کوچیکی بکنی متوجه تفاوت دستمزد کارگر آمریکایی با چینی میشی و متوجه میشی که چقدر رو قیمت تموم شده آیفون تاثیر داره. ضمن اینکه همین الانش هم آیفون تو این کشور شده یک کالای گرون و لوکس!!

      • peyman17
        peyman17 | ۱ تیر ۱۳۹۷

        @noisymind همه چی با کارگر ارزان چینی حل نمیشه اپل درواقع به نفع اقتصاد چین کار میکنه تا آمریکا قیمت بالای اپل بیشتر بخاطر طمع بالای سهام داران اپله

مطالب پیشنهادی