ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگاه TGC
ویجیاتو - بازی

علت حذف کافه بازار از TGC 2018؛ استناد بنیاد به ابلاغیه داخلی

یک روز پس از جنجال آفرینی ایمیل ارسالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شرکت کافه بازار مبنی بر لغو بلیت‌های شرکت کنندگان و حذف کافه بازار از TGC 2018، این مجموعه امروز صبح در یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۸

یک روز پس از جنجال آفرینی ایمیل ارسالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شرکت کافه بازار مبنی بر لغو بلیت‌های شرکت کنندگان و حذف کافه بازار از TGC 2018، این مجموعه امروز صبح در یک توییت از بخش‌نامه‌ای پرده برداشت تا از دلایل حذف شرکت کنندگان کافه بازار از رویداد TGC 2018 بگوید.

طبق این ابلاغیه داخلی که توسط حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سالومه اشتری، مدیر پروژه TGC در تاریخ ۲ تیرماه ارسال شده نوشته شده: «لطفا ترتیبی اتخاذ کنید تا در اسرع وقت محتوای قرارهای تنظیم شده شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که معلوم شود شرکتی صرفا با هدف واردات بازی خارجی اقدام به تنظیم قرار ملاقات کرده است، ضمن توضیح سیاست‌ها و اهداف قطعی این رویداد و با رعایت جوانب احترام، به طور شفاف به آن‌ها توضیح داده شود که این نوع حضور با اهداف رویداد TGC مغایرت دارد و مبالغ ثبت نامی نیز به ایشان عودت داده شود.»

حذف کافه بازار از TGC 2018
متن ابلاغیه ارسالی از سوی کریمی قدوسی به سالومه اشتری. برای مشاهده فایل کامل نامه روی تصویر کلیک کنید.

ماجرا از جایی آغاز شد که مدیرعامل کافه بازار، ایمیل ارسال شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در توییتر خود منتشر کرد. در این توییت دلیل حذف کافه بازار از TGC 2018، انتقاد مدیرعامل این شرکت از رویداد مذکور بیان شده. اما ساعتی بعد، کریمی قدوسی در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که از متن ایمیل خبر نداشته و دلیل این اتفاق، رویکرد واردات بازی کافه بازار بوده در حالی که TGC با هدف صادرات بازی‌های ویدیویی برگزار می‌شود.

امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار اما معتقد است بنیاد و کریمی قدوسی «نیت‌خوانی» کرده‌اند و در گفتگو با دیجیاتو می‌پرسد: «از کجا می‌فهمند که ما می‌خواهیم چه کار کنیم و با ناشران چه صحبتی داشته باشیم؟ ما علی‌رغم انتقادها همیشه در رویدادها حاضر هستیم. با بازی‌سازان داخلی همیشه صحبت می‌کنیم تا با بهره‌گیری از ارتباطامان به آن‌ها کمک کنیم بازی‌هایشان را به بازار بین‌المللی صادر کنند. بنابراین از کجا متوجه شده‌اند رویکرد ما در TGC واردات بوده؟»

حذف کافه بازار از TGC 2018
ایمیل دوم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به شرکت کنندگان کافه بازار و توضیح دلایل لغو بلیت‌ها.

کریمی قدوسی اما در کنفرانس خبری رویداد لول آپ در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو به این سوال امیرشریفی اینگونه پاسخ داد: «میتینگ اپلیکیشن دست ماست و ما جلسات را رصد می‌کنیم. وقتی یک مارکت تمامی جلساتش با ناشر خارجی است، گویای این موضوع است که آن‌ها دنبال واردات هستند. البته خیلی سربسته بگویم من در جریان هستم که نه تنها در TGC بلکه در رویدادهای دیگر هم کافه بازار به دنبال واردات بازی‌های خارجی است. البته رویدادهای دیگر به ما ربطی ندارد ولی چون TGC مرتبط با ماست، جلوی چنین کاری را می‌گیریم.»

در ادامه صحبت‌هایش، کریمی قدوسی می‌گوید انتشار لیست قرارهای کافه بازار کار درستی نیست همانطور که انتشار آن ایمیل کار درستی نبود: «ایمیل منتشر کردن که کار درستی نیست. اگر قرار به منتشر کردن باشد، ما از مجموعه کافه بازار یک چیزهایی داریم که می‌توانیم عکس بگیریم و منتشر کنیم. نه منتشر کردن ایمیل و چیزهای دیگر کار درستی است و نه منتشر کردن لیست میتینگ‌ها.»

حذف کافه بازار از TGC 2018
واکنش حسام آرمندهی، نسبت به حذف کافه بازار از TGC 2018

همزمان با لغو بلیت ورودی دو شرکت کننده کافه بازار، این شرکت اعلام کرده که رویداد را تحریم خواهد کرد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم گفته هر شرکت دیگری بخواهد با هدف واردات بازی‌های ویدیویی به این نمایشگاه قدم بگذارد با همین رویه روبرو خواهد شد. TGC 2018 پنج‌شنبه و جمعه این هفته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    خوبه که نظر چند روز پیش حمید عبداللهی‌ها، مدیر شرکت تولید کننده بازی «آمیرزا» را مورد توجه قرار بدهیم :

    من فکر می‌کنم باید بازی‌های خارجی آزادانه در صحنه رقابت حاضر باشند و باور دارم که بازی‌های ایرانی کیفیت لازم برای این رقابت را در خود دارند.

    در مورد حمایت‌های دولتی که تا امروز صورت گرفته چه نظری داری؟
    حمید: به نظرم اصلا نباید حمایت دولتی صورت بگیرد. اگر هم دولت بخواهد در یک زمینه حمایت کند، چیزی نیست جز فراهم کردن زیرساخت. به عنوان مثال دولت می‌تواند ورکشاپ‌هایی برگزار کند که از طریق آن‌ها دولوپرهای باتجربه بتوانند تجربیات خود را به دولوپرهای جوان منتقل کنند

  • molavy
    molavy | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    واقعا کافه بازار با توسعه دهنده های خارجی خیلی مهربونه تر از داخلی هاست.
    نمی‌دونم چرا

  • رضا
    رضا | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    از نیت قدوسی خبر ندارم ولی دلالی کافه بازار شکی نیست

  • Amir Aris
    Amir Aris | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    چقد فامیلی کریمی قدوسی آشناست?

    • روح الله احمدی
      روح الله احمدی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

      شاید ایشون نسبتی با اون کریمی قدوسی که نماینده مشهد بود و طرفدار سرسخت جلیلی و غیره داشته باشه البته شاید.....???

مطالب پیشنهادی