ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزهای مجازی
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: استفاده از ارزهای مجازی می تواند برخی تحریم ها را دور بزند

وزیر ارتباطات کشورمان در نشست خبری امروز خود واقع در نمایشگاه الکامپ درباره ارزهای مجازی و فواید آن گفت. محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره فایده ارزهای ملی مجازی و نوع کمک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

وزیر ارتباطات کشورمان در نشست خبری امروز خود واقع در نمایشگاه الکامپ درباره ارزهای مجازی و فواید آن گفت. محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره فایده ارزهای ملی مجازی و نوع کمک آنها به اقتصاد کشور گفت: این ارزها شاید بتواند معاملات خرد را در تحریم ها دور بزند و اگر قانونی باشد بهتر می توان از آنها استفاده کرد.

وزیر ارتباطات کشورمان در ادامه صحبت های خود درباره فناوری بلاکچین بیشتر توضیح داد و گفت:

«بلاکچین یا زنجیره بلوکی در نظام بانکی دو کاربرد دارد. یک کاربرد آن به منظور استفاده از سیستم پیام رسانی، جایگزین سیستم هایی است که امروز داریم. تمام این سیاست ها پیرامون حوزه پلاکچین چه به عنوان پیام رسان چه به عنوان معاملات خرده کلان مربوط به بانک مرکزی است و فعلا سیاست این مجموعه به رسمیت نشناختن بیت کوین و سایر ارزهای مجازی است. این ممنوعیت به دادستانی هم ابلاغ شده و طبعا قوه قضائیه هم دستور فیلترینگ سایت های فعال در این حوزه را صادر کرده است.»

او در مورد دور زدن تحریم ها توسط ارز مجازی هم توضیحات بیشتری ارائه داد

«رایج شدن ارزهای دیجیتال خارجی در ایران اگر قانونی باشد مشاید بتواند تحریم ها را در برخی موارد دور بزند و مثمر ثمر واقع گردد. سیاست گذاری این حوزه به وزارتخانه ما دخلی ندارد ولی نظر شخصی من اینست که می توان از این ارزها استفاده های مفیدی داشت. البته ادعای دور زدن تحریم ها جای مطالعه دارد و لزوما هم اثبات شده نیست.»

جهرمی در خصوص ارز ملی مجازی که شایعاتی مبنی بر رونمایی از پروتکل اولیه آن در الکامپ امسال به گوش می رسید نیز اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: خود من هم در حد خبر شنیدم که شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرده قصد رونمایی از اولین ارز دیچتال بر پایه ریال را دارد که نویدبخش اخبار خوبی است. کاری که ما در وزارتخانه پیرامون ارزهای مجازی انجام می دهیم اما شکل و هویت دیگری دارد.

جهرمی در ادامه افزود که وزارت ارتباطات بر مطالعه و تحقیق و البته بکار گیری تکنولوژی بلاکچین کار می کند:

«ما در وزارت ارتباطات تیم های پژوهشی درباره این حوزه داریم که در حال حاضر روی توسعه بلاکچین فعالیت می کنند و در حال فراهم کردن این بستر هستند تا بقیه شرکت های دانش بنیان و سازمان ها بتوانند از آن استفاده کنند.»

جهرمی تاکید دارد که ارز ملی مجازی در صورتی می تواند راهگشای برخی مشکلات باشد که در مجامع بین المللی هم مورد مقبولیت واقع گردد و اگر فقط در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرد فایده ای نخواهد داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ارزهای مجازی قوی چون الکترونیوم با وجود پشتوانه محکم و زیرساخت های کافی نزدیک به یک سال طول کشید تا توسط اکسچنرهای بین المللی مورد قبول واقع گردد. به نظر می رسد راه ارز ملی مجازی فراتر از این صحبت هاست و باید برای توسعه و بین المللی شدن آن نیز چاره ای اندیشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aqamorisny
    aqamorisny | ۶ مرداد ۱۳۹۷

    وای چه پست خوبی. مرسی۴

  • SejiL
    SejiL | ۶ مرداد ۱۳۹۷

    وای چه پست خوبی. مرسی۳

  • SejiL
    SejiL | ۶ مرداد ۱۳۹۷

    پست خوبی بود مرسی۲

مطالب پیشنهادی