آیا بازی Sekiro: Shadows Die Twice به سختی سری دارک سولز خواهد بود؟

سری بازی‌های دارک سولز که توسط استودیو فرام‌سافتور ساخته شده است، برای درجه‌ی سختی چالش برانگیزش شناخته می‌شود. حال که استودیو فرام‌سافتور به عنوان سازنده‌ی این سری مشغول ساخت جدیدترین محصول خود، یعنی Sekiro: Shadows Die Twice است، این سوال برای بسیاری از علاقه مندان به وجود آمده است که آیا این بازی به سختی سه گانه‌ی دارک سولز خواهد بود یا خیر؛ سوالی که ظاهراً پاسخ آن «بله» است.

هیدتاکا میازاکی که به عنوان کارگردان روی بازی Sekiro: Shadows Die Twice کار می‌کند، در بخشی از مصاحبه‌ی اخیری که با پلی استیشن بلاگ داشته، به صحبت درباره‌ی این بازی پرداخته است. با توجه به صحبت‌های میازاکی، بازی به کاربر اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلف یک چالش را پشت سر بگذارد. این ویژگی‌ باعث می‌شود تا کاربر حتی اگر مهارت‌های لازم را نداشته باشد، با انتخاب روشی هوشمندانه ماموریت را بدون مشکل به اتمام برساند. میازاکی در این باره گفت:

دو نکته‌ی کلیدی درباره‌ی نبردهای این بازی وجود دارد: نخستین نکته‌ی مهم، خشونت موجود در مبارزات با شمشیرها است. نکته‌ی دوم نیز تحرک و پویایی است که در حین نبرد اجازه‌ی استفاده از آن‌‌ها را دارید. راه‌های زیادی برای نزدیک شدن به چالش‌ها وجود دارد؛ برای مثال می‌توان به مخفی کاری، به استفاده از ابزارهای جنگی یا حمله از بالا اشاره کرد. می‌توانید با استفاده از برخی ابزارهای نینجایی خود، از نقاط‌ ضعف دشمنان به نفع خود استفاده کنید. اگر هم مایل باشید می‌توانید با شمشیرتان به مقابله با دشمن بروید.

در حین نبردها قادر به انجام کارهای بسیاری خواهید بود که بسیار کمک کننده و مفید هستند. بازی به گونه‌ای طراحی شده است که حتی اگر به طور دیوانه‌وار در آن ماهر نباشید، می‌توانید با فکر کردن و انتخاب روشی هوشمندانه مراحل را پشت سر بگذارید.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

میازاکی در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود توضیحاتی درباره‌ی مکانیک رستاخیز ارائه کرد. او گفت نینجاها تفاوت‌های بسیاری با شوالیه‌ها دارند، زیرا دفعات بیشتری ریسک می‌کنند و در نتیجه آسیب پذیرترند. در بازی، یک اشتباه ممکن است منجر به مرگ شود و بدین ترتیب، کاربر مجبور به تکرار می‌شود که این اتفاق تاثیر منفی روی سرعت بازی می‌گذارد. توانایی احیا کردن (که البته همیشه در دسترس نخواهد بود) تا حدی این مشکل را حل می‌کند و به کاربر اجازه می‌هد تا ریسک‌های بیشتری انجام دهد.

میازاکی در ادامه‌ی صحبت‌های اضافه کرد دیگر عاملی که باعث شد تا مکانیک رستاخیز به بازی Sekiro: Shadows Die Twice اضافه شود، این است که به کاربر اجازه می‌دهد تا دشمنش را به شکل هوشمندانه‌ای به قتل برساند. برای مثال، با استفاده از مکانیک رستاخیز می‌تواند از مرگ خود به عنوان یک سلاح استفاده کند.

در پایان نیز میازاکی تاکید کرد اضافه کردن مکانیک رستاخیز قرار نیست بازی Sekiro: Shadows Die Twice را آسان‌تر کند. قرار دادن این مکانیک در بازی به توسعه دهندگان اجازه‌ داده است تا چالش‌هایی را در بازی قرار دهند که احتمال مرگ نینجا در لحظه‌ وجود دارد. وی در ادامه توضیح داد سازندگان سعی کردند تا یک تعادل میان این مکانیک و میزان سختی چالش‌ها وجود داشته باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Sekiro: Shadows Die Twice اوایل سال 2019 میلادی برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر با این بازی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم تریلر معرفی آن را از طریق این لینک مشاهده کنید.

منبع:
Dualshockers
برچسب ها

مطالب مرتبط

چرا Sekiro: Shadows Die Twice مشابه دارک سولز نخواهد بود؟

با نگاهی اجمالی به ساخته جدید استودیو From Software یعنی Sekiro: Shadows Die Twice متوجه می‌شویم که بستر بازی بر اساس ساخته موفق و محبوب قبلی این استودیو یعنی سری بازی‌های دارک سولز بنا نهاده شده است. تمرکز این استودیو بر ساخت عناوینی با روحیه تسلیم ناپذیری است که درنهایت جایزه صبر و تحمل بازیکنانی را... ادامه مطلب

نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد؛ لذت شینوبی بودن

فرام سافتور در اقدامی غافل گیر کننده جدیدترین محصول خود، یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice را در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که استودیو نامبرده در سال‌های اخیر همکاری نزدیکی با سونی داشته و حتی یک بازی انحصاری نیز برای پلی استیشن 4 ساخته بود. بازی Sekiro: Shadows Die Twice... ادامه مطلب

بازگشت شینوبی در تریلر جدید Sekiro: Shadows Die Twice [تماشا کنید]

تریلر جدیدی از بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شده که قصه شخصیت اصلی این عنوان را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که از اسم بازی پیداست، شخصیت اصلی این عنوان سکیرو نام داشته که بعد از رخ دادن اتفاقاتی زندگی عادی‌اش متحول شده و در آستانه مرگ قرار می‌گیرد. البته شخصی او را پیدا کرده و... ادامه مطلب

تریلر جدید Sekiro: Shadows Die Twice سیستم مخفی کاری بازی را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

ساعاتی پیش سایت گیم‌اینفورمر ویدیویی از محیط Hirata Estates بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر کرد. طی این ویدیو ۲ دقیقه‌ای، شاهد به تصویر کشیده شدن این محیط، برخی از المان‌های مخفی کاری بازی و سیستم مبارزات این عنوان هستیم. مانند تمام مناطق مختلف Sekiro: Shadows Die Twice محیط Hirata Estates هم شامل باس فایت مختص... ادامه مطلب

تریلر جدید Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد؛ لذت سامورایی بودن [تماشا کنید]

طی نمایشگاه گیمزکام 2018، ویدیو جدیدی از گیم‌پلی بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شده که جزییات بیشتری از نحوه دنبال شدن مبارزات، دشمنان و محیط این عنوان را در اختیارمان قرار می‌دهد. به طور کلی، این عنوان را می توان یک بازی اکشن ماجراجویی با المان های نقش آفرینی دانست. مطابق انتظار، بازی از دیگر... ادامه مطلب

نبرد با مار عظیم الجثه در تریلر جدید Sekiro: Shadows Die Twice [تماشا کنید]

در حالی که به زمان انتشار بازی Sekiro: Shadows Die Twice در اوایل فروردین ماه نزدیک می‌شویم، اطلاعات بیشتری در مورد این بازی مورد انتظار منتشر می‌شوند. تازه ترین تریلر از سکیرو، یکی دیگر از دشمنان اصلی بازی را به تصویر می‌کشد که پیش از این در تریلر معرفی شاهد آن بودیم. تریلر جدید بازی Sekiro: Shadows Die... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x