ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا مایکروسافت 2 کنسول برای نسل بعدی خواهد ساخت؟

ماه گذشته و طی نمایشگاه E3 مشخص شد که مایکروسافت در حال کار روی سرویس استریم بازی ها برای نسل بعدی است. به طور خلاصه، استریم بازی های ویدیویی همانند تماشای یک ویدیو روی یوتوب ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

ماه گذشته و طی نمایشگاه E3 مشخص شد که مایکروسافت در حال کار روی سرویس استریم بازی ها برای نسل بعدی است. به طور خلاصه، استریم بازی های ویدیویی همانند تماشای یک ویدیو روی یوتوب است. بازی ها روی سرورهای ابری گوگل ذخیره شده اند و کاربر از طریق اینترنتی قدرتمند، بازی را از سرورهای ابری دریافت و اجرا می کند. در این حالت نیازی به سخت افزار قدرتمند یا کنسول ها نیست و همه چیز بر بستر اینترنت ارائه می شود.

حال و طبق گزارش تازه ای که منتشر شده، جدا از ایکس باکس بعدی، ردموندی ها روی سخت افزار مخصوص استریم با اسم رمز «سیستم ابری اسکارلت» کار می کند که بخش مهمی از برنامه آن ها برای نسل بعد محسوب می شود.

مطابق این گزارش، کنسول نسل بعدی مایکروسافت به دو صورت عرضه خواهد شد. اولی همانند همه کنسول های دیگر که می توانید بازی ها را با دیسک انجام داده یا از اینترنت دانلود کنید و در شکل دوم، با سیستمی از لحاظ سخت افزاری ضعیف تر روبرو خواهید بود که برای اجرای بازی ها از خدمات استریم استفاده می کند.

نسل بعدی

قرار است این دستگاه استریم قدرتی مشابه با ایکس باکس نسل بعدی داشته باشد و بعد از دانلود بخشی از بازی ها، بقیه آن ها را از طریق استریم کردن پخش کند.

به نظر می رسد که این دستگاه قیمت بسیار کمتری از مدل اصلی ایکس باکس در نسل بعدی خواهد داشت و مایکروسافت قصد دارد تا با فراگیرتر کردن آن، جایگاه مهمی را در صنعت رو به رشد سرویس های ابری پیدا کند.

در شرایط فعلی سونی و نینتندو از چنین ظرفیت هایی بهره نمی برند و این مورد می تواند یکی از برگ های برنده ایکس باکس بعدی در نسل نهم کنسول های بازی باشد.

البته حداقل با شرایط فعلی اینترنت در داخل کشور، اکثر خریداران ایکس باکس بعدی مجبور به استفاده از همان مدل کلاسیک ایکس باکس خواهند بود. احتمال می رود که مایکروسافت زودتر از سونی و در سال 2020 از کنسول جدید خود رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی