ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روبوکار؛ شگفتی ساز مراسم سالیانه گوودود [تماشا کنید]

روبوکار تولید شده توسط شرکت روبوریس، یک خودروی عجیب و غریب و بسیار زیبا است. این خودرو به تازگی موفق شده است مسیر 1.16 مایلی مراسم سالیانه گوودود 2018 را بدون کنترل مستقیم یک انسان پشت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۵

روبوکار تولید شده توسط شرکت روبوریس، یک خودروی عجیب و غریب و بسیار زیبا است. این خودرو به تازگی موفق شده است مسیر 1.16 مایلی مراسم سالیانه گوودود 2018 را بدون کنترل مستقیم یک انسان پشت سر بگذارد.
خطوط نرم و مواج به همراه بال شبیه به یک کمان که بالای چرخ های این خودرو کشیده شده است ظاهر کلی فوق العاده خاص و آینده نگرانه ای از آن را به ما نشان می دهد.

روبوکار

این خودرو به صورت کاملا خودران مسیر فستیوال سالیانه و مشهور گوودود در کشور انگلستان را در مقابل دیدگان بیش از 55 هزار نفر  با موفقیت پشت سر گذاشت. روبوکار توانست با تکیه بر هوش مصنوعی این کار را انجام دهد و تبدیل به اولین خودرویی شد که موفق شده است در طی 25 سال برگزاری این مراسم بدون دخالت یک انسان مسیر آن را طی کند.

این خودرو توسط دنیل سیمون طراحی شده است. او را می توان یکی از طراحان خودروهای آینده قلمداد کرد و پیش از این نیز شاهد فعالیت ها و ایده های فوق العاده ای از او در فیلم Tron: Legacy و Oblivion بوده ایم.

یکی از مدیران روبوریس درباره تاریخ سازی این خودرو در گوودود گفت:

ما مشتاق روزی بودیم که تیممان بتواند چنین کار فوق العاده ای را انجام دهد. ما امیدواریم که روبوکار ترسیمی از آینده وسایل نقلیه پیشرفته در صنعت خودروسازی باشد.

 

 

روبوکار را می توان نماینده فن آوری های آینده نامید. امید می رود که این خودرو بتواند بر روی جاده ها و مسیرهای مسابقه ای با اقتدار و موفقیت آزادانه حرکت کند و عموم مردم را به وسایل نقلیه خودران جذب کند.

بنیان گذار فستیوال گوودود یعنی Charles Gordon-Lennox در این باره معتقد است که چنین خودروی مسابقه ای که می تواند مسیری را بدون کمک انسان طی کند فوق العاده و بی نظیر بوده و لیاقت یک نام گذاری تاریخی را دارد.

این خودرو از چهار موتور برقی با حداکثر توان 135 اسب بخار کمک می گیرد. هر کدام از موتورهای برقی به صورت جداگانه مختص یک چرخ بوده و در مجموع همه موتورها بیش از 500 اسب بخار قدرت را برای خودرو فراهم می کنند.

اطلاعات مورد نیاز برای حرکت خودران این خودروی مسابقه ای از رادار، GPS و دوربین های اولتراسونیک و سنسور های آن تامین می شود.

طراح این خودرو با همکاری شرکت سازنده یعنی روبوریس از سال 2016 طراحی و ساخت آن را آغاز کرده و توانست وسیله ای را طراحی کند که مرزهای طراحی خودروهای مسابقه ای را کاملا جا به جا کرده است. او در حال حاضر مشغول کار با مهندسان مسابقه ای و آیرودینامیک است.

روبوریس این خودرو را به دروبین های 360 درجه و سنسورهایی که دور تا دور آن قرار گرفته مجهز کرده و به کمک آن ها اطلاعاتی را که مشخص کننده وضعیت دقیق خودرو در پیست مسابقه است در اختیار الگوریتم های رانندگی خودرو قرار می دهد. خودرو برای تشخیص سطوح از شبکه عصبی عمیق کمک می گیرد.

همچنین روبوکار از پلت فرم API پشتیبانی می کند و برای تیم آن این امکان را فراهم می آورد تا  الگوریتم AI راننده را به خودرو اضافه کند.

روبوکار اعلام کرده است که سیستم کاملا خودکار رانندگی که در گوودود استفاده کرده در نوع خود سردمدار این فن آوری به شمار می رود.

در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدئوی مربوط به طی شدن مسیر 1.16 مایلی مراسم سالیانه گوودود توسط این خودروی خودران را مشاهده کنید:

 

bgr
GAC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی