ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم اتوپایلوت تسلا خیابان را چگونه می‌بیند [تماشا کنید]

به تازگی ویدیویی در فصای مجازی منتشر شده و نشان می‌دهد که سیستم اتوپایلوت تسلا خیابان و اتوبان را به چه شکلی مشاهده می‌کند. این فیلم به طور دقیق نشان می‌دهد که سیستم اتوپایلوت تسلا که در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی ویدیویی در فصای مجازی منتشر شده و نشان می‌دهد که سیستم اتوپایلوت تسلا خیابان و اتوبان را به چه شکلی مشاهده می‌کند.

این فیلم به طور دقیق نشان می‌دهد که سیستم اتوپایلوت تسلا که در ماشین های الکتریکی این کمپانی تعبیه شده‌اند، توانایی تشخیص چه چیز‌هایی را دارند و در شناسایی چه مواردی ناتوانند.

کاربر یوتیوبی به نام greentheonly، با جمع آوری و استفاده از دیتای کلیدی بکار گرفته شده در سیستم اتوپایلوت موفق شده که ویدیویی کامل را تهیه کند.

همانطور که می‌دانید قابلیت اتوپایلوت تسلا با استفاده از دوربین‌ها، رادار و سنسور‌های دیگری که جلو، عقب و کناره‌های وسیله‌ی نقلیه تعبیه شده‌اند قادر است که تجربه‌ی ماشین های خودران را برای اتومبیل‌های تسلا به ارمغان آورد.

هوش مصنوعی بکار رفته در سیستم اوتوپایلوت تسلا با بررسی داده های بدست آمده توسط سنسور‌ها و دوربین اشاره شده می‌تواند نحوه عملکرد صحیح ماشین را تخمین زده و دستوراتی نظیر ایستادن، حرکت کردن، کم یا زیاد کردن سرعت و به چپ یا راست رفتن را مخابره کند.

در این ویدیو به دور موارد به خصوصی دایره کشیده شده است. هوش مصنوعی تسلا مجبور شده در لحظه این موارد را پردازش کرده و آنها را بشناسد تا بتواند تصمیم درستی در رانندگی بگیرد.

این موراد شامل ماشین‌های دیگر، لامپ‌های کنار خیابان، پیاده رو، صندوق‌های پست، علائم راهنمایی و رانندگی و دیگر خطرات احتمالی دیگر می‌شود.

رنگ دایره‌های کشیده شده به دور این موارد نیز در واقع وضعیت حرکتی آنها را به نمایش می‌گذارد. دایره‌های سبز رنگ در حال حرکت هستد، دایره‌های زرد نیز اشیائی  متحرکی هستند که در نقطه‌ای متوقف شده‌اند.

اجسام ساکن نیز با رنگ نارنجی مشخص شده اند اما مواردی که سیستم اتوپایلوت نتوانسته ماهیتشان را تخمین زند به رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

علاوه بر این اندازه‌ی دایره‌های اشاره شده، فاصله‌ اشیا با ماشین را نشان می‌دهد و می‌تواند به هوش مصنوعی کمک کند که زمان مناسب برای عکس العمل خود را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی