ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صرافی Bithumb
تکنولوژی

دستبرد میلیاردی هکرها به یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتال

در حالی که تنها یک هفته از هک ۴۰ میلیون دلاری صرافی کره ای Coinrail می گذرد، یک مرکز مبادله ارزهای مجازی دیگر نیز در این کشور مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته است. با افزایش چشمگیر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در حالی که تنها یک هفته از هک ۴۰ میلیون دلاری صرافی کره ای Coinrail می گذرد، یک مرکز مبادله ارزهای مجازی دیگر نیز در این کشور مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

با افزایش چشمگیر ارزش رمزپول ها مراکز مبادله این ارزها به یکی از اهداف محبوب هکرها تبدیل شده و در آخرین مورد مسئولان صرافی Bithumb مدعی از دست دادن ۳۱ میلیون دلار در یک حمله سایبری شده اند.

Bithumb یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای مجازی در دنیا به شمار رفته و در حالی که از نظر ارزش بیت کوین و اتریوم جزو ده مرکز بزرگ دنیا قرار دارد، بر حسب رمزپول جدید EOS در صدر جدول قرار می گیرد.

مسئولان این سایت در توییتی که به سرعت حذف شد از سرقت توکن هایی با ارزش حدود ۳۵ میلیارد وون، معادل ۳۱ میلیون دلار خبر داده اند. صرافی Bithumb جبران خسارت کاربران را تقبل کرده اما در حال حاضر به منظور بهبود سیستم کیف پول، ذخیره و تجارت ارزهای مجازی را به حالت تعلیق درآورده است.

این مرکز در روزهای گذشته از انتقال دارایی ها به کیف پول های سرد به منظور بروزرسانی دیتابیس و سیستم امنیتی خبر داده بود. هنوز مشخص نیست این بهینه سازی قبل از حمله شروع شده یا انتشار خبر آن توجه هکرها را به خود جلب کرده است.صرافی Bithumbعلی رغم ادعای مسئولان این سایت تردیدهای بسیاری پیرامون حمله به صرافی های ارز مجازی وجود دارد و بسیاری آن را صحنه سازی می پندارند. برای مثال در اوایل ماه جاری گزارشاتی در مورد مالیات ۳۰ میلیارد وونی Bithumb توسط دولت کره منتشر شده بود که همزمانی آن با حمله اخیر و نزدیک بودن این مبالغ به یکدیگر به تردیدها در مورد صحت حمله دامن می زند.

اگرچه صرافی Bithumb از توان کافی برای پوشش خسارت ها برخوردار است اما این مساله در مورد همه مراکز صدق نمی کند و بهتر است افراد فعال در حوزه ارزهای مجازی دارایی های خود را به جای سایت در کیف پول های شخصی (ولت) ذخیره کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی