ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هن تنگ در بازار ایران؛ عرض اندام کمپانی چینی 5 ساله در برابر خودروسازان ایرانی

شاید در گذشته ای نه چندان دور به پشرفت تکنولوژیک خودروسازان چینی با دیده تردید نگریسته می شد، اما حالا دیگر کمتر کسی پیدا می شود که کوچکترین شکی نسبت به برتری خودروسازان چینی نسبت ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شاید در گذشته ای نه چندان دور به پشرفت تکنولوژیک خودروسازان چینی با دیده تردید نگریسته می شد، اما حالا دیگر کمتر کسی پیدا می شود که کوچکترین شکی نسبت به برتری خودروسازان چینی نسبت به مونتاژکاران جاده مخصوص نشین داشته باشد.

اخیرا دو خودروی جدید با نام هن ‌تنگ X5 و هن‌ تنگ X7 به تازگی در مدل 2018 وارد کشور شده و فروش آن ها نیز با قیمتی رقابتی آغاز شده است.
عظیم خودرو موفق به کشف یک کمپانی چینی بسیار جوان شده است. هن تنگ (HANTENG) شرکتی است که تنها 5 سال قدمت داشته و در سال 2013 در یکی از استان های شمالی چین تاسیس شده است.هن تنگ در دوران کوتاه حیات خود مانند یک دانش آموز تیز هوش عمل کرده و پله های ترقی صنعت خودروسازی را دوتا یکی پیموده است. مدیران و مهندسان این کمپانی تمرکز خود را بر بخش تحقیق و توسعه قرار داده است و ماحصل این رویکرد عرضه دو مدل هن تنگ X5 و هن تنگ X7 در حال حاضر است که هر دو کراس اوور هایی با موتورهای توربو محسوب می شوند و جالب تر آنکه هن تنگ حتی یک مدل پلاگین هیبرید را نیز در سبد محصولات خود عرضه می کند، امری که تاکنون در صنعت خودروسازی ایران زمین اتفاق نیافتاده است

اما از میان هن تنگ های وارداتی به ایران، مدل X5 با موتور توربو 1.5 لیتری 150 اسب بخاری و گیربکس CVT با انتقال نیرو به چرخ های جلو از سوی عظیم خودرو 130 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.امکانات فنی و رفاهی هن‌تنگ X5 در کلاس کراس‌ اورهای کامکپت چینی، شرایط قابل قبولی دارد. جلو پنجره با روکش کروم، رادار عقب، چراغ هالوژن در تیپ لایت و زنون در تیپ لاکچری، سیستم روشنایی روز LED، چراغ های جلو مجهز به روشنایی خودکار و تشخیص نور، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ های مشایعت تا درب منزل، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، آینه های مجهز به تنظیم برقی، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، نورپردازی پشت دستگیره ها، ترمز دستی برقی، ریل سقفی جهت نصب باربند، امکانات استاندارد هن ‌تنگ X5 هستند.مدل X7 با موتور 2.0 لیتری 190 اسب بخاری و گیربکس دوبل کلاچ شش سرعته تک دیفرانسیل (جلو) در حدود 150 میلیون تومان قیمت خورده است.
هن تنگ ایکس7 در ایران در دو تیپ آنر و لاکچری در دسترس خواهد بود و باید منتظر رقابت سختی بین ایکس 7، کوپا T210 و دامای ایکس 5 باشیم.نسخه‌ ی آنر به عنوان مدل ارزان ‌تر، با رادار جلو، چراغ هالوژن، روشنایی روز، قابلیت تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، مه‌ شکن جلو و عقب، گرم‌ کن و تنظیم ‌کننده‌ ی برقی آینه‌ های جانبی، ریل باربند آلومینیومی، داشبورد، فرمان و صندلی ‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 9 اینچی، چهار بلندگو، تهویه مطبوع تک کانال، قطب نما، ارتفاع سنج و ناوبری ماهواره ‌ای عرضه می‌ شود. هن‌ تنگ X7 در تیپ لاکچری، علاوه بر امکانات نسخه ‌ی آنر، دارای تنظیمات برقی صندلی جلو، نورپردازی رکاب، دید 360 درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه ‌ی جلو، بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده ‌ی برقی صندوق عقب است.هن ‌تنگهمچنین هن‌ تنگ X7 دارای امکانات ایمنی سیستم ترمز ضدقفل ABS ، فناوری توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، کنترل کشش TCS، فناوری کنترل پایداری ESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ ها و ۲ کیسه ‌ی هوا برای سرنشینان جلو می باشد. امکانات ایمنی در تمامی نسخه‌ های هن ‌تنگ X7 موجود است. تیپ لاکچری این کراس‌ اور، دارای ۲ کیسه‌ هوای پرده‌ ای برای حفاظت شیشه‌های جانبی کابین نیز خواهد بود.
اما عظیم خودرو تاکنون در زمینه عرضه خودروهای تبلیغاتی خود چندان شفاف عمل نکرده است. در این زمینه می توان به ماجرای عرضه محصولات هاوال توسط این شرکت اشاره کرد که در نهایت به گروه بهمن سپرده شد. همچنین هنوز سرنوشت ماجرای عرضه خودروهای ماهیندرا هند در بازار ایران نیز توسط این شرکت مشخص نشده است و با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که سرنوشت عرضه محصولات هن تنگ در ایران چگونه رقم خواهد خورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    این الان تنگه، اگه گشاد بشه خدا میدونه چه بلایی سر خودروسازی ما میاد !
    از اون جمله هایی بود هم توش طنز هست هم غم و لذا دوستان چون جمله خیلی سنگین بود، لطفا تمام فعالیت ها رو متوقف کنید، ده دقیقه تنفس رو بالکن با سیگار !?
    با عرض پوزش از دیجیاتو البته ?

  • atabaei
    atabaei | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    OJ Laos

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    یه سری دلال ابله رفتن بدون هیچ دانشی از خودرو ، بدون هیچ تحقیقی سری های وارداتی این ماشینو خریدن الان تو سایت ها 150 60 آگهی میکنن. تا آخر هم رو دستشون میمونه و به خیال خودشون سرمایه گذاری کردن. آخرشم میان قسطی 60 ماهه میدنش تا از شرش خلاص بشن

    • afshingm
      afshingm | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

      خیالت راحت باشه چنان مشتری واسه اینا هست که بیا و ببین !!! ماشین سه روز رو دستشون نمیمونه (دیدم که میگم) !

  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    عظیم خودرو کلاه برداره بی شک !
    به این خودرو برسید هم صاحب اول و اخرش خودتونید

مطالب پیشنهادی