ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

driving-chinese-cars-2018
خودرو

مسیری دشوار پیش روی چینی ها؛ بیشتر آمریکایی ها مخالف خرید خودروهای چینی هستند

بیایید با این حقیقت که خودروهای چینی بسیار بهتر و پیشرفته تر از قبل شده اند، کنار بیاییم. شرکت های چینی علی رغم عمر اندک خود، به لطف همکاری با خودروسازان مطرح جهان گام های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

بیایید با این حقیقت که خودروهای چینی بسیار بهتر و پیشرفته تر از قبل شده اند، کنار بیاییم. شرکت های چینی علی رغم عمر اندک خود، به لطف همکاری با خودروسازان مطرح جهان گام های بلندی برداشته و به موفقیت های خوبی در بازار کشورهای در حال توسعه دست یافته اند.

Lifan X60

برخی از شرکت های چینی حتی پا را فراتر نهاده و اینک در کشورهایی مثل استرالیا و انگلستان نیز نامی برای خود دست و پا کرده اند. از آنجایی که ایالات متحده و اروپا بعد از چین بزرگ ترین بازارهای خودرویی به شمار می روند، چشم بادامی ها برای ورود به آنها دورخیز کرده و قصد دارند با تولید محصولاتی مدرن و بروز در آینده نزدیک وارد این بازارها شوند.

2017-Haval-H6-Lux-HERO2

اخیرا یکی از موسسات فعال در زمینه خرید و فروش خودرو به میان مشتریان آمریکایی رفته و نظر آنها را درباره اتومبیل های چینی جویا شده است. نتایج این نظرسنجی نشان می دهند با وجود پیشرفت های چشمگیر هنوز بسیاری از آمریکایی ها نظر مثبتی نسبت به اتومبیل های چینی ندارند.

driving-chinese-cars-in-china

بر این اساس 35 درصد از 1,565 نفر حاضر در نظرسنجی گفته اند که نظر مثبتی نسبت به خودروهای ساخت چین نداشته و به سمت آنها نخواهند رفت. 37 درصد از این افراد نیز ابراز تردید کرده و نظری قطعی نداده اند.

در مقابل 28 درصد از پرسش شوندگان اعلام کرده اند که خرید مدل های ساخت چین را در نظر گرفته و احتمالا روزی سوار بر اتومبیل های چینی خواهند شد.

جالب اینکه وقتی دست اندرکاران این تحقیق دلایل عدم خرید خودروهای چینی را جویا شده اند، 24 درصد افراد عدم اطمینان، 21 درصد ایمنی و 15 درصد نیز نبود نمایندگی و خدمات پس از فروش مناسب را علت اصلی عنوان کرده اند.

پیش بینی می شود مشتریان کنونی مدل های کره ای بیش از سایر افراد به سمت مدل های چینی گرایش داشته باشند. در این بین احتمال گرایش مشتریان مدل های آمریکایی به سمت خودروهای چینی بسیار کم برآورد شده است.

2018-dodge-challenger-srt-demon

از میان افرادی که اکنون مالک خودروهای اروپایی هستند، 29 درصد گفته اند که شاید در آینده یک اتومبیل چینی خریداری کنند؛ 34 درصد نیز ابراز تردید کرده و 37 درصد نیز صراحتا جوابی منفی داده اند.

40 درصد از این افراد قیمت کمتر را دلیل اصلی خود برای خرید یک اتومبیل چینی عنوان کرده اند؛ 18 درصد تکنولوژی و 15 درصد افراد نیز ایمنی را انگیزه ای برای خرید مدل های چینی دانسته اند.

driving-chinese-cars-in-china

تاکنون چند برند چینی از جمله برند Wey برای حضور مستقل در ایالات متحده برنامه ریزی کرده اند. در این بین برندهایی مثل GAC Motors و جیلی می خواهند از طریق همکاری با برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی و ایجاد شرکت های مشترک (جوینت ونچر) محصولاتی با کیفیت تر به دست مشتریان برسانند.

2018-Geely-Borui-GE-PHEV

احتمال می رود GAC و Lynk & Co نخستین خودروسازان چینی باشند که تا پایان دهه فعلی وارد خاک ایالات متحده خواهند شد. همانطور که نتایج این تحقیق حکایت می کند، برگ برنده چینی ها در رقابت با بزرگان می تواند قیمت پایین تر باشد.

در هر صورت دیر یا زود بالاخره خودروسازان عمدتا نوپای چینی در مقیاسی جهانی به موفقیت دست خواهند یافت. حال سوال مهمی که به ذهن خطور می کند اینست که در آن موقع علاوه بر زه چه چیزهایی به لیست آپشن های مدل هایی باستانی نظیر پراید اضافه خواهد شد؟ چرخ؟ فرمان؟ در یا صندلی؟!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ مرداد ۱۳۹۷

    چون امریکایی ها مثل ما بدبخت نیستن. وگرنه ما هم خر نیستیم ماشین چینی سوار شیم. مجبوریم. میفهمی مجبور

  • afshingm
    afshingm | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    منم اگه فورد موستانگ و فورد و اف 150 و داج چارجر و رم و جی ام سی و کادیلاک و شرولت و غیره رو سوار میشدم و میتونستم خودروهای تویوتا و بی ام و و بنز و آئودی رو با قیمت های مناسب بخرم قطعا ماشین های چینی رو قبول نمی کردم ! ولی وقتی یک خودرویی که ساختش ماله سال 1986 هست (پژو 405) به مدت بیست سال بسازن بدن به من نوعی و از روی همون 100 مدل ماشین تولید کنند، اونوقت ماشین چینی واسه من میشه ماشین لوکس !

مطالب پیشنهادی