ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعات محرمانه‌ ۱۰۰ خودروساز مطرح در فضای مجازی

به تازگی اطلاعات محرمانه‌‌ زیادی از شرکت‌های خودروساز مطرح در فضای مجازی منتشر شده که رازهایی در زمینه‌ی تولید خودرو را برملا ساخته است. به گزارش نیویورک تایمز نزدیک به ۴۷ هزار سند محرمانه از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به تازگی اطلاعات محرمانه‌‌ زیادی از شرکت‌های خودروساز مطرح در فضای مجازی منتشر شده که رازهایی در زمینه‌ی تولید خودرو را برملا ساخته است.

تولیدکننده خودرو

به گزارش نیویورک تایمز نزدیک به ۴۷ هزار سند محرمانه از ۱۰۰ کمپانی خودروساز مطرح نظیر تسلا، فیات، تویوتا، فورد و فولکس‌واگن در فضای مجازی منتشر شده است.

اسناد مذکور ۱۵۷ گیگابایت حجم داشتند و از سندهای محرمانه شرکتی، نقشه‌هایی با جزئیات دقیق و قراردادهای غیرعلنی بین شرکت‌های مختلف تشکیل شده‌‌ بودند.

تولیدکننده خودرو

تولید کنندگان خودرو همواره سعی دارند به هر طریقی که می‌توانند این نوع اطلاعاتشان را مخفی نگاه دارند تا شرکت‌های دیگر نتوانند با استفاده از آنها، گوی سبقت را بربایند.

«کریس ویکری» کارشناس امنیتی، پس از بررسی کوتاهی متوجه شده که این ۱۰۰ شرکت تولید‌کننده اتومبیل که اطلاعاتشان در فضای مجازی لو رفته همگی با کمپانی Level One Robotics همکاری کرده‌اند و به نظر می رسد که مقصر انتشار اطلاعات آنها، این شرکت بوده است.

تولیدکننده خودرو

جالب اینجاست برای دسترسی به اسناد این تولیدکنندگان خودرو نیازی به هک یا نفوذ نبوده چرا که این اطلاعات در سرور پشتیبان این شرکت وجود داشته‌اند. از آنجایی که برای ورود به سیستم پشتیبان Level One پسوردی لازم نبوده، هر کاربر می‌توانسته با ورود به این سیستم، اطلاعات محرمانه‌ی بیش از ۱۰۰ تولیدکننده‌ اتومبیل را بدست آورده و از آنها استفاده کند.

«میلان گازکو» مدیر عامل Level One خاطر نشان نموده که بعید است شخصی غیر از ویکری، توانسته باشد به سرور پشتیبان این شرکت نفوذ کرده و بداند اطلاعات یاد شده در کدامیک از فایل‌ها ذخیره شده‌‌اند. با این حال شرکت یاد شده تمامی اطلاعات لو رفته را سریعاً از دسترس کاربران خارج کرده است.

علاوه بر این Level One با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود:

«ما تمامی اتهامات مطرح شده را جدی می‌گیریم و سعی داریم با بررسی‌های دقیق، علل رخ دادن چنین اتفاقی را هرچه سریعتر بیابیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ تیر ۱۳۹۷

    از فردا چین یکی یه کپی از روی همه اتومبیل ها میزنه ? ?

مطالب پیشنهادی