ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل نسخه جدید کیبورد Gboard را منتشر کرد؛ با تغییرات آشنا شوید

کیبورد گوگل که با نام «جی‌بورد» (Gboard) شناخته می‌شود، ساعاتی پیش بروزرسانی 7.4 را دریافت کرد و در پی آن شاهد دو تغییر مهم در این کیبورد بودیم: بازگشت بررسی کننده غلط‌های املایی و حضور ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

کیبورد گوگل که با نام «جی‌بورد» (Gboard) شناخته می‌شود، ساعاتی پیش بروزرسانی 7.4 را دریافت کرد و در پی آن شاهد دو تغییر مهم در این کیبورد بودیم: بازگشت بررسی کننده غلط‌های املایی و حضور یک مینی کیبورد برای کدهای مورس. در روزهای نخست سال 2018 گوگل در اقدامی غافل‌گیر کننده غلط یاب اپلیکیشن خود را حذف کرد.

حالا در بروزرسانی جدید این ویژگی با بهبودهایی به کیبورد بازگشته است؛ در هنگام نوشتن کلمات، کیبورد مرتبا آن‌ها را بررسی کرده و اگر اشتباهی وجود داشته باشدکلمه اشتباه را با یک خط قرمز مشخص می‌کند. قابلیت غیر فعال کردن این ویژگی نیز وجود دارد. دومین تغییر Gboard به حضور یک مینی کیبورد باز می‌گردد.

با این کیبورد کوچک جای استفاده از حروف، می‌توانید از کدهای مورس (خط و نقطه) برای نوشتن جمله‌های مختلف استفاده کنید. برای فعال سازی این ویژگی کافیست به تنظیمات زبان کیبورد بروید. اما در کنار این ویژگی‌های جدید، وب سایت اندروید پلیس در بررسی فایل نصب برنامه توانسته بعضی از قابلیت‌های احتمالی آتی کیبورد را لو بدهد.

Gboard

یکی از آن‌ها به ویژگی کیبورد شناور باز می‌گردد که به کمک آن، جی‌بورد دیگر در پایین صفحه ثابت نیست و کیبورد را هر جایی که خواستید می‌توانید بگذارید. همچنین به نظر می‌رسد که اهالی مانتن ویو‌ می‌خواهند یکی از قابلیت‌های پیام رسان الو را با تغییراتی کوچک به  Gboard بیاورند.

این بخش که Minis نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد از خودشان سلفی‌هایی گرفته و آن‌ها را به شکل‌های کارتونی تبدیل کنند. حتی می‌توانید یک پک استیکر از این شکل‌ها برای استفاده در اپلیکیشن‌های مختلف بسازید. در نهایت برای بهبود وضعیت باتری گوگل برنامه دارد تا پس زمینه کاملا سیاه را به کیبوردش اضافه کند. اینکه این قابلیت‌های جدید چه زمانی به Gboard می‌آیند هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jafar shad
    jafar shad | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    گوگل تو مانتین ویو کالفورنیا
    مایکروسافت تو ردموند، واشینگتن
    اصلاح بفرمایید

مطالب پیشنهادی