ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رییس کمیسیون مخابرات مجلس: پیام رسان‌های بومی بر اعتماد تمرکز کنند

رمضانعلی سبحانی فر در آخرین ساعات الکامپ بیست و چهارم جلسه‌ای با اهالی رسانه داشت که در آن ضمن تقدیر و تشکر از سازمان نصر برای برگزاری باشکوه الکامپ امسال، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۴

رمضانعلی سبحانی فر در آخرین ساعات الکامپ بیست و چهارم جلسه‌ای با اهالی رسانه داشت که در آن ضمن تقدیر و تشکر از سازمان نصر برای برگزاری باشکوه الکامپ امسال، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد. سبحانی فر در این مراسم ضمن رد ادعای فیلترینگ اینستاگرام و نظر قاطعانه دادستان درباره رد شدن درخواست رفع فیلترینگ توییتر، درباره پیام‌رسان‌های بومی و لزوم توجه بیشتر آنها به مساله اعتماد اشاره کرد.

سبحانی فر در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره علت عدم حضور برخی پیام رسان‌های بومی بزرگ در الکامپ و اینکه آیا اقبال عمومی نسبت به این پیام‌رسان‌ها موفق آمیز بوده یا خیر گفت:

«پیام رسان‌ها با کاربران فعال خود می‌توانند رشد کنند و حضور و عدم حضورشان در چنین نمایشگاه‌هایی نشان دهنده ضعف یا قدرت آنها نیست. در هر حال اما پیام رسان‌های بومی باید به مساله اعتمادسازی بین مردم بیشتر توجه کنند و روی این موضوع باید در همه حوزه‌های فضای مجازی تاکید بیشتری شود. حمایت‌های لازمه از آنها صورت گرفته و در مباحثی چون اعتماد سازی نیز دولت و مجلس ورود پیدا کرده‌اند تا بتوانند آن را نهادینه کنند.»

اعتماد سازی پیام رسان های بومی

او با اشاره به لایحه‌ صیانت از داده‌ها که در روز نخست الکامپ پیش نویس اصلی آن توسط وزیر ارتباطات امضا شد گفت که مجلس هم از مدت ها پیش روی این موضوع تاکید داشته و دستور رهبری هم مبنی بر صیانت از داده‌ها در تسریع تحقق این امر بی تاثیر نبوده است. او به دیجیاتو گفت:

«این لایحه فقط مربوط به پیام رسان های بومی نمی‌شود و تمام جوانب را در نظر گرفته از اپلیکیشن‌های داخلی گرفته تا تمامی سرویس‌های خارجی در این لایحه لحاظ شده‌اند و مجلس شورای اسلامی نیز قصد دارد با تحقیق و تفحص در متون این لایحه هر چه زودتر آن را تصویب و اجرایی کند. این موضوع تا حد زیادی اعتماد سازی را بر می‌انگیزد و می‌تواند باعث شود تا اقبال عمومی نسبت به پیام رسان‌های بومی بیشتر شود، هر چند خود این مجموعه ها نیز باید این مساله را جدی گرفته و روی آن بیش از پیش کار کنند.»

اعتماد سازی پیام رسان های بومی
لایحه صیانت از داده ها در روز اول الکامپ امسال به امضای نهایی رسید و به مجلس فرستاده شد

سبحانی فر باور دارد که فضای مجازی در این روزها عملا تبدیل به سیاسی ترین فضای ممکن شده و ویترینی است که در آن سیاست بی پرده به نمایش گذاشته شده است. به گفته او فناوری می‌تواند به شفافسازی و کاهش فساد کمک بسیاری کند و طرح رجیستری که باعث نابودی قاچاق موبایل شد را گواه این موضوع معرفی می‌کند. او به دیجیاتو می‌گوید که اعتمادسازی و تصویب این لایحه نیز در راستای همین شفافسازی‌ها صورت می‌گیرد و می‌تواند به رشد پیام رسان های بومی کمک کند.

در هر حال صحت این موضوع را صرفا زمان نشان خواهد داد و باید منتظر ماند و دید در صورت تصویب این لایحه آیا استقبال مردم نسبت به این پیام رسان ها بیشتر خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    یکی بره در گوش "رییس کمیسیون مخابرات مجلس" بگه ، عامل اصلی عدم اطمینان ایرانی ها به پیام رسان های بومی خود حکومت ج.ا هستش ، چیزی که خودتون هم میدونید و زدید به کوچه علی چپ

  • rad
    rad | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

    دیگه پینوکیو را همه دیدن میدونن درخت نمیشه ?

مطالب پیشنهادی