ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نمایی متفاوت از ترس در بازی Identity V؛ یک قاتل و چهار بازمانده

موسیقی گاتیک گونه، فضایی تاریک و مه آلود، شخصیت‌هایی که بدون داشتن تجهیزاتی باید فرار کنند و قاتلی که با شکنجه آن‌ها می‌خواهد سر و سامانی به مهمانی خود بدهد؛ Identity V عنوان مریضی است ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

موسیقی گاتیک گونه، فضایی تاریک و مه آلود، شخصیت‌هایی که بدون داشتن تجهیزاتی باید فرار کنند و قاتلی که با شکنجه آن‌ها می‌خواهد سر و سامانی به مهمانی خود بدهد؛ Identity V عنوان مریضی است و سازنده هم نشان داده که ابایی برای نمایش این ویژگی دنیای عنوانش ندارد.

Identity V تجربه فوق‌العاده کمیابی روی گوشی به حساب می‌آید، بازی نمی‌خواهد با ویژگی‌های کلیشه‌ای مخاطب را برساند و جای آن با مهیا ساختن زیرساخت‌هایی سعی کرده تا میزان استرس مبارزات را به خود بازیکن‌ها واگذار کند، حضور چهار بازمانده‌ هماهنگ و یک شکارچی باهوش می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌ها را رقم بزند.

اما از آن طرف اشتباهات مخاطبین، کار را برای یک گروه آسان‌تر می‌کند و در نتیجه استرس را کاهش می‌دهد. در هر دو صورت تجربه بازی لذت بخش خواهد بود ولی هر چه حریف سرسخت‌تر باشد، استرس افزایش پیدا می‌کند و آن موقع است که تازه به ذات اعتیادآور Identity V پی می‌برید.

Identity V
بازمانده‌ها دو مرحله کار باید انجام دهند؛ 5 دستگاه را رمزگشایی کرده و سپس در اصلی را باز کنند. دقایقی که باید به این کارها اختصاص داده شود، موقعیت مناسبی را برای شکارچی فراهم می‌کند.

بازی داستان کاراکتری با نام «اورفیوس» (Orpheus) را روایت می‌کند که به خاطر دریافت نامه‌ای از یک فرد آشنا، وارد بیمارستانی قدیمی و متروکه می‌شود. او در تحقیقاتش می‌فهمد که بیمارستان بیشتر حکم یک بازی عجیب و غریب را برای صاحبان خود داشته است؛ در این مهمانی چهار آدم بی‌گناه و یک شکارچی در محیطی نسبتا بزرگ رها می‌شده‌اند.

هر بازی هم قوانین خاص خودش را دارد و در این مهمانی خونین نیز، شکارچی وظیفه داشته تمام بازمانده‌ها را پیش از آنکه فرار کنند، بگیرد. معمولا بازی‌های آنلاین داستان ندارند و نهایت با یک پس زمینه کوتاه بازیکن را به نبردی منطقی می‌فرستند. Identity V اینگونه نیست و بازی در ادامه ماجراجویی اورفیوس و نقش گذشته او در این اتفاقات را روایت می‌کند.

بازی Identity V
Identity V عنوانی آنلاین است و تاکنون بازیکن‌ها استقبال خیلی خوبی از بازی داشته‌اند.

بنابراین در این میان دو راه پیش روی‌تان گذاشته می‌شود؛ هم می‌توانید در نقش شکارچی یا بازمانده‌ها یک مهمانی به راه بیاندازید و هم با اورفیوس از راز بیمارستان سر در بیاورید. البته بخش مربوط به ارفیوس گیم پلی متفاوتی ندارد و در اینجا یا هر از گاهی با گشتن در اتاق، سرنخ‌های جدیدی پیدا می‌کنید یا با خواندن نامه‌هایی، سرنوشت شخصیت‌های گوناگون را متوجه می‌شوید.

همانگونه که گفتیم، در بخش آنلاین قابلیت انتخاب بین شکارچی و بازمانده وجود دارد. نکته مثبت Identity V اینجاست که در هر دو بخش بازی یک تجربه کاملا متفاوت ارائه می‌دهد. بازمانده‌ها به خاطر تعداد زیاد مجبورند از «کار گروهی» استفاده کنند، در حالی که با این شکارچی چون همراهی را به مهمانی نیاورده مجبور است تا مراقب تک تک دستگاه‌ها و حرکت‌ها باشد.

 

شکارچی باید دو ضربه به هر بازمانده بزند تا آن‌ها گیج شوند. بعد از این کار او بازمانده را به یک صندلی زندانی می‌کند. اگر تا چند ثانیه بازمانده‌ها دوست خود را نجات ندهند وی می‌میرد.

در کنار این تنوع، سازنده با حضور کاراکترهای مختلف و قابلیت ارتقا آن‌ها توانسته عنوانش را تکراری شدن نجات دهد. هر شخصیت دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده و اینکه در هنگام بازی بدانید کدام یک را انتخاب کنید می‌تواند نقش موثری روی عملکرد بهتر شما داشته باشد.

کمپانی چینی Netease که Rules of Survival را در کارنامه خود دارد، با Identity V ثابت کرد که استاد ساخت کلون‌های شبیه به بازی‌های معروف کامپیوتر برای تلفن‌های هوشمند است. بازی به قدری لذت بخش ظاهر شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک چینی‌ها کلون‌های بیشتری را به گوشی بیاورند و تجربه‌ای با کیفیت Identity V ارائه دهند.

Identity V
وقتی تنها کاری که می‌توانی انجام دهی از دور تماشا کردن است؛ در بازی زمانی که شکارچی نزدیک می‌شود قلب بازمانده‌ها شروع به تپیدن می‌کند. بنابراین متوجه می‌شوید که باید فرار کنید.

Identity V با فضاسازی خوب خود، موسیقی‌های همگام با محیط و گیم پلی متفاوتش توانسته تعریفی نو از «استرس» را برای بازی‌های گوشی تعریف کند و درهای جدیدی از پتانسیل‌های تلفن‌های هوشمند را بگشاید. بازی اثر اوریجنالی نیست و کلونی از عنوان کامپیوتر Dead by Daylight به حساب می‌آید.

با این وجود چیزی که در اینجا بیشتر اهمیت دارد، پیاده سازی خوب ویژگی‌های Dead by Daylight در یک بازی موبایل است که سازنده به خوبی توانسته از پس از آن بر بیاید. در میان بازی‌های ترسناک گوشی که عمدتا کیفیت بالایی هم ندارند، تجربه‌های نابی شبیه به Identity V خیلی کم گیر می‌آیند و پیشنهاد می‌کنیم بازی را از دست ندهید.

Identity V

Identity V

سازنده: Netease قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 967.1 / 780 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ʜᴀssᴀɴ kh
    ʜᴀssᴀɴ kh | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید ببخشید من این بازیو از گوکل پلی گرفتم ولی بازی با این ک هم فضای رم مورد نیاز دارم هم حافظه خالی دارم همش همون اول بازی توقف اجباری میزنه مشکلش چی میتونه باشه

مطالب پیشنهادی