ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر مدیران ارشد ZTE
تکنولوژی

برکناری گسترده مدیران ارشد ZTE برای جلب نظر مقامات آمریکایی

یکی از اصلی ترین شروط دولت آمریکا برای ملغی کردن تحریم های شدیدش علیه کمپانی ZTE تغییر مدیران ارشد آن بود. حال خبر رسیده که بخش عمده مدیران رده بالای این غول چینی از جمله ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

یکی از اصلی ترین شروط دولت آمریکا برای ملغی کردن تحریم های شدیدش علیه کمپانی ZTE تغییر مدیران ارشد آن بود. حال خبر رسیده که بخش عمده مدیران رده بالای این غول چینی از جمله مدیرعامل آن تغییر کرده اند.

تغییرات از چند روز پیش با جایگزینی تمام اعضای هیئت مدیره آغاز و سپس به مدیران اجرایی کمپانی از جمله مدیرعامل رسید. تقریباً تمامی مدیران جدید از افراد باسابقه و قدیمی کمپانی هستند که پیش از این در سمت های دیگر مشغول به کار بوده اند.

علاوه بر این ها ZTE موظف است تا یک میلیارد دلار غرامت و ۴۰۰ میلیون دلار ضمانت به دولت آمریکا پرداخت نموده و بپذیرد تا چند ناظر منتخب بر فعالیت هایش نظارت نمایند. همه این ها در شرایطی است که تحریم های این شرکت هنوز لغو نشده اند و تنها برخی از آنها به حالت تعلیق درآمده اند.

تغییر مدیران ارشد ZTE

پرداخت همه این هزینه های سنگین به خوبی شدت خطری که از بابت تحریم های دولتی ZTE را تهدید می کرده نشان می دهد. گرچه موبایل های هوشمند این کمپانی بیشترین مشتری را در بازارهایی جز آمریکا به خود اختصاص داده اند،‌ اما این محصولات وابستگی زیادی به قطعات اولیه آمریکایی (از جمله چیپ های کوالکام) دارند و به نظر می رسد جایگزینی این منابع با سایر تولیدات هزینه های بیشتری را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است که چندی پیش کمپانی ZTE از جانب دولت آمریکا متهم به دور زدن تحریم های کره شمالی و ایران شد و از ادامه فعالیت آن در خاک ایالات متحده جلوگیری به عمل آمد. حال با انجام خواسته های دولت و همچنین پرداخت جریمه ها به نظر می رسد اوضاع برای این برند بزرگ چینی به حالت عادی باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    همین خبر رو 6 ماه دیگه میخونید

    • mohammad_hody_jafary
      mohammad_hody_jafary | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

      ولی جای zte باید اسم کشورمون رو بذاریم

  • آریا
    آریا | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی