ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین نمایش‌های E3 2018 از نگاه تحریریه دیجیاتو [بخش دوم]

به سال‌های پایانی یک نسل از کنسول‌ها که نزدیک می‌شویم، ساختار تغییر یافته نمایشگاه E3 هم قابل لمس می‌شود. خیز شرکت‌های بازی‌سازی برای تصاحب جایگاه اول صف ورود به نسل جدید و اعلام آمادگی شرکت‌های ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

به سال‌های پایانی یک نسل از کنسول‌ها که نزدیک می‌شویم، ساختار تغییر یافته نمایشگاه E3 هم قابل لمس می‌شود. خیز شرکت‌های بازی‌سازی برای تصاحب جایگاه اول صف ورود به نسل جدید و اعلام آمادگی شرکت‌های صاحب کنسول برای ارائه بهترین‌ها به مخاطبینشان چه در نسل کنونی و چه نسل بعد از آن دسته نشانه‌های واضحی است که سوسوی آن را امسال شاهد بودیم.

مایکروسافت بی پرده از ایکس باکس بعدی سخن گفت، سونی آمادگی‌اش را برای عرضه سری آخر انحصاری‌های پلی استیشن ۴ اعلام کرد و بتسدا هم تلویحا دو بازی نسل نهمی را نمایش داد. عجیب اینکه یوبی‌سافت برخلاف سال‌های گذشته هیچ بازی جدیدی معرفی نکرد و باقی شرکت‌ها هم قمار بزرگی در این شرایط نداشتند.

با این وجود نمایشگاه E3 امسال چکیده‌ای از تلاش بازی‌سازها طی چند سال اخیر بود و نمایی کامل از نسل هشتم در غایی‌ترین حالت ممکن را داشت. هوش مصنوعی، انیمیشن‌ها، گیم‌پلی و هر المان فنی دیگری حالا در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال‌های نه چندان دور پایانی نسل هفتم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در لیست پیش‌رو به معرفی ۳۰ نمایشی که این برتری را به وضوح نمایش می‌دهند پرداخته‌ایم.

15. Skull and Bones

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Ubisoft
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: سال 2019

Skull & Bones از آن بازی هایی است که هویتش را به اثر دیگری مدیون است. پس از بازخورد خوب بازیکنان نسبت به مکانیزم نبردهای دریایی که در نسخه های ۳ و ۴ سری اسیسنز کرید معرفی شده بودند، شرکت یوبی سافت تصمیم گرفت که یک عنوان کامل بر اساس این مکانیزم بنا کند. از حاصل این تصمیم در E3 سال قبل تحت عنوان بازی ای به نام Skull & Bones رونمایی شد و امسال شاهد دومین حضور این بازی در نمایشگاه سالانه E3 بودیم.

اسکال اند بونز دقیقا همان چیزی است که باید باشد. عنوانی مبتنی بر همان مکانیزم های کشتی رانی و نبردهای دریایی که در Assassin's Creed IV: Black Flag شاهدشان بودیم. یوبیسافت بیشتر روی هسته و اساس این مکانیزم ها کار کرده، آن ها را توسعه داده و با اضافه کردن بخش چند نفره و خط داستانی جدید، اسکال اند بونز را پدید آورده.

مانور تریلر امسال اسکال اند بونز روی مُد جدیدی تحت عنوان Hunting Grounds بود. این مد که ترکیبی از PvP و PvE است، بازیکنان را به هدف غارت کردن کشتی های تجاری در اقیانوس هند رها می کند. هر بازیکنی به تنهایی و یا به عنوان عضوی از یک گردان از دزدان دریایی وظیفه دارد کشتی های تجاری را غارت کند و پیش از این که توسط شکارچیان دزدان دریایی اسیر شود، با گنج خود از مهلکه بگریزد.

بازیکنان در این مد یا می توانند مستقیم به سراغ کشتی های تجاری بروند و یا به نبرد با دیگر بازیکنان بپردازند و در کار آن ها سنگ بیاندازند. حتی بازیکنان می توانند با هم متحد شده و همکاری کنند، هر چند در ادامه امکان خیانت کردن یکی از طرفین هم وجود دارد. شرایط هر بار در Hunting Grounds متفاوت است. شرایط جوی متفاوت، جنگ های دریایی بین کشتی های کنترل شده توسط هوش مصنوعی، تعداد کشتی های شکارچی دزدان دریایی و حق انتخابی که بازیکنان در نحوه انجام ماموریت شان دارند، باعث می شود هر بار بازی در این مد منحصر بفرد و خاص باشد.

اسکال اند بونز هر چند که مشابه یک انشعاب از سری اسایسنز کرید به نظر می رسد، اما به نوبه خود بازی پرمحتوا و استخوان داری است و امید می رود که یوبیسافت در پیاده سازی ایده هایش موفق شود و اسکول اند بونز عنوان موفقی از آب درآید.

14. Rage 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: id Software ،Avalanche Studios
  • ناشر: Bethesda Softworks
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز
  • تاریخ انتشار: بهار ۱۳۹۸

گیم‌اسپات درباره‌ی بازی Rage خیلی مختصر و مفید گفته: «گرفتار شده در مشکلات تکنیکی». در زمان انتشار بازی Rage هر گیمری در تجربه این بازی به وضوح با این مشکلات فنی دست و پنجه نرم می‌کرد. از تخریب‌پذیری از مُد افتاده تا دیر بارگذاری شدن بافت‌ها و حتی پالیگان کاراکترها، همه و همه در کنار یک قصه‌ی بی‌خود و مسخره جمع شده بودند تا Rage به مرحله انتشار نهایی خودش برسد!

از آنجایی که ۳۰ سال از آخرین حوادث نسخه پیشین گذشته، تجهیزات بازی پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد و کاراکتر بازی هم این طور که مشخص شده، قرار است اغلب اوقات یک تنه جلوی جهش یافته‌ها ایستادگی کند. بر همین اساس شاهد صحنه‌های بسیار شلوغ طی نبرد هستیم. شاید نبردهای بسیار شلوغ، عامل خوشحال کننده‌ای برای طرفداران باشد. منتها نگرانی اصلی در افت فریمی باید تعریف کرد که شاید در زمان انتشار محصول نهایی، انتظارمان را می‌کشد!

13. Dying Light 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Techland
  • ناشر: Techland
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز
  • تاریخ انتشار: نامشخص

تب و تاب بازی‌های آخرالزمانی در چند سال گذشته به شدت بالا گرفته بود و تک‌لند هم تلاش کرد تا با معرفی بازی Dying Light شانسش را امتحان کند. قصه‌ی کم رمق این بازی توانست بستری مناسب برای تجربه‌ گیم‌‌پلی این بازی مهیا کرده و کسی فکرش را هم نمی‌کرد آمیزه‌ای از پارکور و گان‌پلی می‌تواند در یک بازی با تِم «زامبی» جذابیت زیادی داشته باشد.

به نظر می‌رسد گیم‌پلی نسخه دوم تقریبا به مکانیک نسخه‌ی پیشین شباهت دارد ولی این بار به خاطر قحطی آب و مسائلی از این دست، فرقه‌های مختلفی در دنیای بازی شکل گرفته و شما به عنوان قهرمان قصه باید در بین این جماعت، اوضاع نا به سامان را رسیدگی کنید. ظاهرا در بازی Dying Light 2 حق انتخاب‌های بیشتری داریم و تصمیم‌های ما روی دنیای بازی اثرگذار خواهد بود.

بهبود جلوه‌های بصری و گرافیکی نسخه دوم نیز از دیگر دلایلی است که چرا باید به این بازی امیدوار باشیم. البته تک‌لند به زیرکی در نمایش کشیدن دنیای بازی در تاریکی طفره رفت. از آنجایی که پرسه زدن در تاریکی مطلق در بازی اول به شدت هیجان‌انگیز بود، باید همچنان منتظر تریلرهای جدید از این بازی بمانیم.

امیدواریم طراح‌های تک‌لند، با درگیر نساختن بیش از حد خودشان با مکانیک‌های جدید، المان وحشت را در تجربه این بازی کم رنگ نساخته باشند. هر چه باشد Dying Light قرار است نام یک بازی ترسناک را یدک بکشد، نه یک عنوان ماجراجویی که با انتخاب‌های متعدد، پایان‌های مختلف را بر دنیا و سرنوشت قهرمان بازی رقم بزند.

12. Ghost of Tsushima

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Sucker Punch
  • ناشر: Sony
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: نامشخص

پیش از معرفی رسمی بازی Ghost of Tsushima کسی فکرش را نمی‌کرد استودیوی ساکر پانچ از دنیای نئونی و تاریک بازی Infamous با چرخش صد و هشتاد درجه‌ای، به خاور دور سفر کند. در بازی Ghost of Tsushima به دنیای ژاپن در قرن سیزدهم سفر کردیم. زمانی که امپراطوری مغول به مرزهای ژاپن تجاوز و سامورایی‌ها را قتل عام کرد. در تریلر این بازی جین ساکای، قهرمان این بازی را می‌بینیم که راه و رسم یک سامورایی خوب و متعهد را زیر پا گذاشته و با فنون مخفی‌کاری مثل یک نینجا رفتار می‌کند.

ساختار داستان و شخصیت‌پردازی جین ساکای، قهرمان این قصه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی از رفتارهایش در تریلر متوجه می‌شویم شاید وی شخصیت کاملا مثبتی نداشته و در موقعیت‌های خاص، عملکردی متفاوت با یک سامورایی اصیل از خود نشان دهد.

گرافیک چشم‌نواز بازی، در کنار موسیقی که در تریلر نواخته می‌شود، به اتمسفر و فضاسازی هر چه بیشتر ژاپن کمک اساسی می‌کند. ساکر پانچ، در چند نمای متفاوت و بسیار زیبا، عظمت جلوه‌های بصری بازی را به رخ همه کشیده و بی‌صبرانه منتظریم در نقش یک سامورایی در ژاپن قدم بزنیم.

از طرفی دیگر با تماشای دوئل جین ساکای در انتهای نمایش، باید شاهد صحنه‌های حماسی منحصر به فردی در طول بازی باشیم. Ghost of Tsushima این پتانسیل را دارد تا در کنار سایر بزرگان، به عنوان یک بازی ماندگار در این نسل تبدیل شود. اصلا مگر کسی بدش می‌آید زندگی یک سامورایی را تجربه کند؟ آن هم یک زندگی خشن و صد البته خونین که در کنفرانس سونی، مقدار کمی از این خشونت و اتمسفر سنگین بازی به مخاطب نشان داده شد. ساکر پانچ کار سختی در پیش داشته و با در نظر گرفتن کارنامه‌ این استودیو، بازی Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی برای هواداران خواهد بود.

11. Assassin's Creed Odyssey

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Ubosoft Quebec
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: 13 مهر 1397

قبل از حضور رسمی نسخه جدید مجموعه بازی های اسسینز کرید در نمایشگاه E3 2018، اطلاعات و تصاویری جزئی از ادیسه به بیرون درز کرده بود، تا جایی که یوبی سافت مجبور شد چند روز قبل از آغاز نمایشگاه، رسماً آن را معرفی کند و نمایش اصلی را برای E3 نگه دارد. خوشبختانه حالا در مرحله ای قرار داریم که اولاً اطلاعات مناسب و کافی از دستاورد جدید کبکی ها داریم و دوماً 20 دقیقه از گیم پلی ادیسه را اخیرا مشاهده کرده ایم.

اسسینز کرید ادیسه 431 سال قبل از میلاد مسیح را روایت می کند، یعنی حدودا 4 قرن پیش از ماجراهای Origins؛ تم اصلی بازی پیرامون تاریخ افسانه ای جنگ های پلوپونز میان دو گروه یونانی ساکن اسپارت و آتن قرار دارد که طی آن آتنی ها شکستی سخت را متحمل شدند و دنباله های آن منجر به قدرت گرفتن اقوام مرکزی اروپا و همینطور سلطه ایران بر آسیای صغیر گردید.

در ادیسه که یوبی سافت وعده داده کاملاً حال و هوایی یونانی داشته باشد، بازیکن می تواند کنترل یکی از دو کاراکتر قابل بازی مرد و زن به نام های الکسیوس و کاساندرا را بر عهده بگیرد که هر کدام مهارت های منحصر به فردی را ارائه می نمایند، هرچند ارتباطاتی مشابه در جریان بازی برای هر دو شخصیت رخ خواهد داد و محوریت داستان تقریباً یکسان است. آنچه در گیم پلی بازی دیده شد حکایت از مکانیزم های مبارزه ای ارتقا یافته همان نسخه قبلی دارد که با چند سیستم جدید همراه شده است. گفتنی است تاریخ دقیق عرضه ادیسه در E3 2018 مشخص شد و برای تجربه آن می بایست تا سیزدهم مهر ماه صبر کنیم.

10. Fallout 76

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • ناشر: Bethesda Softworks
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی
  • تاریخ انتشار: 23 آبان 1397

تاد هاوارد کارگردان خوش ذوق استودیو بتسدا که این روزها حسابی سرش شلوغ است، بازی جدید دیگری را هم در کنار استارفیلد و الدر اسکرولز 6 به نمایشگاه E3 2018 آورد. نسخه جدید عنوان محبوب فال آوت که عدد دور از انتظار 76 را در کنار نامش می بیند، در واقع یک Prequel برای مجموعه خواهد بود و البته یک بازی کاملاً مولتی پلیر آنلاین است.

طبق ادعای سازندگان محیط جهان-باز فال آوت 76 حدود چهار برابر نسخه چهارم وسعت دارد و طراحی آن از غرب ویرجینیا الگوبرداری شده و حتی برخی از سازه های مشهور آنجا نیز به طور دقیق شبیه سازی گردیده است؛ ماجرای بازی به سال 2102، حدود 25 سال بعد از جنگ هسته ای روایت شده بر می گردد که در محیط آن هیچ کاراکتر هوش مصنوعی یا همان NPC وجود ندارد و تمام اشخاص حاضر در آن سایر بازیکنان خواهند بود که به شکل دوستانه یا غیردوستانه با بازیکن تعامل خواهند داشت.

از طرفی می توانید ماجرا را به تنهایی یا با همراهی حداکثر سه نفر دیگر دنبال کنید و مدت کوتاهی بعد از انتشار سرورهای اختصاصی نیز به آنها تعلق خواهد گرفت تا از تقابل های غیردوستانه ناخواسته جلوگیری شود. گفتنی است فال آوت 76 در میان هجمه بازی های درجه یک پاییز امسال، بیست و سوم آبان ها منتشر خواهد شد تا در این وضعیت اسف بار قیمت بازی ها، بیش از پیش نگران جیبمان باشیم.

9. Resident Evil 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی
  • تاریخ انتشار: ۵ بهمن

چند سالی بود که کپکام قول بازسازی رزیدنت اویل ۲ را داده بود. اما در این چند سال اخیر، خبر خاصی از بازی بیرون نمی‌آمد و نمی‌توانستیم بفهمیم که ژاپنی‌ها دارند روی چه چیزی کار می‌کنند. با این حال بالاخره مقدمات انتشار بازی در E3 فراهم شد و کپکام با معرفی کامل رزیدنت اویل ۲ به ما نشان داد که طی این مدت داشته روی چه چیزی کار می‌کرده.

تریلری که از بازی روی پرده رفت یک نکته مثبت بزرگ داشت. خوشبختانه قرار نیست با یک رزیدنت اویل ۶ دیگر طرف باشیم و می‌توان گفت که بازسازی رزیدنت اویل ۲ دقیقا همان چیزی شده که باید می‌شد. بازی پر است از المان‌های نوستالژیکی که بسیاری از ما با آن‌ها بزرگ شدیم. زامبی‌ها، اتاق‌های سیو، جعبه‌های مهمات و هر چیز دیگری که مجموعه رزیدنت اویل را با آن‌ها می‌شناختیم همگی در نمایش‌های بازی به وضوح دیده می‌شدند و باید از کپکام متشکر بود که رویه سابقش را فراموش کرد و پس از رزیدنت اویل ۷ راهی را در پیش گرفت که می‌توان از موفقیت آن مطمئن بود.

8. The Division 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Massive Entertainment
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی
  • تاریخ انتشار: 24 اسفند 1397

دو سال پیش کمپانی یوبی سافت قول داد دست از انتشار سالیانه عناوینش که کم‌کم رنگ و رویی خاکستری و تکراری پیدا کرده بودند بردارد و برای تولید محتوایی بهتر و ارائه تجربه ای کامل تر تلاش زیادی کند. همین اتفاق هم افتاد و فاصله بیشتری بین معرفی و انتشار بازی هایی مثل اساسینز کرید و دیویژن ایجاد شده، اما همچنان نمی توان به طور حتم گفت که یوبیسافت به وعده اش عمل کرده است.

نسخه اول دیویژن آنطور که باید و شاید بی نقص نبود و از طرفی شخصیتی که یوبیسافت برای خودش ساخته به طور کاملا مشهود در آن لمس می شد؛ اما به نظر می رسد قسمت دوم این عنوان تازه نفس در حالی بعد از 3 سال در ماه مارس 2019 عرضه می شود که دنباله ای به مراتب کامل تر و جذاب تر خواهد بود. هرچند آنچه در E3 2018 دیدیم ماهیتی مشابه و با محوریت لوت باکس و پیشرفت شخصی سربازان گروه دیویژن و در اختیار گرفتن مناطق کنترلی مختلف تا پایان ماجرا است. اما مجموعا شاهد گیم پلی روان تر و فضایی هیجان انگیزتر از قبل هستیم که محتوای به مراتب گسترده تری را ارائه می نماید. خصوصاً موقعی که خبردار می شویم تمام محتوای حاضر در دیویژن 2 کاملاً رایگان خواهد بود.

7. Devil May Cry 5

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی
  • تاریخ انتشار: اوایل بهار 1398

گاهی اوقات جذاب ترین تجربیات دوران کودکی و نوجوانی زمانی ادامه می یابند که شاید پای به سنین جوانی یا حتی بزرگسالی گذاشته باشیم؛ حکایت این ماجرا را می توان در اکران نسخه دوم انیمیشن The Incredibles بعد از 14 سال، و حالا هم عرضه دویل می کرای جدید بعد از 11 سال به خوبی لمس کرد.

در یکی از نمایش های خوب کنفرانس مایکروسافت در E3 2018، نسخه پنجم DmC با تریلری پرسروصدا و هیجان انگیز بعد از مدت ها انتظار رونمایی شد؛ این بازی دنباله ای مستقیم برای قسمت قبلی است که در سال 2008 منتشر شد و توانست به یکی از موفق ترین عناوین کمپانی کپکام تبدیل شود.

هر دو کاراکتر محبوب این سری یعنی نرو و دانته که حالا کلی هم بزرگتر به نظر می رسند در دویل می کرای 5 به نبرد با شیاطین می پردازند و شمشیرهای غول پیکر و دست مکانیکی عجیب و غریبی به آنها در این مسیر کمک می کنند. با وجود اینکه تریلر این بازی جذابیت منحصر به فردی داشت، متاسفانه انتشار اطلاعات مفیدتر به ماه های آینده موکول شده است. فعلا در همین حد بدانید که دویل می کرای 5، روزی از روزهای بهار سال آینده برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.

6. Spider-Man

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Insomniac Games
  • ناشر: Sony
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

هواداران پر و پا قرص مارول، پیش از تماشای تریلر بازی Spider-Man فرضیه‌های مختلفی نسبت به قصه و کاراکترهای بازی داشتند. به شدت منتظر معرفی عنوانی متفاوت نسبت به سری فیلم‌های جدید مرد عنکبوتی بودیم ولی اینسومنیاک گیمز ثابت کرد دنیای گیم و سینما هنوز هم می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. در کنفرانس E3 امسال، سونی هشت دقیقه از تریلر بازی Spider-Man را به تصویر کشید و باعث شد تمام حضار، به خصوص طرفداران مارول به وجد بیایند.

ورود مرد عنکبوتی به داخل زندان و شورش مجرمین در همان اولین دقایق تریلر، ناخودآگاه یادآور سناریوی نام‌آشنای بازی Batman: Arkham Asylum بود. اگر قصه‌ی بازی مرد عنکبوتی به این روال باشد، تقریبا اکثر گیمرها این بازی را با تیمارستان آرخام، ساخته‌ی راک‌استدی مقایسه خواهند کرد و شاید این مسئله تا حد قابل توجهی به شهرت و محبوبیت این بازی لطمه وارد کند.

پایان جذاب و بحث برانگیز تریلر نیز هواداران را به این سوال وا داشت که پیتر پارکر در واپسین لحظات، چشمش به کدام دشمن دیرینه‌اش افتاد؟ شاید نورمن آزبورن یا ویلیام فیسک (مشهور به کینگ پین)؟ دنیای مجازی پر شده از بحث‌هایی که بر سر این موضوع اختلاف نظر دارند و خوشبختانه تا تجربه‌ی بازی و اطلاعات دقیق، چند ماهی بیشتر باقی نمانده و شما خیلی راحت می‌توانید از خیر بحث و جدل با دیگران بگذرید!

5. Sekiro: Shadows Die Twice

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: FromSoftware
  • ناشر: Activision
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: سال 2019

Sekiro: Shadows Die Twice را می‌توان به جرات یکی از بزرگترین سورپرایزهای E3 امسال معرفی کرد. حتی می‌توان اثر جدید فرام سافتور را برگ برنده مایکروسافت نامید. سازنده بازی‌ بزرگی چون بلادبورن امسال به طرز عجیبی به سونی پشت کرد و به جای اینکه نمایش بازی جدیدش را به دست آن‌ها بسپارد، مجوز انجام این کار را به مایکروسافت فروخت تا در این E3 ردموندی‌ها هم بتوانند در برابر رقیب دیرینه‌شان چیزی برای عرضه داشته باشند.

اما جدای از همه این بحث‌ها نمایش Sekiro: Shadows Die Twice از هر نظر عالی بود. برای نمایش Sekiro: Shadows Die Twice، فرام سافتور تریلری کارگردانی شده تدوین کرده بود تا تمام المان‌های خاص بازی با ضرب‌آهنگی سریع و گاه کند به نمایش درآیند. تریلر بازی همه چیز داشت؛ از کانسپت عالی و موزیکی به شدت خوب گرفته تا گیم‌پلی‌ای خیره کننده که با کلی چاشنی مختلف ترکیب شده بود تا اکشن سخت بازی به روان‌ترین شکل ممکن به چشم آید.

همه این‌ها نوید ‌می‌دهند که Sekiro: Shadows Die Twice هم همانند باقی آثار فرام سافتور یک شاهکار تمام عیار خواهد بود. شاهکاری که البته هنوز هیچ تاریخ انتشاری نگرفته و احتمالا برای تجربه آن باید کلی انتظار بکشیم.

4. Beyond Good and Evil 2

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: Ubisoft
  • ناشر: Ubisoft
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

یکی از عناوینی که چندین سال است چشم به انتظارش هستیم، ادامه Beyond Good and Evil است. خبر خوب این بود که یوبی سافت سال پیش با پخش تریلری تایید کرد که روند توسعه این بازی با جدیت در حال پیگیری است و خبر بهتر این است که امسال تریلر حیرت انگیز و نفس گیری از این بازی در کنفرانس این شرکت فرانسوی پخش شد.

تریلر سینماتیک بیاند گود اند اویل ۲ گرچه اطلاعات چندانی درباره داستان و گیم پلی این بازی به ما ارایه نمی دهد، اما شامل چندین چهره آشنا که در نسخه قبلی حضور داشتند می شود و مطرح ترین این چهره ها کسی نبود جز جید، شخصیت اصلی نسخه قبل که به طرز شوکه کننده ای، حداقل در این تریلر، مانند یک شخصیت منفی به تصویر کشیده شده بود.

کارگردانی تریلر سینماتیک فوق العاده بود که البته با توجه به سابقه یوبیسافت، این مورد چندان هم دور از انتظار به نظر نمی آمد. بخش های بسیار کوتاهی از گیم پلی بازی هم برای حاضرین پخش شد که نشان می داد هنوز تا انتشار بازی راه زیادی باقی مانده. با این حال همین گیم پلی مختصر هم نوید از یک بازی جالب و هیجان انگیز را می داد.

هنوز تاریخ عرضه بازی مشخص نشده، اما یوبی سافت قول داده که طبق یک برنامه مشخص، بازیکنان را در جریان روند توسعه بازی قرار دهد و تا حد ممکن آن ها را در ساخت بازی دخیل کند.

3. Metro Exodus

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: 4A Games
  • ناشر: Deep Silver
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • تاریخ انتشار: 3 اسفند 1397

با اینکه سومین نسخه مترو دقیقاً یک سال پیش در رویداد E3 مایکروسافت معرفی شد، نمایش گیم پلی و جزئیات بیشتری از این بازی، یکی از اتفاقات خوب و مسرت بخش E3 2018 بود. اگزودس در سال 2036، درست دو سال بعد از ماجراهای لست لایت و قسمت پایانی که ردمپشن نام داشت دنبال می شود. اما خوشبختانه فضای بازی تا حدودی رنگ و روی بازتری به خودش گرفته؛ قهرمان داستان های دیمیتری گلوخوفسکی یعنی آرتیوم برای سفر به شرق شوروی سر از تونل ها و خطوط مترو بیرون آورده و با کمک یک قطار و همسرش آنا که به عبارتی بهترین اسنایپر دوران محسوب می شود، تجربه ای (تقریبا) جهان-باز در اختیار بازیکن قرار می دهد.

مثل گذشته برای بقا در دنیای ویران شوروی باید سیاس و جنگجو بود؛ موجودات جهش یافته و وحشتناک همچنان به قوت خود باقی هستند و از طرفی بازیکن باید تا جایی که می تواند کلاهش را سفت بچسبد تا به دست راهزنان و گروهک های دیگر نیافتد. مونتاژ و شخصی سازی اسلحه های متنوع از اصلی ترین المان های اگزودس خواهد بود و هر کدام از محیطهای سندباکس آن بیش از صد برابر نسخه قبلی وسعت دارند. متروی جدید بعد از تاخیری که ماه گذشته اعلام شد، در تاریخ 3 اسفند برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه می شود.

2. Cyberpunk 2077

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: CD Projekt
  • ناشر:CD Projekt
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

E3 امسال از آن رویدادهایی بود که کلی انتظار در آن به پایان رسید. The Last of Us Part 2 یک نمایش موفق داشت، از بازسازی رزیدنت اویل ۲ پرده برداشته شد و بالاخره توانستیم در کنفرانس مایکروسافت با حال و هوای Cyberpunk 2077 بیشتر آشنا شویم.

Cyberpunk 2077 از آن دست بازی‌هایی بود که پس از موفقیت‌های بی پایان The Witcher 3 بیش از پیش برایش انتظار می‌کشیدیم. اما بالاخره در E3 امسال این انتظار طولانی به پایان رسید و فرصتی شد که به جهان بزرگ، آشفته و عجیب و غریب سایبرپانکی بازی نگاه دقیقی بیندازیم.

دنیای Cyberpunk 2077 غنی و بزرگ بود و سی‌دی پراجکت چیزی به ما نشان داد که پیش از آن، حتی نمی‌توانستیم تصورش را هم بکنیم. جهان Cyberpunk 2077، دنیای با شکوه و مجللی بود که ابرانسان‌های آینده آن را اداره می‌کنند و حالا زندگی رباتیک و پیشرفته جزئی از آن به حساب می‌آید.

اما سی‌دی پراجکت در کنار این نمایش سینماتیک خارق‌العاده، سورپرایز‌های اصلی‌اش را برای خبرنگاران در پشت درهای بسته نگه داشت. سورپرایزهایی که گویا همه خبرنگاران حاضر در آن رویداد را واقعا شوکه کرده بود و باعث شد اخباری به بیرون درز کند که با خواندن آن‌ها انتظار برای تجربه بازی بیش از پیش سخت می‌شود.

1. The Last of Us Part II

بهترین بازی های E3 2018

  • سازنده: ناتی داگ
  • ناشر: Sony
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: نامعلوم

کنفرانس سونی با صدای کلیک خاموش شدن چراغ‌ها شروع شد. کلیکی دوباره تکرار شد و با روشن شدن چراغ‌ها، انقلاب بزرگی را شاهد بودیم که مسلما از دل آن تقلیدهای بسیاری بیرون می‌آیند. تریلر گیم‌پلی The Last of Us Part 2 نه فقط از حیث جلوه‌های بصری، بلکه از نظر گیم‌پلی هم شاهکار بی‌چون و چرایی بود که هیچ المان نخ نما شده‌ای را نمی‌شد در آن دید.

بازی اگر همین طور که نمایش داده شد عرضه شود، از آن دست آثاری خواهد بود که واقعا باید در مدح آن سر فرود آورد و نام نیل دراکمن را در لیست بزرگان تاریخ بازی‌سازی قرار داد. نمایش The Last of Us Part 2 در یک کلام،‌ پخته، شوکه کنند، متفاوت و خلاقانه بود و جدای از آن همه سوالی که پاسخ می‌داد، کلی سوال مختلف هم مطرح کرد که مطمئنا تا بازی به دستمان نرسد پاسخی برایشان پیدا نمی‌کنیم.

نیل دراکمن با The Last of Us Part 2 به ما نشان داد که می‌شود یک بازی عالی را حتی عالی‌تر هم کرد. کاری که این روزها خیلی از بازی‌سازان قادر به انجامش نیستند و حتی نمی‌توانند ذره‌ای پای خود را فراتر از محدوده‌هایی که برایشان تعریف شده بگذارند.

برای همین هم هست که می‌گوییم The Last of Us Part 2 یک بازی انقلابی است. انقلابی از این نظر که توسعه‌دهندگانش هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرند و مدام سعی دارند با سورپرایزهای تازه ما را شگفت زده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sobhan da
    sobhan da | ۷ تیر ۱۳۹۷

    جای Splinter cell امسال واقعا خالی بود...

  • kevin
    kevin | ۷ تیر ۱۳۹۷

    اگه بجای عکسا تریلرای معرفی رو قرار میدادین خیلی جذاب تر بود

  • Gimli
    Gimli | ۷ تیر ۱۳۹۷

    فقط TLOU2

مطالب پیشنهادی