ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز دولتی به موبایل
تکنولوژی

همه گوشی‌ها گران می‌مانند، ارز دولتی به هیچ نوع موبایلی تعلق نمی گیرد

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات موبایل با ارز ۴۴٠٠ تومانی ممکن نیست، اعلام داشت که واردکنندگان موبایل می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات موبایل با ارز ۴۴٠٠ تومانی ممکن نیست، اعلام داشت که واردکنندگان موبایل می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین کنند.

مجتبی خسروتاج در گفت و گوی خود با ایسنا ضمن ابراز این مطلب تاکید داشته که در گروه بندی کالایی که اواخر تیرماه سال جاری صورت گرفت موبایل از گروه ۲ به گروه ۳ کالایی رفت: « قرار بر این شد تا کسانی که قصد دارند موبایل وارد کنند ارز مورد نیاز خود را از طریق  سامانه نیما تامین کنند.»

ارز دولتی به موبایل

خسروتاج ادامه داد:

«در سامانه نیما صادرکنندگان کالاهای غیر پتروشیمی و فولادی به نرخ رقابتی ارز ناشی از صادرات خود را عرضه می کنند و وارد کنندگان فرصت دارند تا ارز خود را از این طریق تامین کرده و نسبت به واردات اقدام کنند.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه موبایل به گروه ۳ کالایی منتقل شده است، واردات آن با ارز ۴۴٠٠ تومانی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد:

«در جلسه ستاد بررسی مسائل اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهوری صحبت‌هایی مطرح شد تا بتوان موبایل های ارزان قیمت که زیر ۳۰۰ دلار قیمت دارند در گروه ٢ کالایی قرار گیرند اما در نهایت این مسئله از نظر فنی رد شد؛ چرا که نمی‌توان برای یک تعرفه دو نرخ ارز را در نظر گرفت و این امکان وجود دارد که کم اظهاری صورت گیرد.»

با این تفاسیر آنطور که به نظر می‌رسد حتی موبایل‌های زیر 300 دلار هم دیگر مشمول ارز دولتی نخواهند شد و التهابات بازار موبایل در همه مدل‌های این دستگاه‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.

ارز دولتی به موبایل

گفتنیست اخیرا اخباری هم در ارتباط با توقف ثبت سفارش واردات تلفن همراه منتشر شد که توسط وزارت صمت تکذیب و اعلام شد که واردکنندگان می‌توانند با ثبت سفارش و تامین ارز مبادله ای از طریق سامانه نیما واردات خود را انجام دهند. با این وجود در حالی این موضوع مطرح می‌شود که واردکنندگان برای گرفتن ارز به سامانه نیما مراجعه کنند که چندی پیش عضو کمیسیون سخت افزار سازمان نصر تهران در گفتگوی خود با دیجیاتو این سامانه را عملا ناکارآمد دانسته بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

    هیچ چیز در ایران ارزان نمی شود.

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

    جهرمی : زرشک

  • AmirHosein Sheei
    AmirHosein Sheei | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

    مسئولین که میگن کشوری ماهی 1میلیون گوشی نیاز داره. واقعا این جزو کالای پرمصرف و ضروری محسوب میشه. من نمیدونم با چه عقلی بهش ارز نمیدن. با این کار حجم دزدی ها و کیف قاپی ها هم خیلی بیشتر میشه

مطالب پیشنهادی