ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کره جنوبی ۱.۳۴ میلیارد دلار در نسل بعدی تکنولوژی نیمه هادی سرمایه گذاری می‌کند

به تازگی دولت کره‌ی جنوبی اعلام کرده طی ده سال آینده ۱.۳۴ میلیارد دلار برای توسعه نسل بعدی تکنولوژی نیمه هادی سرمایه گذاری خواهد کرد. وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور خاطر نشان نموده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به تازگی دولت کره‌ی جنوبی اعلام کرده طی ده سال آینده ۱.۳۴ میلیارد دلار برای توسعه نسل بعدی تکنولوژی نیمه هادی سرمایه گذاری خواهد کرد.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور خاطر نشان نموده که این هزینه صرف تولید دیوایس‌ها و متریال‌های نیمه هادی خواهد شد تا کره جنوبی را به مرکز جهانی تولیدات نیمه هادی تبدیل کند.

او چندی پیش از کارخانه سامسونک الکترونیکس واقع در شهر پیونگتائک و کارخانه‌ی اس‌کی هاینیکس واقع در شهر ایچئون بازدید نمود. وی پس از این بازدید قول داد که در این حوزه سرمایه گذاری عظیمی خواهد کرد و حمایت خود را نشان خواهد داد.

بر اساس گفته‌های وزیر تجارت و صنعت کره‌ جنوبی مشخص شده که اولویت اول این وزارتخانه، توسعه نسل بعدی متریال و دیوایس‌های نیمه هادی نظیر چیپ مموری است تا بتواند بدین شکل توجه تولیدکنندگان جهانی متریال‌ها و تجهیزات نیمه هادی را به خود جلب کنند تا آنها خطوط تولید بی شمار خود را در این کشور بسازند.

در حال حاضر شرکت سامسونگ الکترونیکس، بزرگترین سازننده‌ی چیپ مموری دنیا به حساب می‌‌آید و در تولید حافظه‌ی‌های DRAM و NAND مقام اول را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که شرکت اس‌کی هاینیکس دومین تولیدکننده‌ی بزرگ حافظه‌ی‌های DRAM به حساب می آید اما در تولید حافظه‌های NAND مقام پنجم را کسب کرده است.

با این حال هر دو کمپانی یاد شده در سال گذشته توانسته‌اند که رکورد درآمد خود را در تولیدات نیمه هادی بشکنند و از شرکت‌های موفق صنعت کره‌ جنوبی به شمار می‌روند.

البته چین نیز از کشور‌های فعال در صنعت تولیدات نیمه هادی به شمار می‌ٰرود و اعلام نموده قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی تکنولوژی نیمه هادی حافظه خود را توسعه دهد. به همین دلیل دولت چین نیز سرمایه گذاری عظیمی در این صنعت نموده و میلیارد‌ها دلار صرف این بخش کرده است.

با این حال وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی باور دارد که تولید مموری‌های DRAM و NAND به قدری موفق بوده که این کشور در زمینه‌های یاد شده بی رقیب است اما باید تکنولوژی‌های جدیدی در این زمینه خلق شود تا متریال‌ها و دیوایس های جدیدی توسعه پیدا کنند.

 

تماشا کنید: آشنایی با حفره های امنیتی اسپکتر و ملتداون در پردازنده ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی