ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

درآمد 100 میلیون دلاری فورتنایت روی iOS، پابجی موبایل را مجبور به کپی برداری کرد

فورتنایت موبایل در ماه اولیه انتشار خود توانست 25 میلیون دلار درآمدزایی کند و بعد از 45 روز هم فروشش را به 50 میلیون دلار رساند. حالا با توجه به داده‌های وب‌سایت آماری «سنسور تاور» ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

فورتنایت موبایل در ماه اولیه انتشار خود توانست 25 میلیون دلار درآمدزایی کند و بعد از 45 روز هم فروشش را به 50 میلیون دلار رساند. حالا با توجه به داده‌های وب‌سایت آماری «سنسور تاور» (Sensor Tower) بازی در 90 روز توانسته به درآمد 100 میلیون دلاری برسد و فاصله‌اش را با پابجی موبایل بیشتر کند.

جالب اینجاست تمام این موفقیت‌ها در حالی به دست آمده‌اند که بازی فعلا تنها برای iOS منتشر شده و براساس گفته اپیک گیمز تا پایان تابستان امسال فورتنایت روی دیوایس‌های اندرویدی هم به انتشار خواهد رسید. برای مقایسه بد نیست بدانید که نسبت به دیگر عنوان پرفروش سبک بتل رویال یعنی Knives Out، فورتنایت موبایل در مدت زمان مشابه 335 درصد بیشتر فروخته است.

فروش Fortnite

البته بازی با وجود فروش بالایش، همچنان نتوانسته رکورد فروش سه ماهه نسخه iOS کلش رویال را بشکند که این مسئله را می‌توانیم به عدم عرضه فورتنایت موبایل در کشور چین ربط دهیم. نسخه iOS فورتنایت همچنان در منطقه چین انتشار نیافته و با توجه به محبوبیت زیاد موبایل گیمینگ در شرق آسیا، اگر این اتفاق می‌افتاد ممکن بود فورتنایت موبایل به فروش خیلی بیشتری دست پیدا کند.

علت اینکه پابجی موبایل در آمار بالا جایگاهی ندارد این است که سنسور تاور از 60 روز پیش فروش بازی را زیر نظر گرفته و در این مدت هم پورت گوشی پابجی نتوانسته به درآمد 100 میلیون دلاری برسد. تخمین‌های سنسور تاور نشان می‌دهند که در این دو ماه نسخه iOS پابجی موبایل تنها 5.2 میلیون دلار فروخته است؛ بیش از 10 برابر کمتر از فورتنایت در مدت زمان مشابه.

فروش Fortnite
روزهایی که طول کشید بازی‌ها به درآمد 100 میلیون دلاری برسند.

البته تنسنت، ناشر پابجی موبایل، از این فاصله درآمدی زیاد دو بازی آگاه بوده و به همین خاطر تصمیم گرفته تا از سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای فورتنایت الهام بگیرد؛ در فورتنایت هر سه ماه یک بار فصل جدیدی از بازی آغاز می‌شود. هر فصل هم جدا از امکانات مختلفش، لباس و آیتم‌های ظاهری جدیدی به بازی اضافه می‌کند.

نکته اینجاست اپیک گیمز قابلیتی را فراهم کرده تا بازیکن‌ها تنها با پرداخت 9.99 دلار بتوانند به لباس‌ها و تجهیزات ظاهری خاصی که در طول بازی نمی‌توان به دست آورد دسترسی پیدا کنند. پابجی نیز به تازگی دقیقا چنین سیستمی را با نام Event Pass پیاده نموده است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای شبیه به فورتنایت روی اندروید داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم Creative Destruction را از دست ندهید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرشاد حسین پور
    فرشاد حسین پور | ۴ تیر ۱۳۹۷

    کجان کسایی که میگن فورتنایت کپی زده از رو پابجی.بیرون دادن بازی که قبلا از اون سبک بازی داشتیم کپی اصلا به حساب نمیاد و این تو همه جایه دنیا عادیه که وقتی کسی یه کسب و کار(در اینجا بازی) درس کرده که خیلی موفقه و سرصدا به پا کرده بقیه هم میان همون کارو با چندتا ویژگی جدید و برطرف کردن نقاط ظعف انجام میدن. ولی تقلید از روی ریز جزئیات بازی میتونه کپی به حساب بیاد. البته من اصلا با این موضوه مشکلی ندارم شرکتا میتونن برای بهتر شدن تلاش کنن ولی به نظرم این کار برای پابجی خیلی جواب نمیده بهتر بود مثله فورتنایت قابلیت کراس پلی یا مولتی پلتفرم رو میاورد به بازی. اینو فقط به خاطر این مطرح کردم که خیلیا اپیک رو به یه کپی پیس کننده متهم میکردن و حالا...

    • milad
      milad | ۵ تیر ۱۳۹۷

      فورتنایت کپی زده از پابجی

  • احد وصال
    احد وصال | ۴ تیر ۱۳۹۷

    خداییش مردم درگیر چه بازی هایی هستند ..براشون پول هم خرج می کنند
    این بازی ها در برابر بازی هایی مثل وکتور و التو هیچند ..بازی هایی که نیازی نیست براشون پول خرج کنی و جذابیتشون خیلی خیلی خیلی بالاتره

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۴ تیر ۱۳۹۷

    روش کاسبی کردن رو کپی زده... فورنایت که کلا سبک بازی رو کپی زده...

مطالب پیشنهادی