ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه دوم 2018 ال جی منتشر شد؛ افزایش زیاندهی بخش موبایل

سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی آوریل تا ژوئن 2018 برای تأمین کننده بعدی نمایشگرهای آیفون یعنی ال جی دیسپلی چندان خوشایند نبود. حالا ال جی الکترونیکس هم گزارش مالی خود را برای این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی آوریل تا ژوئن 2018 برای تأمین کننده بعدی نمایشگرهای آیفون یعنی ال جی دیسپلی چندان خوشایند نبود. حالا ال جی الکترونیکس هم گزارش مالی خود را برای این بازه منتشر کرده که در عین شکستن رکوردهای متعدد، عملکرد ضعیف ال جی موبایل را نشان می دهد.

همان طور که می دانید، ال جی دیسپلی و ال جی الکترونیکس، دو زیرمجموعه مجزا از شرکت بزرگ ال جی به شمار می روند اما ال جی موبایل تنها بخش کوچکی از مجموعه موفق ال جی الکترونیکس است.

ال جی الکترونیکس علاوه بر بخش موبایل، چهار بخش اصلی دیگر یعنی لوازم خانگی، سرگرمی خانگی، قطعات خودرو و بخش کسب و کارهای سازمانی را در بر می گیرد. ال جی موبایل وظیفه تولید، توزیع و تبلیغات را برای گوشی هایی نظیر ال جی G7 ThinQ و V35 ThinQ را بر عهده داشته اما ظاهراً این دو پرچمدار هنوز به سطح محبوبیت مورد انتظار نرسیده اند، به گونه ای که ال جی موبایل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 172 میلیون دلار زیان داده است.

با اینکه ال جی به خاطر بهبود ساختار کسب و کارش به کاهش زیاندهی بخش موبایل امیدوار بود، اما گزارش مالی اخیر نشان می دهد ال جی موبایل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (زیان 117 میلیون دلاری) یا سه ماهه نخست سال جاری میلادی (زیان 127 میلیون دلاری) عملکرد ضعیف تری داشته است.

با این حساب، ال جی موبایل طی چهار سال گذشته موفق به سودآوری نشده است و نگران کننده تر از این، روند نزولی فروش این بخش است. درآمد کل ال جی موبایل در سه ماهه دوم 2018 به 1.92 میلیارد دلار رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته با رقم 2.39 میلیارد دلار روبرو بودیم.

بدین ترتیب به نظر می رسد بهانه هایی نظیر «کاهش کلی فروش تلفن هوشمند در سطح جهان» یا «فروش نامناسب در آمریکای لاتین» نمی توانند بر مشکلات ال جی موبایل سرپوش بگذارند. باید دید تا چه زمانی، دیگر بخش ها نظیر لوازم خانگی یا محصولات سرگرمی پریمیوم، می توانند ضررهای بخش موبایل ال جی را جبران کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirhosein rasoulinia
    amirhosein rasoulinia | ۴ مرداد ۱۳۹۷

    تا وقتی سیاست های غلط مثل اپدیت های ضعیف استفاده از ال سی دی و.... رو داره هیچ وقت موفق نمیشه

مطالب پیشنهادی