ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا انتخاب برندهای لوکس با سطح هورمون تستوسترون در بدن مرتبط است؟

همان طور که احتمالاً می دانید هورمون تستوسترون در بدن مردان موجب بروز نشانه هایی مانند رشد و تقویت عضلات، توده استخوانی و صفات ثانویه جنسی می شود؛ اما چه رابطه ای میان این هورمون ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

همان طور که احتمالاً می دانید هورمون تستوسترون در بدن مردان موجب بروز نشانه هایی مانند رشد و تقویت عضلات، توده استخوانی و صفات ثانویه جنسی می شود؛ اما چه رابطه ای میان این هورمون و علاقه به برندهای لوکسی مانند بوگاتی و لمبورگینی وجود دارد؟

پژوهش های جدید در زمینه هورمون تستوسترون که توسط تیمی از چند دانشگاه معتبر (از جمله سوربون فرانسه) انجام شده، نشان می دهند که سطح بالای هورمون تستوسترون در مردان باعث افزایش حس برتری جویی شده، و آنها را به انتخاب برندهای لوکس و متمایز ترغیب می کند.

تستوسترون همواره به عنوان عامل خشونت معرفی شده اما در تحقیقات جدید، پژوهشگران روی بعد دیگری از این هورمون متمرکز شده اند: آنها 243 مرد بین سنین 18 تا 55 سال را انتخاب کرده و به نیمی از آنها ژل حاوی تستوسترون دادند. نیم دیگر اما ژلی مشابه بدون هورمون دریافت کردند تا از نظر روانی شرایط برای هردو گروه یکسان باشد.

لمبورگینی چنتناریو - تستوسترون

پس از یک دوره استعمال ژل مذکور، محققان از سوژه های پژوهش خواستند میان برند لوکسی مانند «آرمانی» و برند با کیفیت اما غیر لوکس «نورث فیس» یکی را انتخاب کنند. نتیجه جالب بود: داوطلبانی که ژل حاوی تستوسترون را دریافت کرده بودند تمایل بیشتری به برند آرمانی داشتند.

هورمون ها بیش از آنچه فکر می کنیم در تصمیماتمان دخیل هستند

پژوهشگران برای اطمینان از نتیاج، تست خود را چند بار دیگر با موارد متفاوت تکرار کردند. در یکی از این آزمایشات به داوطلبان سه تبلیغ مختلف از ساعت مچی نشان داده شد: در تبلیغ نخست بر کیفیت و دوام بالای محصول تأکید شد، در مورد دوم ساعتی متمایز و لوکس نمایش داده شد و در تبلیغ آخر از کلماتی مانند اسپرت و «خراب نشدنی» برای ساعت مچی استفاده شد.

نتیجه آزمایش قابل پیش بینی بود؛ مردانی که ژل تستوسترون دریافت کرده بودند به ساعت دوم (لوکس) نمره بالاتری دادند که نشانگر تأثیر مستقیم هورمون مورد بحث بر نحوه تصمیم گیری آنها است.

پژوهش اخیر هرچند احتمالاً بیشتر به درد کمپین های تبلیغاتی و استفاده از حس تأکید بر مردانگی برای فروش بیشتر محصولات لوکس می خودرد؛ اما به همه ما یادآور می شود که هورمون ها بیشتر از آنچه فکر می کنیم در تصمیمات روزمره دخیل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین.
    فریب باران آریا مهرو نخورید.اون مزدور ال جی هستش.راستی پای هاوس هم بچه آخونده.ترتیبشو بدین. | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    پس ملت ما که قدرت خریدشون در حد پرایدم نبس عاری از هرگونه هورمونی هستن?

  • GTA
    GTA | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    قابل توجه خانم هایی که همش می خوان مرد باشن و از طرفی دست از خورد کردن شخصیت مردان (فمنیست) بر نمی دارن. همون هم که گفتن هورمون تستسترون باعث خشونت می شه قول می دم کار یه زن بوده ?

مطالب پیشنهادی