ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نفوذ احتمالی به کیف پول دیجیتال ضد هک جان مک آفی

بنا بر ادعای فردی که خود را فعال در زمینه فناوری اطلاعات معرفی کرده کیف پول دیجیتال ضد هک جان مک آفی در یک هفته هک شده است. به گزارش The Next Web این موضوع را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بنا بر ادعای فردی که خود را فعال در زمینه فناوری اطلاعات معرفی کرده کیف پول دیجیتال ضد هک جان مک آفی در یک هفته هک شده است.

به گزارش The Next Web این موضوع را فردی هلندی با نام OverSoftNL در اکانت توییتر خود اعلام و ادعا کرده که موفق شده به کیف پول الکترونیکی مذکور دسترسی روت پیدا کند. پیش از این جان مک آفی و تولید کننده کیف پول های رمز نگاری شده سخت افزاری Bitfi خبر از امنیت مطلق آن داده بودند.

هفته قبل مک آفی اعلام کرده بود که با مشارکت Bitfi جایزه ای 100 هزار دلاری را برای هر فردی که بتواند کیف پول دیجیتال Bitfi را هک کند در نظر گرفته. اما مدتی بعد این میزان به 250 هزار دلار افزایش یافت. البته برای شرکت در این چالش باید ابتدا کیف پول مذکور را که 120 دلار قیمت دارد خریداری کنند و البته ارز دیجیتال هم در آن موجود باشد.

بنا بر ادعای OverSoft که موفق به هک کیف پول شده دسترسی به فولدر روت پیدا کرده و می توانسته دستکاری هایی انجام دهد. البته مک آفی با این موضوع که دسترسی روت منجر به هک می شود، مخالفت کرده است. بنا بر گفته های او این سطح دسترسی بدون امکان نوشتن یا تغییر دادن ایجاد شده است.

به عقیده مک آفی این موضوع به همان اندازه بی فایده است که «یک مجوز دندانپزشکی در نیروگاه هسته ای». در نهایت او گفته:

«آیا توانستید پولی از کیف پول به دست آورید؟ نه. مسئله مهم همین است»

اما OverSoft گفته قابلیت دسترسی روت به این معنی است که کیف پول امن نیست و شرکت Bitfi حتی مبلغ 250 هزار دلاری جایزه را نیز در اختیار ندارد. همچنین ادعا کرده که این جایزه تنها حرکتی تبلیغاتی است و اعلام کرده:

«برای استفاده از کیف پول Bitfi نیازی به دستگاه Bitfi نیست. تکرار می کنم: هیچ چیزی در این دستگاه نیست که برای کارکرد اپ Bitfi نیاز به آن باشد. هیچ عنصر امنی وجود ندارد. آنها می توانند [Bitfi را] به عنوان یک اپ در پلی استور منتشر کنند.

 

تماشا کنید: سوء قصد به جان رئیس جمهور ونزوئلا با پهپاد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی