ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک ماهواره
تکنولوژی

هکرهای چینی به کامپیوترهای کنترل کننده ماهواره ها در آمریکا و آسیا حمله کردند

در جریان یک هک پیچیده که از چین سرچشمه گرفته، به اپراتورهای ماهواره، پیمانکاران دفاعی و کمپانی های مخابراتی در ایالات متحده و جنوب شرق آسیا حمله شده است. [digipullqoute place="left"]احتمالاً اهداف استراق سمع نظامی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در جریان یک هک پیچیده که از چین سرچشمه گرفته، به اپراتورهای ماهواره، پیمانکاران دفاعی و کمپانی های مخابراتی در ایالات متحده و جنوب شرق آسیا حمله شده است.

احتمالاً اهداف استراق سمع نظامی و غیر نظامی در پشت پرده این هک بوده

این موضوع را کمپانی امنیتی سیمنتک اعلام کرده. این شرکت در گزارش خود اشاره کرده که به نظر می رسد این تلاش در راستای اهدافی جاسوسی ملی، از جمله استراق سمع در حوزه نظامی و نیز ارتباطات غیر نظامیان باشد.این گونه شنودها بسیار نادر بوده البته بی سابقه نیستند. همچنین محققان نمی توانند بگویند که چه داده هایی مورد دسترس قرار گرفته باشند (البته اگر اساساً هکرها به داده ای دسترسی یافته باشند).

موضوع دیگر در این بین آلوده کردن کامپیوترهایی بوده که امکان کنترل ماهواره ها را فراهم می کردند. به عبارتی هکرهای گروهی که توسط سیمنتک «Thrip» نامیده می شوند، می توانستند موقعیت ماهواره در حال چرخش در مدار  را تغییر دهند و ترافیک داده های رد و بدل شده را مختل کنند.

هک ماهواره

هکرها می توانستند موقعیت ماهواره در حال چرخش در مدار را تغییر دهند

به گفته «ویکرام تاکور» مدیر فنی سیمنتک اختلال در ماهواره ها می تواند به همان شدتی که برای تأسیسات نظامی اختلالی عظیم محسوب می شود، برای غیر نظامیان نیز اختلالی بزرگ به حساب آید. ارتباطات ماهواره ای در کنار نقشه و مکان یابی، برای گوشی های موبایل و اتصالات اینترنتی نیز حیاتی هستند.

اکنون سیمنتک اطلاعات فنی به دست آمده درباره این هک را با FBI و آژانس های دفاعی در آسیا و سایر کمپانی های امنیتی در میان گذاشته. به گفته تاکور، سیمنتک از ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی تا بهمن سال 96) سوء استفاده از ابزارهای نرم افزار معمول در سایت های مشتری را شناسایی کرده بود.

 

تماشا کنید: پلان؛ کنترل ماشین ها با فکر انسان در آینده نزدیک

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی