ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزنیاک بلاکچین را با حباب دات کام مقایسه می کند

استیو وزنیاک نسبت به حباب فناوری بلاکچین و اغراق شرکت ها درباره پتانسیل های آن هشدار داده است. وزنیاک، مهندسی که اپل را همراه با استیو جابز در سال ۱۹۷۶ تاسیس کرد، طی کنفرانس فناوری NEX ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

استیو وزنیاک نسبت به حباب فناوری بلاکچین و اغراق شرکت ها درباره پتانسیل های آن هشدار داده است.

وزنیاک، مهندسی که اپل را همراه با استیو جابز در سال ۱۹۷۶ تاسیس کرد، طی کنفرانس فناوری NEX نیویورک با تاکید بر پتانسیل های بالقوه فناوری بلاکچین به لطف طبیعت غیرمتمرکز و قابل اعتماد آن مدعی شد که با این حال بسیاری از وعده های شرکت های مبتنی بر بلاکچین دور از دسترس بوده و یادآور اغراق هایی است که در دهه ۹۰ و طی حباب دات کام به مخاطبان القا می شد:

اگرچه وعده های دهه ۹۰ عملی شد اما این امر به زمان زیادی نیاز داشت، ایده های بلاکچین بسیار مهیج به نظر میرسند اما بیان آنها پیش از زمان مناسب و عدم آمادگی شرکت ها در بلند مدت آنها را از بین خواهد برد.

از نظر این متخصص به نام، فناوری بلاکچین بسیار جلوتر از زمان خود است. البته وی منکر دستاوردهای این فناوری نظیر ارزهای مجازی نیست، برای مثال او اوایل ماه جاری در پاسخ به نظر یکی دیگر از کارشناسان برجسته در رابطه با تبدیل شدن بیت کوین به تنها ارز جهانی گفته بود:

من هم با جک دورسی موافقم و امیدوارم که این ایده به حقیقت بپیوندد

وی با تشبیه اتریوم به اپل آینده درخشانی را برای آن پیش بینی کرد، تا حدی که از نظر وزنیاک این پلتفرم می تواند به موفقیت های کمپانی کوپرتینویی دست یابد.

وزنیاک پیش از این تعدادی بیت کوین خریده بود اما در سال گذشته و پس از صعود بهای این ارز مجازی به ۲۰ هزار دلار با موقعیت نگری بسیار مناسب همه آنها به جز یک واحد را به فروش رساند. پس از آن قیمت هر واحد بیت کوین دچار شیب نزولی قابل توجهی شد تا حدی که حالا هر واحد از این ارز مجازی در برابر ۶ هزار دلار مبادله می شود.

وزنیاک حالا تنها یک بیتکوین و دو اتریوم دارد که هدف از آن را تست سرویس های پرداخت از طریق ارز مجازی عنوان کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی