ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز با برگزاری یک نشست خبری، از برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران خبر داد و رسماً به شایعه‌ی انتقال این نمایشگاه به شهر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۳

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز با برگزاری یک نشست خبری، از برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران خبر داد و رسماً به شایعه‌ی انتقال این نمایشگاه به شهر آفتاب که ۲۰ روز پیش از برگزاری آن منتشر شد، پایان بخشید.

«مهدی حیدری»، دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر حاشیه‌های اخیر پیرامون جابه‌جایی الکامپ و برگزاری آن در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: «در این شرایط بحران ارزی و اقتصادی و تحریم‌های جدیدی که روی ایران اعمال می‌شود، وظیفه تک‌تک ماست که با امید و خبرهای خوش دادن به هم، از این بحران‌ها گذر کنیم. خبر منفی جذابیت بیشتری دارد اما اثرات منفی روی شرکت‌هایی می‌گذارد که از یک سال پیش برای حضور در چنین نمایشگاهی و حتی غرفه‌‌ای که می‌گیرند برنامه ریزی می‌کنند.»

دبیر اجرایی الکامپ در بخش ارائه آمارهای خود خبر داد که رشد استارتاپ‌ها در سال جاری نیز قابل توجه بوده و مجموعه‌هایی که در سال گذشته، استند و غرفه‌های کوچک‌تر داشتند امسال جایگاه‌های خود را به غرفه‌های ۱۲ متری ارتقا داده‌اند: «مساحتی که به سه بخش الکام استارز، گیمز و ترندز اختصاص پیدا کرده در ۵ سالنِ‌ ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۲۷ و حدود ۷۵۰۰ متر مربع است. در سال ۹۴ تنها ۷۰ شرکت استارتاپی در الکام استارز شرکت کردند اما بر اساس آمار فعلی ۴۰۰ گروه، نفر و استارتاپ در این سه بخش نمایشگاه حضور دارند.»

حیدری خبر می‌دهد که سایر بخش‌های نمایشگاه که به دولتی‌ها، شرکت‌های خصوصی و معدود شرکت‌های خارجی اختصاص پیدا می‌کند حدود ۲۵ هزار متر است و این فضا در اختیار حدود ۳۰۰ شرکت قرار گرفته. به گفته دبیر اجرایی الکامپ، بین ۱۵ الی ۲۰ شرکت خارجی در نمایشگاه الکامپ شرکت‌ می‌کنند که به دلیل شرایط فعلی، این تعداد قطعی نیست.

دبیر اجرایی الکامپ همچنین خبر داد که امسال الکام ترندز یک سالن اختصاصی برگزار می‌شود در حالی که سال گذشته در حد یک رویداد برگزار شد: «الکام ترندز در سال ۲۷ برگزار می‌شود و در آن موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا، پردازش موازی، شهر هوشمند متمرکز شده‌اند.» او البته اشاره می‌کند که احتمال دارد تا الکام ترندز به تمام اهداف خود نرسد و با موفقت کامل رو به رو نشود و علت آن را اولین دوره برگزاری الکام ترندز در این حجم عنوان کرد.

حیدری همچنین خبر داد که الکامپ در دوره جاری، از ساعت ۱۰ الی ۱۸ (در روزهای ششم الی نهم مرداد ماه) برگزار خواهد شد و این در شرایطی است که مدارس نیز تعطیل هستند:‌ «در نتیجه حجم تردد و ترافیک آنقدر زیاد نیست که نگران بحث ترافیک باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی